notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi az a keresőoptimalizálás, a SEO? Titkok, trükkök, példák.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás


Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE


Mi az a keresőoptimalizálás,  a SEO? 

Még akkor kezdtem el foglalkozni a keresőoptimalizálással, amikor a marketingesek nagy része még csak legyintett erre. Ma már mindenki tudja, a SEO az online marketing leghatékonyabb eszköze, mely messze több konverziót, ügyfelet hoz, mint a közösségi média marketing, és sokkal olcsóbb, mint a fizetett hirdetések.  Na de miért ilyen hatékony a keresőoptimalizálás? És mi kell ahhoz, hogy a weboldalunk valóban megfelejen a SEO minden alapelemének? Az alábbi útmutató végig vezet a keresőoptimalizálás relytéjein! 
 

 

Ha azért vagy itt, mert tudni szeretnéd, mi az a SEO, avagy a keresőoptimalizálás, kattints ide: SEO a lexikonban.

 

Ha azért vagy itt, mert cikkeket szeretnél olvasgatni a témában, akkor kattints ide: Keresőoptimalizálás cikkek

 

Ha tudni szeretnéd, melyek a legfontosabb trendek 2020-ban, akkor olvasd el ezt: SEO 2020

 

 

A keresőoptimalizálás, avagy a Search Engine Optimalization napjainkban is elengedhetetlen feladat az online marketingen belül. Ha jól csinálod, a keresőoptimalizálás egy kiemelkedő eszköz, amely költséghatékonyan hoz közvetlen vásárlókat azáltal, hogy a felhasználók kérdéseikre, kereséseikre a Te weboldaladat – és ezzel terméked vagy szolgáltatásod – kapják válaszul.

 

A cikkben szó lesz: a keresőoptimalizálás fogalmának meghatározása, a SEO fajtáiról, az off page és az on-page keresőoptimalizálásról, a kulcsszavak meghatározásáról, long tail és a short tail SEO-ról, valamint a keresőoptimalizálás irányultságáról, mint a vertikális és a horizontális SEO.

 

 

A keresőoptimalizálás fogalma

A keresőoptimalizálás (angolul SEO, Search Engine Optimization) az a folyamat, amikor egy weboldal tartalmát úgy alakítjuk, hogy az a keresési találatokban minél előkelőbb helyen szerepeljen.

 

A keresőoptimalizálás szorosan összefügg szinte minden más online marketing eszközzel: alapja a tartalommarketing, és elengedhetetlen eszköze ugyan úgy a közösségi média marketing is!

 

Az online marketing piramis a keresőoptimalizálásra épül,

 

A keresőoptimalizálás fajtái

A keresőoptimalizálási feladatok csoportosítása a munkavégzés helye alapján

Off page keresőoptimalizálás

Az off page keresőoptimalizálás alatt nem régiben még csak a linkmarketinget értettük. Ma azonban, a szemantikus web kialakulásával ez ennél sokkal többet jelent. Az off site SEO ma már mérvadó, értékes tartalmakról ránk mutató linkeket jelent. Nem működik ma már a katalógusokba való linkek halmozása, fekete listára kerülhetünk az automatikus SEO robotok használatával. Mérvadó oldalakról kell link mutasson ránk, releváns tartalmakból. Fontossá vált a közösségi médiumok szerepe is, hiszen közösségi média marketing nélkül ma már nincs keresőoptimalizálás. 

 

On page keresőoptimalizálás

Az on page SEO, keresőoptimalizálás alapja egy hatékony honlapmotor, CMS rendszer. Sok open source CMS is tartalmaz sok SEO beállítási lehetőséget, azonban egyéb okok miatt ezek alkalmatlanok a hosszú távú, fenntartható keresőeredmények elérésére. Egyedi forráskódú weboldalak használata javasolt. Az on page keresőoptimalizálásnak az alapja a forráskódba írható, a keresőmotorok számára látható felületek kulcsszavakkal való feltöltése is, de ez csupán egy kis része annak, amit a hatékony on site optimalizáláshoz alkalmaznunk kell. 
 

A keresőoptimalizálás csoportosítása a kulcsszavak összetettsége alapján: long tail és short tail kulcsszavak

A kulcsszavak összetettsége alapján megkülönböztetünk long tail és short tail kulcsszavakat, így keresőoptimalizálást is. A short tail SEO esetében a kulcsszavak egy szóból álló szavak, míg a long tail seo esetében több szavas kifejezések. A keresőmotorokat használó felhasználók egyre ritkább esetben írnak be egyszavas, short tail szavakat, sokkal inkább egy kifejezést, vagy magát a problémát. Ha valaki például online marketing tanácsadót keres cégének, akkor nem a marketing szót fogja beírni a Google-be, hiszen a kapott találatok nagyon sokrétűek, sokáig kell böngésznie őket, míg talál köztük egy online marketing tanácsadót. Ha magát a kifejezést írja be, "online marketing tanácsadó", akkor egyből a legrelevánsabb találatokat kapja. A keresőszavak meghatározása kulcsfontosságú az eredményes keresőoptimalizálás vagy keresőmarketing érdekében. 

 

A keresőoptimalizálás csoportosítása a SEO iránya alapján

 

A vertikális keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás célja, hogy látogatókat vonzzunk weboldalunkra. A látogatók az előbbiek alapján írhatnak be short tail és long tail keresőszavakat. Ezek a kulcsszavak lehetnek a mi szempontunkból direktek vagy indirektek. Az ügyfelek lehetnek biztos ügyfelek és potenciális ügyfelek. Pl. ha egy matrackereskedő vagyok, akkor biztos ügyfél számomra az az ember, aki a Google-ben a "matrac" szót vagy a "matrac vásárlás" vagy "matrac ára" kifejezést írja be, hiszen ő az én termékemet keresi. Ha matrackereskedő vagyok, akkor elengedhetetlen tehát, hogy ezekre a kifejezésekre, melyek biztosan vevőket hoznak be a boltomba, az első legyek a Google találati listáján (már csak a kereskedői vénám, ár stb. mondja meg, hogy eladok neki matracot, vagy nem). Azt a tevékenységet, amikor az előre meghatározott, fontos kulcsszavakat, kifejezéseket figyelem előtt tartva keresőoptimalizálom a weboldalt, vertikális keresőoptimalizálásnak hívjuk. Azért vertikális, mert célom, hogy erre a pár kulcsszóra minél feljebb kerüljek a Google találati listáján. 

 

A horizontális keresőoptimalizálás

A horizontális keresőoptimalizálás célja nem csak a biztos vevők de a szélesebb rétegű, potenciális vevőkör megtalálása. Jó marketingesként figyelnem kell azokra az általában long tail kifejezésekre, melyek a termékeim, szolgáltatásaim által nyújtott megoldásokat írják le, hiszen erre sokkal többször keresnek a leendő ügyfeleim, és több is van belőlük. Az előbbi, matracos példánál maradva, ha matrackereskedő vagyok, akkor potenciális ügyfelem lehet az az ember, aki a keresőbe fájós háttal felébredve a „hátfájás” vagy „fája a hátam, miért”  kifejezéseket írja be. Ez az ember lehet, hogy csak megerőltette a hátát, de valószínűbb, hogy rossz matracon alszik, és így megoldást tudok nyújtani a problémájára. Ezeknek a keresőszavaknak, kifejezéseknek azonban végtelen a száma, nem tudok mindegyikre erős tudatossággal figyelni. A horizontális keresőoptimalizálás azon munkálkodik, hogy weboldalam minél több kifejezésre, akár sok tízezer kulcsszóra az elsők között legyen a Google találati rangsorában. A vertikális és horizontális keresőoptimalizálás segíti egymást, ugyanakkor már a feladatok tervezésénél elkülöníthetőek. A részletes SEO technikákat, melyek ezek eléréséhez kellenek mindenki maga alakítja ki, és féltve őrzi konkurenciája előtt, de mégis röviden megfogalmazva, a horizontális keresőoptimalizálás célja minél nagyobb tartalom felvitele és az oldal általános megerősítése SEO szempontból, míg a vertikális keresőoptimalizálás adott aloldalakra, azok tökéletesítésére és kiemelt linkelésére összpontosít. 

 

A keresőoptimalizálási tanácsadás szintjei

 

Miért a leghatékonyabb online marketing eszköz a SEO?  A keresőoptimalizálás eredménye példákon át

Nem tudnék venni egy kávét sem abból a pénzből, amit a Marketing Professzorok fizetett hirdetésre: Google Ads vagy Facebook, Instagram hirdetésekre az elmúlt 5 évben. Nincs időnk ennek a weboldalnak sem a megfelelő frissítésre. A suszternek rossz a cipője. A jó suszternek, akinek annyi feladata van, hogy nem ér rá a saját dolgaival foglalkozni. Szóval egy jól keresőoptimalizált weboldal esetében nincs hirdetési költség, nincs más, csak tartalommarketing és SEO. 

 

Ki a legjobb SEO tanácsadó?

Nem érdekelnek a keresőoptimalizálási tanácsadó konkurenciáink sem. Nem foglalkozunk a SEO tanácsadók harcaival, negatív PR munkájával sem, melyeket ellenünk indítanak, látva sikereinket. Nincs rá időnk, de szükségünk sincs az ilyesfajta sárdobálásra. Ez a keresőoptimalizálás eredménye: naponta 4-5 ajánlatkérés, melyből kiszemezgetjük a legjobbakat, melyek igazán érdekelnek. Hotel SEO, Étterem keresőoptimalizálás, egészségügyi online marketing és minőségi webáruházak. Ezek mozgatnak igazán, persze nem jelenti ez azt, hogy más SEO feladatokat nem vállalnánk el, de válogatunk. Ja, és önmagában ügyfeleinkel sem foglalkozunk csak a keresőoptimalizálással, akkor sem, ha egyszerűbb lenne úgy a feladat. Miből áll akkor egy hatékony keresőoptimalizálási munka? Mutatom!

 

A hatékony keresőoptimalizálás folyamata

A SEO stratégia nélkül semmit nem ér. Nem érdekes egy-egy szó, nem érdekes semmi, csak a végén a konverziók (vásárlások). Az egyetemen óráimon mindig kiemelem: a keresőoptimalizálás nem egy bizonyos szó, de még csak nem is pár kifejezés előre juttatása a Google vagy a Live keresőben. Mutatjuk a SEO lépéseit:

 

A SEO stratégia kialakítása

Minden marketing munkánkat online marketing audit végzésével kezdjük, immáron tíz éve. Manapság már sokan másolják ezt a módszert, látva ennek hatékonyságát, de egy audit és egy stratégia csak akkor lehet jó, ha azt:

 

  1. Tapasztalt szakember végzi, aki jártás mind a SEO, mind az online marketing alapjaiban. Annál több trükk, tipp, tanács lesz a tarsolyában, minél több céget, projektet, problémát látott. Naponta születnek újabb és újabb SEO és online marketing tanácsadók. De az a húsz éves tapasztalat, ami az én fejemben benne van, a multinacionális cégek összes weboldalának keresőoptimalizálásától kezdve a mikro KKV teljes körű online marketing kivitelezéséig, nem lesz meg már senkinek. A keresőoptimalizálás folyamatai fejlődnek, változnak, persze, frissíteni kell a SEO tudást, de a tapasztalat akkor is döntő.
  2. Tanult szakember végzi. Az online marketing tanácsadó és a SEO szakértő egy érdekes szakma, nem kell hozzá semmilyen végzettség. Ahhoz, hogy te fotós legyél, és arról számlát adj, komoly végzettséggel kell rendelkezned. Sajnos, ilyen a SEO szakértők és az online marketingesek között nincsen: egy általános iskola kijárása után is lehetsz keresőoptimalizáló szakember. Sőt, még lehetsz sikeres is, jöhetsz jól a Google találati listáján bizonyos szavakra, lehet látogatott vlogod, mert mindenről beszélsz, ami eszedbe jut, de attól még nem leszel jó online marketing vagy SEO tanácsadó. De hát a keresőoptimalizálásban csak a találati rangsor számít, nem? Nagyon fontos, igen, de nem minden. A SEO az online marketing leghatékonyabb eszköze, de csak az egyik. Összefüggések, kutatások, tudományos alapok kellenek, és persze, naprakész tudás. Ha ezt az ember az egyetemen nem tanulta, esetleg nem is járt egyetemre, nem lesz meg az az átfogó képe a marketing szakmáról, ami a végén a konverzióhoz, a sikerhez vezet. 

 

A keresőoptimalizálási stratégia tehát csak akkor lehet sikeres, ha megfelelő tapasztalatokkal, a marketing teljes szegmensét átlátó tanácsadó segítségével hozod létre. A SEO önmagában csak üres látogatók tömege. 

 

Az eredményes keresőoptimalizálás alapja a jó kulcsszó választás

Lehetsz első egy kulcsszóra, ha az nem hoz neked elegendő ügyfelet. Üres látogatóknak egy üzleti weboldal tulajdonosa nem örül. A keresőoptimalizálás eredményeit nem látogatókba, hanem konverziókban mérjük (kivétel az online újságok keresőoptimalizálása). Rengeteg kulcsszóválasztó szoftver és eszköz létezik a Google Ads saját rendszerétől kezdve az olyan egyedileg programozott megoldásokig, amelyeket mi fejlesztettünk ki és használunk a releváns kulcsszavak meghatározáshoz. 

 

A kulcsszó lista tehát egy kutatáson, valamint saját tapasztalatainkon is alapszik. 20 év alatt rengeteg mindent láttam, mi hoz sikert, mi nem. Figyelni kell persze az LSI kulcsszavakra, de a szinonimákra is, sőt olyan kiegészítésekre, melyek a nagyon máshogy gondolkodó, vagy író emberekre is gondol. 

 

Keresőoptimalizálás és tartalommarketing – ez kell Neked!

Ha egy barátom megkérdezi, mit csináljon, ha több ügyfelet szeretne, az első tanácsom (ha az illetőnek keresőoptimalizálás alapokon nyugvó honlapja van), hogy írj még egy tartalmat! A tartalommarketing a SEO mozgatórugója. SEO stratégia, kulcsszóválasztás és az ezeknek megfelelő tartalommarketing visz el a keresőoptimalizált honlaphoz. 
 

A SEO eredményei mérhetők

Oké, hogy minden online marketinggel és keresőoptimalizálással kapcsolatos kifejezésre ez a blog az elsők között van a Google és a Live latlálati listáján, de meg tudjuk ezt csinálni ügyfeleinknek is? Van olyan ügyfelünk, akit 18 éve segítünk a keresőoptimalizálás és az online marketing minden területén. Nem lenne így, ha nem lennénk eredményesek. 

 

Na de legyen ez kézzel fogható, mutatok a Google Analyticsből példát nektek! Az alábbi képen egy fogorvosi rendelő statisztikáját látod, összehasonlítva az előző év és az elmúlt 30 nap bejelentkezéseivel. A konverzió itt konkrétan az,amikor a beteg időpontot foglal az adott fogorvos rendelésében, online. A képen láthatod, hogy az aktuális időszakban 123 időpontfoglalást mért a rendszerünk, míg tavaly ilyenkor ez a szám csupán 72 volt. Egy év alatt tehát a SEO munkálatok 70%-kal több pácienst hoztak ügyfelünknek.

 

A keresőoptimalizálás eredényei

 

 

Mennyibe kerül a keresőoptmalizálás?

Már látod, az online marketing egy rendszer, és benne a SEO stratégia, melyet mi adunk ügyfeleinknek, egy jól működő, biztosan hatékony, tudományos alapokon és tapasztalatokon működő tanácsadási folyamat eredménye. De mennyibe kerül ez egy cégnek? Azt szoktam mondani, sok féle autóval eljuthatsz a tengerpartra nyaralni. Vehetsz Trabit de vehetsz egy BMW-t is. A BMW biztosan eljuttat a célba, de kényelmesebb és biztonságosabb is, mint a Trabi. Választhatsz. Bármelyikkel is mész, még mindig te döntöd el, mennyire nyomod a gázt. Ha jobban, hamarabb odaérsz, de többet fog fogyasztani az autód. De van egy ideális sebesség, amikor jól is fogyaszt, és viszonylag gyorsan is megy. Nos, ez az a sebesség, amit megtalálunk Nálad is az online marketing audit során! 
 

Ha szeretnél Te is hasonló eredményeket, kérd ajánlatunkat online marketing auditra most! Kattints IDE! 

 

 

A keresőoptimalizálás kifejezéshez kapcsolódó cikkek:

 
SEO kontra SEM esetleg SMM? Mit is jelentenek ezek a fogalmak, és hogyan használjuk őket a gyakorlatban?
 
Üzletszerzés az Interneten – hogyan is kezdjem el?
 

 

SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
0
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Blog and Ping

A ping egy számítógépes hálózatokban használt...

Látens szemantikus indexelés

A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő...

ATL

Az ATL kommunikáció magyarázata jelentése, értelme Az angol...

404-es hibakód

Mi az a 404-es hibakód? A 404-es hibakód egy szabványos HTTP...

Nyomon követési kód

Általában az URL-ben elhelyezett információ, amely lehetővé...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.