AMP - Marketing szavak, kifejezések magyarázata, kifejtése, leírása, különös tekintettel a speciális, online marketing és PR szakkifejezésekre és azok értelmezésre.

Marketing értelmező szótár

Az online marketingnek - és, általában véve, magának az internetnek is megvannak a saját szakkifejezései, melyeket jó ismernünk, akár netes keresőkre specializálódott szakemberek vagyunk, akár laikusok. Íme tehát az internetes marketing szakkifejezéseiből egy csokor: Mindig megpróbálunk olyan tisztán és világosan fogalmazni, ahogyan csak tudunk, de ha bármit nem értenének teljesen, írjanak nekünk!


 

lexikon
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Összes
"
"Gazdagodj meg gyorsan" ajánlat
3
301-es átirányítás
302-es átirányítás
4
404-es hibakód
A
A weboldal hajtás feletti része
Adatkezelés
Adatvédelmi nyilatkozat
adCenter
Adoptációs folyamat
AdSense
AdSense arbitrázs
AdWords
affiliate marketing
AIDA
Ajándék
Ajánlólevél
Aláírás fájl
Aldomain
Algoritmus
Alkalmi visszafordulás
Állítás
Aloldal
ALT tag
Általános egyezés (Broad Match)
AMP
API
Apróhirdetés
Árbővítmény
Árképzés
Árrés
Átirányítás
ATL
Automata tartalomgyártó
Automata válaszküldő
Az ABC jelentése
B
B2B marketing
B2C marketing
Back-end ajánlat
Backlink
Baidu
Banner
Bannolás
BANT
Beágyazott egyezés
Befejezett lehetőségek
Befektetésarányos megtérülés
Beférkőző reklám
Beküldés
Belső linkelés
Bérleti lista
Beszerzés
Beszorított videó
Bing
Bing Kereskedőközpont (Bing Merchant Center)
Bing Reklámszerkesztő (Bing Ads Editor)
Biztonsági lista
Biztonságos rendelési űrlap
Biztos visszafordulás
Black Hat SEO - Fekete Kalapos SEO
Blog
Blog and Ping
blogroll
BOFU
Bővített szöveges reklám
Brand Stacking
Branding
Breadcrumb
BTL
Buyer persona
C
Cél-URL
Célközönség
Célzás
Célzott forgalom
Cikk
Cikkgyűjtő oldal
Címke
CMS
CPA
CPA hálózat
CPC
CPM
CRM
Cselekvés alapú árazás
Csoportos email
CSS
CTR
D
Dedikált IP
Delisting
Digitális marketing tölcsér
Dinamikus újracélzás
Directory
Direkt marketing
Domain Authority
Domain figyelés
Domain név
Doorway Page
Downline
Döntő fél
Drip Marketing
Dropshipping
Dupla opt-in
Duplikált tartalom
E
E-A-T
E-kereskedelem
E-mail kampányrendszer
E-mail lista
E-mail marketing
eBay
Egészségügyi marketing
Ego kulcsszó
Egyedi terméktulajdonság
Egyéni értékajánlat
Egyéni kattintás
Egyszeri ajánlat
Egyszerű szöveges email
Elfogadási arány
Elfogadható spamjelentés-arány
Elhelyezés szerinti célzás
Ellenvetés
Előny
Előrejelzés
Előzetes bejelentés
Eltakarás
Email
Email CPM
Email kampány
Email marketing
Email szponzorálás
Email szűrő
Említés
Engedély alapú marketing
Értékesítési folyamat
Értékesítési levél
Értéknövelt tartalom
Eszköztár
Étterem marketing
Exact Match
Ezine
Ezine hirdetés
F
Facebook
Facebook Újracélzás
Fehér kalapos SEO
Fehérlista
Fejléc
Feketelista
Felfedező hívás
Felhasználói élmény
Felhasználói tartalom
Feliratkozó
Felülértékesítés (Upsell)
Fizetett belefoglalás
Fizetett keresés
Fizetett listázás
Fizikai cím
Fogászati marketing
Fogyasztó
Fogyasztói adat
Forgalom
Forgalomcsere
Fórum
Fő újraeladási jog
Főcím
Földrajzi hely alapú célzás
G
Garancia
Gerillamarketing
Google
Google Ads
Google algoritmus frissítések
Google Plus
Google pofon
Google Premier Partner
Google-bomba
GPCTBA/C&I
Growth Hacking
GSP
Guru
H
Hamis pozitív
Hashtag
Használhatóság
Házi lista
Helyi cégek listái
Helyi keresés
Helyzetfelmérő kijelentés
Hibás hivatkozás
Hideghívás
Hiperhivatkozás
Hírcsoport
Hirdetés
Hirdetés átkattintás
Hirdetésbővítmény
Hirdetéscsoport
Hirdetési hálózat
Hírfolyam
Hírlevél
Hitelesítés szintjei
Hoax
Honlapkészítés
Horgonyszöveg
Hotel marketing
HTML
HTML email
Hype
I
Inbound marketing
Index
Indexelés
Influencer
Influencer marketing
Információs termék
Instagram
Instagram hirdetés
Instagram marketing
Intelligens árképzés
Intelligens CPC, ECPC
Internet
Internet marketing
IP bemelegítés
Ismeretségi hálózat
J
JavaScript
Jövedelemforrás
K
Kanonikus címke
Kapuőr
Kategória
Kattintás alapú fizetés
Kattintásonkénti kereset
Kémprogram
Képtérkép
Kereskedelmi hirdetés
Kereső újracélzás
Keresőhírnév-igazgatás
Keresőmarketing
Keresőmotor
Keresőmotor találati oldal
Keresőoptimalizálás
Keresőszándék
Keresztértékesítés
Keresztmarketing
Kétszintes program
Kétszintes program (Two-tier Program)
Kézbesített kattintási arány
Kezdőlap
Kifejezésegyezés
Kifelé mutató hivatkozás
Kilépő pop-up
Kiszervezés
Kiváltó szavak
Klikkcsalás
Konverziós arány
Konverziós arány optimalizálás
Koregisztráció
Kosárelhagyási arány
Közkincs
Közös vállalkozás
Közösségbefolyásoló marketing
Közösségi értékesítés
Közösségi keresekedelem
Közösségi könyvjelző
Közösségi média
Közösségi média marketing
KPI
Kulcsrakész üzlet
Kulcsszó
Kulcsszó címke
Kulcsszóegyezési típusok
Kulcsszóhalmozás
Kulcsszókutatás
Kulcsszónehézség
Kuponkód
Kvóta
L
Landing oldal
Látens szemantikus indexelés
Lead
Leadfogó oldal
Leadgenerálás
Leadminősítés
Legfelső szintű tartomány
Lehetőség
Lehetséges ügyfél
Lekérdezés
Leküldéses értesítés
Link title
Linkálcázás
Linkcsere
LinkedIn
Linkelés
Linképítés
Linkérték
Linkfarm
Linkmarketing
Linknépszerűség
Listaszegmentálás
Long tail kulcsszó
M
Marketing
marketing
Marketing automatizálás
marketing tanácsadás
marketing tanácsadó
Marketing ügynökség
Megjelenítés
Megjelenített URL
Megnyitási arány
Megnyitott kattintási arány
Megosztott IP
Mélylink
Meta tag
Metakereső
Mézes csupor
Microsite
Mikroblogolás
Minőségi mutató
Minőségi pontszám
Minőségindex
Mobilbarát
Mobilmarketing
N
Napi elosztás
Napi költségvetés
Naver
Neuromarketing
NFT
Nyers kattintások
Nyomkövetési kód
Nyomon követés
O
Offline hirdetés
Oldal újracélzás
Olvasási időtartam
Online marketing
Online marketing tanácsadó
Opt-in
Opt-out
Organikus találat
Ösztönzők
P
PageRank
Partner
Partner közvetítői díj
Partnerhálózat
Partnerhivatkozás
Partnerhivatkozás eltérítése
Partnerprogram
Passzív jövedelem
Payment gateway
PDF
Permalink
Pixel webhely
Podcast
Pók
Pop-Under
Pop-Up
PPC
PR
Preselling
Probléma
R
Rang
Rangsorolás
RankBrain
Remarketing
Résmarketing
Reszponzív hirdetés
Robot
Robots.txt
Rossz lead
RSS
Run of Site
S
Sablon
Sajtóközlemény
Sajtóoptimalizálás
Scraping
SEM
SEO
SEO tanácsadó
SEO ügynökség
Sikerarány
SMART
SMM
Spam
Spamcsapda
Spamrendőrség
SPF
Süti
Szavazás
Szemkövetés
Szerzői jog
Szöveges hirdetés
Szövegíró
szubliminális kommunikáció
Szűrőbuborék
T
Tag and ping
Tagsági webhely
Taguchi tesztelés
Takeover hirdetés
Találati oldal
Tartalom
Tartalomcímke
Tartalomfüggő hirdetés
Tartalomfüggő reklámozás
Tartalomhálózat
Tartalommarketing
Telekonferencia
Teljesítményért történő fizetés
Teljesítményterv
Témamodellezés
Termék
Termékbejelentés
Termékjellemző
Természetes listázás
Tesztelés
TLD
Többszintű marketing
TrueView hirdetés
Tutorial
U
Újracélzás
Újraeladási jog
Univerzális keresés
URL
USP
UX design
Ügyfél útja
V
Vállalkozó
Vásárlási feltételek
Vásárlási folyamat
Vásárlói jelzés
Vásárlói viselkedés
Veszteségvezető
Video streaming
Videómarketing
Virtuális ingatlan
Vírus e-könyv
Vírusmarketing
Visszafordulási arány (Bounce Rate)
Visszatérítés
W
Web 2.0
Webáruház marketing
Webböngésző
Webhelytérkép
Webinárium
Weibo
Wiki
WordPress
X
XML
Y
Yandex
Z
Z-Index

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.