Közösségi értékesítés

Közösségi értékesítés

A közösségi értékesítés definíciója

A közösségi értékesítés célja lehetséges vásárlókat találni, kapcsolatot teremteni velük, illetve megérteni és gondozni ezeket a felhasználókat. A közösségi értékesítés fő célja szoros kapcsolatokat kialakítani ezekkel a lehetséges ügyfelekkel, hogy rögtön a te márkád neve jusson az eszükbe, amint úgy döntenek, hogy eljött a vásárlás ideje.

 

Bizonyos értelemben a hideghívás egy korszerűbb, kényelmesebb formája, amit a közösségi médián bonyolítanak le.

Amennyiben készítettél céged, vagy márkád számára üzleti Facebook oldalt, LinkedIn profilt, vagy Twitter fiókot, akkor ezzel le is raktad a közösségi értékesítés alapjait.

 

Közösségi értékesítés

Mi nem számít közösségi értékesítésnek?

A közösségi értékesítés nem azt jelenti, hogy rendszeres üzenetekkel zaklatod a felhasználókat az adott közösségi platformon – még akkor sem, ha követik fiókodat. Ez nem értékesítés, hanem spam – nincs mit ragozni rajta.

A közösségi értékesítés lényege nem az, hogy minél több lehetséges ügyfél elérhetőségeit szerezd meg. Mindig résen kell lenned, hogy jókor, jó helyen csatlakozhass a platformon zajló beszélgetésekhez, és megoldást kínálj a megszólalók problémáira. Ilyenkor van lehetőséged megmutatni, hogy hogyan teheted egyszerűbbé az emberek életét ahelyett, hogy csak egy újabb reklámorgánum lennél a szemükben.

 

A közösségi értékesítés bevált taktikái

1. Légy jelen

A közösségi média manapság különböző automatikus szoftveres megoldásokkal is vezérelhető, amelyek robotokként kedvelgetik az emberek hozzászólásait, illetve előre megírt válaszokat írnak rájuk. Mindez azonban semmit nem tesz a kapcsolatépítés érdekében. Sőt, épp, hogy csorbíthatják céges és személyes márkádat.

Persze, az efféle robotoknak is megvan a helyük egy marketingstratégiában, hiszen például nagyon hasznosak lehetnek az ügyfélszolgálati segítségnyújtásra. Azonban ha értékesítésről van szó, akkor egy igazi, hús-vér ember eszére és jelenlétére van szükség.

Légy tehát jelen, légy aktív, és légy önmagad. Ne feledd, hogy a közösségi értékesítés lényege a kapcsolatépítés. A cél épp az, hogy még emberibbnek tűnjön márkád, nem pedig olyannak egy robot kezelné a profilodat.

A jelenléthez nem árt persze az sem, ha az emberek rá tudnak találni profilodra, amikor az adott platformon keresnek rá különféle szakmai megoldásokra. Ehhez fontos, hogy megadd az összes szükséges adatot profilodon, hogy az helyetted beszéljen, amikor te épp nem vagy jelen.

 

2. Figyelj oda

Lehetséges ügyfeleid rendszeresen osztanak meg értékes információkat magukról a különböző közösségi platformokon. A nyilvánosan zajló beszélgetésekből és bejegyzésekből rengeteget kideríthetsz arról, hogy mire van szükségük, mit hiányolnak, vagy épp mivel elégedetlenek. Neked csak oda kell figyelned ezekre.

A különböző közösségi megfigyelő (vagy „hallgatózó”) eszközök pontosan ebben segítenek. Ezekkel az eszközökkel gyorsan értesülhetsz róla, valahányszor valaki megemlíti márkádat egy nyilvános bejegyzésben, vagy épp valamelyik termékedről, esetleg egy számodra releváns témáról beszél.

Érdemes különösen odafigyelni a panaszkodókra (akik nem elégedettek mostani megoldásukkal), és azokra, akik javaslatokat, tanácsokat kérnek másoktól. Ezek az esetek mind lehetőségeket nyújtanak arra, hogy megoldásokat kínálj ezeknek a lehetséges ügyfeleknek.

Mielőtt közvetlenül is megszólítanál egy lehetséges ügyfelet, nézz rá profiljára. Mik iránt érdeklődnek? Miket osztanak meg? Ezek alapján személyre szabhatod marketingüzeneteidet, és sokkal felkészültebben láthatsz neki a kapcsolatteremtésnek.

 

3. Kínálj értéket

A közösségi értékesítésnek csak akkor van bármi értelme, ha céltudatosan csinálod. Ehhez értékes megjegyzésekkel kell kínálnod a megfelelő embereknek a megfelelő időkben.

Amikor közösségi értékesítés céljából szólítasz meg valakit egy közösségi felületen, fontos, hogy ne tűnj túl „marketingesnek”. Ahelyett, hogy saját kínálatod értékeiről és előnyeiről áradoznál, inkább kínálj értékes gondolatokat, ötleteket és tippeket az embereknek. Ezzel megmutathatod nekik, hogy igazi szakértője vagy az adott területnek.

Amellett továbbá, hogy hasznos bejegyzéseket írsz közösségi profilodra, ossz meg néha másoktól is ilyen hasznos bejegyzéseket, és fűzd hozzájuk saját gondolataidat is. Persze bejegyzéseidben is megemlítheted néha termékeidet és szolgáltatásaidat, de első sorban ne ezekről szóljanak közösségi tartalmaid, és a közösségi értékesítés sem.

 

4. Alakíts ki érdemleges kapcsolatokat

Miután sikerült kapcsolatokat kiépítened velük, fontos az is, hogy ezeket hosszútávon ápold lehetséges ügyfeleiddel. Figyelj oda a tartalmakra, amiket megosztanak, és időnként szólj hozzájuk valamit, amivel értéket kínálhatsz.

Ha egy lehetséges ügyfél valamilyen életeseményt oszt meg, vagy karrierjében sikerül előrelépnie, gratulálj neki. Ha valahol kérdést tesz fel vagy tanácsot kér, igyekezz az elsők között megjelenni és válaszolni.

Összességében törekedj arra, hogy egyszerűbb, könnyebbé tedd az illető értékét, hogy a későbbiekben automatikusan hozzád, márkádhoz forduljon segítségért.

 

Íme néhány frissítés a közösségi értékesítéshez

 

1. A videók előtérbe kerülése: A videók továbbra is a legvonzóbb tartalomtípusok a közösségi médiában. Használjon élő videókat, rövid formátumú videókat és kulisszák mögötti tartalmakat, hogy kapcsolatba lépjen közönségével és felkeltse érdeklődésüket.

2. A közösségi kereskedelem növekedése: A vásárlók egyre inkább a közösségi médián keresztül fedeznek fel és vásárolnak termékeket. Győződjön meg róla, hogy termékei könnyen megvásárolhatók a platformján, és használjon olyan funkciókat, mint a termékcímkék és a bevásárlási kosár.

3. A befolyásolók fontossága: A befolyásolók marketingkampányokba történő bevonása hatékony módja lehet márkája ismertségének növelésének és hitelességének megteremtésének. Válasszon olyan befolyásolókat, akik illeszkednek márkája értékeihez és célközönségéhez.

4. A személyre szabás fontossága: A fogyasztók olyan tartalmakat várnak el, amelyek relevánsak az érdeklődési körükhöz. Használjon közönségcélzású hirdetéseket és személyre szabott tartalmakat, hogy kapcsolatba lépjen közönségével.

5. A hitelesség fontossága: A fogyasztók a hiteles márkákat részesítik előnyben. Legyen átlátható cége tevékenységével kapcsolatban, és építsen bizalmat a közönségével való őszinte kommunikáció révén.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink