Közösségi értékesítés - Social Selling az online marketing szakszótárban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Közösségi értékesítés

Közösségi értékesítés


Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON


A közösségi értékesítés definíciója

A közösségi értékesítés célja lehetséges vásárlókat találni, kapcsolatot teremteni velük, illetve megérteni és gondozni ezeket a felhasználókat. A közösségi értékesítés fő célja szoros kapcsolatokat kialakítani ezekkel a lehetséges ügyfelekkel, hogy rögtön a te márkád neve jusson az eszükbe, amint úgy döntenek, hogy eljött a vásárlás ideje.

Bizonyos értelemben a hideghívás egy korszerűbb, kényelmesebb formája, amit a közösségi médián bonyolítanak le.

Amennyiben készítettél céged, vagy márkád számára üzleti Facebook oldalt, LinkedIn profilt, vagy Twitter fiókot, akkor ezzel le is raktad a közösségi értékesítés alapjait.

 

Mi nem számít közösségi értékesítésnek?

A közösségi értékesítés nem azt jelenti, hogy rendszeres üzenetekkel zaklatod a felhasználókat az adott közösségi platformon – még akkor sem, ha követik fiókodat. Ez nem értékesítés, hanem spam – nincs mit ragozni rajta.

A közösségi értékesítés lényege nem az, hogy minél több lehetséges ügyfél elérhetőségeit szerezd meg. Mindig résen kell lenned, hogy jókor, jó helyen csatlakozhass a platformon zajló beszélgetésekhez, és megoldást kínálj a megszólalók problémáira. Ilyenkor van lehetőséged megmutatni, hogy hogyan teheted egyszerűbbé az emberek életét ahelyett, hogy csak egy újabb reklámorgánum lennél a szemükben.

 

A közösségi értékesítés bevált taktikái

1. Légy jelen

A közösségi média manapság különböző automatikus szoftveres megoldásokkal is vezérelhető, amelyek robotokként kedvelgetik az emberek hozzászólásait, illetve előre megírt válaszokat írnak rájuk. Mindez azonban semmit nem tesz a kapcsolatépítés érdekében. Sőt, épp, hogy csorbíthatják céges és személyes márkádat.

Persze, az efféle robotoknak is megvan a helyük egy marketingstratégiában, hiszen például nagyon hasznosak lehetnek az ügyfélszolgálati segítségnyújtásra. Azonban ha értékesítésről van szó, akkor egy igazi, hús-vér ember eszére és jelenlétére van szükség.

Légy tehát jelen, légy aktív, és légy önmagad. Ne feledd, hogy a közösségi értékesítés lényege a kapcsolatépítés. A cél épp az, hogy még emberibbnek tűnjön márkád, nem pedig olyannak egy robot kezelné a profilodat.

A jelenléthez nem árt persze az sem, ha az emberek rá tudnak találni profilodra, amikor az adott platformon keresnek rá különféle szakmai megoldásokra. Ehhez fontos, hogy megadd az összes szükséges adatot profilodon, hogy az helyetted beszéljen, amikor te épp nem vagy jelen.

 

2. Figyelj oda

Lehetséges ügyfeleid rendszeresen osztanak meg értékes információkat magukról a különböző közösségi platformokon. A nyilvánosan zajló beszélgetésekből és bejegyzésekből rengeteget kideríthetsz arról, hogy mire van szükségük, mit hiányolnak, vagy épp mivel elégedetlenek. Neked csak oda kell figyelned ezekre.

A különböző közösségi megfigyelő (vagy „hallgatózó”) eszközök pontosan ebben segítenek. Ezekkel az eszközökkel gyorsan értesülhetsz róla, valahányszor valaki megemlíti márkádat egy nyilvános bejegyzésben, vagy épp valamelyik termékedről, esetleg egy számodra releváns témáról beszél.

Érdemes különösen odafigyelni a panaszkodókra (akik nem elégedettek mostani megoldásukkal), és azokra, akik javaslatokat, tanácsokat kérnek másoktól. Ezek az esetek mind lehetőségeket nyújtanak arra, hogy megoldásokat kínálj ezeknek a lehetséges ügyfeleknek.

Mielőtt közvetlenül is megszólítanál egy lehetséges ügyfelet, nézz rá profiljára. Mik iránt érdeklődnek? Miket osztanak meg? Ezek alapján személyre szabhatod marketingüzeneteidet, és sokkal felkészültebben láthatsz neki a kapcsolatteremtésnek.

 

3. Kínálj értéket

A közösségi értékesítésnek csak akkor van bármi értelme, ha céltudatosan csinálod. Ehhez értékes megjegyzésekkel kell kínálnod a megfelelő embereknek a megfelelő időkben.

Amikor közösségi értékesítés céljából szólítasz meg valakit egy közösségi felületen, fontos, hogy ne tűnj túl „marketingesnek”. Ahelyett, hogy saját kínálatod értékeiről és előnyeiről áradoznál, inkább kínálj értékes gondolatokat, ötleteket és tippeket az embereknek. Ezzel megmutathatod nekik, hogy igazi szakértője vagy az adott területnek.

Amellett továbbá, hogy hasznos bejegyzéseket írsz közösségi profilodra, ossz meg néha másoktól is ilyen hasznos bejegyzéseket, és fűzd hozzájuk saját gondolataidat is. Persze bejegyzéseidben is megemlítheted néha termékeidet és szolgáltatásaidat, de első sorban ne ezekről szóljanak közösségi tartalmaid, és a közösségi értékesítés sem.

 

4. Alakíts ki érdemleges kapcsolatokat

Miután sikerült kapcsolatokat kiépítened velük, fontos az is, hogy ezeket hosszútávon ápold lehetséges ügyfeleiddel. Figyelj oda a tartalmakra, amiket megosztanak, és időnként szólj hozzájuk valamit, amivel értéket kínálhatsz.

Ha egy lehetséges ügyfél valamilyen életeseményt oszt meg, vagy karrierjében sikerül előrelépnie, gratulálj neki. Ha valahol kérdést tesz fel vagy tanácsot kér, igyekezz az elsők között megjelenni és válaszolni.

Összességében törekedj arra, hogy egyszerűbb, könnyebbé tedd az illető értékét, hogy a későbbiekben automatikusan hozzád, márkádhoz forduljon segítségért.




Gyakori kérdések


Mi az a közösségi értékesítés?

Az a folyamat, amely során a közösségi médián alakítasz ki kapcsolatokat lehetséges ügyfeleiddel, megismered problémáikat, igényeiket és panaszaikat, és hasznos tanácsokkal látod el őket. A közösségi értékesítés célja erős kapcsolatokat kialakítani lehetséges ügyfeleiddel, hogy vásárláskor automatikusan a te márkád jusson az eszükbe.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Felülértékesítés (Upsell)

A felülértékesítés...

HTML email

A HTML email definíciója A HTML email egy olyan email, amely HTML...

Termékbejelentés

A termékbejelentés defíinciója Termékbejelentésnek...

Duplikált tartalom

A duplikált tartalom definíciója A duplikált tartalmak olyan...

ATL

Az ATL kommunikáció magyarázata jelentése, értelme Az angol...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.