Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Mi is az a linkmarketing?
Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a linked a saját oldalára. Ha sokan hivatkoznak weboldaladra, a keresőmotorok úgy értékelik, hogy releváns a weboldalad, így növekedik annak értéke, PageRank-je. Egyszerűnek hangzik, de valójában van benne egy kis csavar: csak az olyan oldalakon elhelyezett linket értékeli a kereső pozitívan, amely alapvetően is jó PageRank-kel rendelkezik: így oda kell figyelni, hogy spamnak minősülő, rossz pontszámmal rendelkező oldalakra lehetőség szerint ne is kerüljünk fel.
Tipikus példája a linkmarketingnek, amikor egy cikkben, vagy épp az oldal láblécében, vagy a lap.hu oldalak szószedetében jelensz meg.
A linkmarketing és a kulcsszavak:
A szemantikus web foglalma alapján már nem csupán az számít, hogy hány értékes link mutat az oldaldra - de az is, hogy milyen horgonyszöveggel. A kereső ugyanis úgy értékeli, hogy a link alatt az a tartalom található amelyre linkelték. Így például fokozottan értékes egy link parfümöket forgalmazó weboldalad számára, ha a "parfüm vásárlás" kifejezésen van a link.
A linkcsere jelentése:
Egy másik linkszerzési lehetőség, ha linkcserét ajánlasz fel egy oldalnak. Itt azonban figyelni kell, hiszen ha ugyan arra az oldalra mutat a Te linked, ahonnan visszafelé is megtörtént a linkelés - azt a Google kiszűri, és nem értékeli. Ilyenkor szoktuk alkalmazni a "körbe linkelést" - több oldal bevonásával egymásnak biztosítunk értékes linkeket anélkül, hogy keresztlinkelés jönne létre.
A linkmarketing és az Off-Site SEO, vagy a közvetlen eladás
Ahogy az a fenti leírásból is látszik, a linkmarketing főként az Off-Site SEO, a keresőoptimalizálási beállítások erősítését szolgálja. Ezen kívül persze nem ritka, hogy egy adott linkből (legyen az akár lap.hu oldalra, akár fórumokra, akár más portálokra elhelyezve) konkrét konverzió is érkezik.
A linkmarketing veszélyei:
Mint mindent az online marketingben, úgy a linkmarketinget is fontos pontos stratégia alapján, szakértelemmel és odafigyeléssel elvégezni. Egy-egy rossz oldalra elhelyezett link, vagy például tiltólistás linkgyűjtési módszer alkalmazása akár a weboldalad egész SEO-ját is tönkreteheti! A Google Fekete Listájáról pedig nem könnyű lekerülni, és még nehezebb újra építeni azt, amelyet már egyszer felépítettél...