Mi is az az Online marketing, az online marketing definíciója.

EN

Online marketing



Minden, amit az online marketingről tudni érdemes 

 

Az online marketing egy széles gyűjtőnév, amely magába foglalja az internet valamennyi marketingtaktikáját és csatornáját is. Az alábbiakban egy alapos áttekintést olvashatsz az online marketing legfontosabb alkotóelemeiről, hogy elkészíthesd saját online marketingstratégiádat, és hatékonyan népszerűsíthesd márkádat. 

 

Mi az az online marketing? 

Az online marketing azokra az internetes taktikákra utal, amelyek segítségével egy márka népszerűbbé teheti magát és kínálatát, illetve szorosabb kapcsolatot építhet ki leendő és meglévő ügyfeleivel.

 

Ilyen taktikák többek között: 

 

  • Keresőoptimalizálás (SEO) 
  • A márka webhelye 
  • Közösségi média marketing 
  • Email marketing 
  • Mobilalkalmazások 
  • Online hirdetések 

 

Ha tehát egy cég a fent felsorolt, vagy hasonló marketingtaktikákat alkalmaz, akkor online marketinget végez. 

 

Az online marketing népszerűsége annak köszönhető, hogy egy költséghatékony, egyszerűen tesztelhető és könnyedén értékelhető alternatíva a hagyományos módszerekhez (TV, rádió, nyomtatott média) képest. 

 

Nem utolsó szempont továbbá, hogy az online marketing során rengeteg adatot gyűjthetsz össze ügyfeleidről és vásárlási szokásaikról, amelyeket kiértékelve egyre hatékonyabb stratégiákat állíthatsz össze a hosszútávú sikerek érdekében. 

 
 

Hogy működik az online marketing? 

Az online marketing különféle taktikákkal igyekszik hatni az ügyfelekre. Ha egy márka több terméket szeretne értékesíteni vagy több lehetséges vásárlóval próbálja megismertetni kínálatát, vagy csak aktivitásra igyekszik ösztönözni meglévő ügyfeleit, akkor ezekhez különféle online marketingstratégiákat alkalmaz majd. 

 

Az online marketingben több csatornát is szokás alkalmazni, úgymint: 

 

  • Közösségi média 
  • Tartalommarketing 
  • Webhelymarketing 
  • Keresőoptimalizálás (SEO) 
  • Pay-per-click (PPC) hirdetések 

 

Hogy a legtöbbet hozhassák ki online marketingjükből, a márkáknak élniük kell a modern technológia nyújtotta összcsatornás lehetőségekkel, és olyan taktikákat kell alkalmazniuk, amelyek segítenek szorosabb kapcsolatokat kialakítani ügyfeleikkel a róluk összegyűjtött adatok alapján. 

 

Ha aktivitásra ösztönzöd ügyfeleidet az online közegben, akkor ezzel nem csak népszerűbbé teszed majd márkádat, hanem gondolatvezetőként is pozícionálhatod magadat, hogy az emberek rögtön hozzád forduljanak majd, ha megoldásokat keresnek problémáikra. 

 

Miért olyan fontos az online marketing? 

Manapság mindenki az interneten kezd el keresgélni, ha valamilyen termékre vagy szolgáltatásra van szüksége. Egy stabil online jelenlét kialakításával biztosíthatod, hogy ezek az érdeklődő, lehetséges ügyfelek a saját kínálatodra is rátalálhassanak. 

 

Egy összcsatornás online marketingstratégia kialakításával továbbá a marketingesek értékes statisztikákat gyűjthetnek közönségük viselkedéséről, és új módszereket fedezhetnek fel az ügyfelek aktivizálására. 

 

Mi több, sok márkánál az ügyfelek megtartása is könnyebb feladatnak bizonyulhat. Az Invesp egyik jelentése szerint az erős összcsatornás ügyfélaktivitási stratégiákat alkalmazó cégek az ügyfélkörük 89%-át képesek megtartani. Ezzel szemben az ügyfélaktivitásba kevesebbet fektető cégek csupán 33%-os megtartási aránnyal rendelkeznek. 

 

Az online marketing folyamatosan fejlődik. A viselhető készülékek terjedése például új lehetőségeket kínál a vásárlók megcélzására. Egyes szakemberek szerint a videós tartalmak készítői több figyelmet fordítanak majd a keresőoptimalizálásra, az email marketingben pedig még fontosabbá válik majd az üzenetek személyre szabása. 

 

B2B és B2C marketing – Mi a különbség? 

A B2B és B2C marketingről biztosan hallottál már. A B2B, azaz „business-to-business” a cégek közötti marketinget takarja, míg a B2C, vagyis business-to-consumer a cégek fogyasztóknak szánt marketingüzeneteit foglalja magába. 

 

Online marketingstratégiádat többek között az határozza meg, hogy milyen közönséget szeretnél elérni vele. Szóval miben különbözik egymástól a marketing e két formája? 

 

Stílus és üzenetek 

A B2B marketingben marketingüzeneteid célja első sorban lehetséges ügyfeleid (azaz más cégek) felvilágosítása lesz, méghozzá professzionális, szakmai nyelven. A B2C-ben ezzel szemben sokkal közvetlenebb stílusban fogalmazhatod meg a fogyasztóknak szóló üzeneteket – elmesélhetsz nekik egy történetet, és akár némi humort is bevethetsz, ahol ez indokolt. 

 

A döntéshozás folyamata 

Szintén fontos különbség a vásárlási döntéshez vezető folyamat is. A B2C vásárlók akár pillanatok alatt is eldönthetik, hogy vásárolni szeretnének-e tőled. Na persze, ehhez előbb el kell nyerned a bizalmukat online marketinged segítségével. 

 

A B2C-ben általában egyetlen egy fő felel a döntésekért, főleg, ha egy személyes termék (ruházati cikk, okostelefon stb.) megvásárlásáról van szó. A költségesebb vásárlások (pl. egy nyaralás, egy új autó stb.) esetében már több fontolgatás zajlik a háttérben, de összességében egy egyszerű vásárlói utazást kell elképzelni. 

 

A B2B ügyfelek esetében általában többen is beleszólnak ezekbe a döntésekbe, hiszen gyakran nagyobb tételekről és összegekről van szó. 

 

Tisztában kell lenned tehát azzal, hogy kiknek szól majd online marketinged, hogy stratégiád minden elemét a célközönséged igényeihez igazíthass. 

 

Az online marketing előnyei 

Az online marketing segít közelebbről is megismerni közönségedet, hogy hasznos adatokat gyűjthess össze róluk, és ezek alapján hitelesebb, hatékonyabb marketingstratégiákat alakíthass ki. 

 

De vizsgáljuk meg közelebbről is az online marketing előnyeit: 

 

1. Segít megismerni közönségedet 

Az online marketing segít igazán megismerni közönségedet. Letesztelhetsz többféle üzenetet és ajánlatot, illetve megfigyelheted, hogy mikor és milyen forrásokból látogatják leggyakrabban webhelyedet. Ha a közösségi médiával is foglalkozol (ami általában javasolt), akkor sokkal gyorsabban és természetesebben alakíthatsz ki velük szoros, tartós kapcsolatokat. Ezek a tartós kapcsolatok különítik majd el márkádat a versenytársaktól. 

 

2. Költséghatékony 

Az online marketing a hagyományos marketingtaktikákhoz viszonyítva kifejezetten költséghatékony megoldás – egyszerűen kevesebb a fix költség. Egy mutatós webhelyet manapság viszonylag olcsón el lehet készíteni, de a profi alternatívákra sem kell vagyonokat költeni. A közösségi média használata ingyenes, és csak a hirdetésekért kell fizetni. Szintén nem nagy beruházás az email marketing sem, ha hírleveleket szeretnél küldeni az érdeklődőknek. 

 

Az online marketing egyik legnagyobb előnye tehát, hogy versenylehetőséget biztosít azoknak a kisebb cégeknek, amelyek a hagyományos közegben (TV, rádió, újságok) labdába sem rúghatnának a nagyobb márkák mellett. 

 

3. Bárkit, bárhol megszólíthatsz 

Az online marketingnek köszönhetően mindenkit elérhetsz, aki hozzáfér az internethez. Kapcsolatba léphetsz a világ másik végén élő ügyfelekkel, időzónáktól és területi korlátoktól függetlenül. Az internet eszközeivel több embert és több helyen érhetsz el, mint bármely hagyományos (és jóval költségesebb) alternatíva segítségével. 

 

4. Egyszerűen alkalmazkodhatsz az új trendekhez 

Az online marketing egy jól adaptálható módszer. Kipróbálhatsz többféle stratégiát, végezhetsz A/B teszteket, megcélozhatsz más célközönségeket, és nem igazán kell elkötelezned magadat egyetlen stratégia mellett sem. 

 

Az online marketing eszközei által biztosított valós idejű és egyéb statisztikák továbbá segítenek okos döntéseket hozni, tehát általában nem kell heteket vagy hónapokat várnod arra, hogy értesülhess stratégiád hatékonyságáról. 
 

5. Csatornánként szabhatod testre stratégiádat 

Az online marketing egyik kihívása az egyik legnagyobb lehetősége is egyben. Csapatodnak egyszerre kell jelen lennie több marketingcsatornán, hogy mindegyiken a megfelelő taktikákkal célozhassák meg ideális ügyfeleidet. A különböző közösségi platformokon például egészen más hangnemre, képvilágra, témákra és időzítésekre van szükség. 

 

6. Könnyedén követheted a statisztikákat 

Az online marketing temérdek mutatót kínál, amelyek segítségével hatékonyabbá teheted stratégiáidat. Ha tudod, hogy milyen célokat szeretnél elérni, akkor ezekhez kell majd kiválasztanod a legrelevánsabb mutatókat. 

 

Figyelheted például, hogy hány látogató konvertál webhelyeden, miután a különböző csatornákon keresztül megérkeznek oda. Ez segít majd kideríteni, hogy hová érdemes összpontosítanod erőfeszítéseidet és költségkeretedet az online marketingben. 

 

Az online marketing formái 

Az online marketing számos digitális érintkezési pontot ölel át, amelyeken keresztül kapcsolatba léphetsz lehetséges és meglévő ügyfeleiddel. Ehhez az online marketing különböző formáit kell majd alkalmaznod. Íme a legfontosabbak ezek közül: 

 

PPC hirdetések 

A PPC hirdetések a keresőmotorok (pl. Google) találati oldalain megjelenő kiemelt találatok, de találkozhatsz velük különböző közösségi platformokon is. Ezekért a hirdetésekért csak akkor kell fizetned, ha egy felhasználó rá is kattint valamelyik reklámodra. 

 

Előnyök 

A PPC hirdetések egyik fő jellemzője, hogy precízen célozhatók, hogy csak a legrelevánsabb érdeklődésű felhasználóknak jelenjenek meg. Kellő mennyiségű és jellegű adat birtokában ez rendkívül hasznos lehet, hiszen reklámjaidat kifejezetten ideális ügyfeleid érdeklődési köreihez és keresési szokásaihoz igazíthatod. 

Ha pedig egy lehetséges vásárló érdeklődik kínálatod iránt, de még nem hajlandó konvertálni, akkor később újracélzó hirdetésekkel is ösztönözheted erre. 

 

Hátrányok 

A PPC hirdetések legnagyobb hátránya, hogy elkészítésükre időt, futtatásukra pedig pénzt kell áldoznod. Habár te szabod meg, hogy mennyit vagy hajlandó kifizetni egy-egy kattintásért, ezek az összegek szép lassan összeadódnak majd, és egyes kifejezésekért muszáj leszel nagyobb ajánlatokat tenni, ha versenyben szeretnél maradni más hirdetőkkel szemben. A kampányok továbbá folyamatos felügyeletet és optimalizálást igényelnek majd. 

 

Szintén problémát jelenthet, hogy egyre többen használnak hirdetésblokkolókat a böngészéshez, ami gyakorlatilag semlegesíti az ilyen jellegű reklámokat. 

 

SEO (keresőoptimalizálás) 

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás célja minél magasabb pozíciókat elérni a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között. Másképpen megfogalmazva, a SEO segít, hogy többen találjanak rá webhelyedre a Google-on és hasonló keresőmotorokon keresztül. 

 

Előnyök 

A SEO egyik legnagyobb előnye, hogy az előkelő pozíciók egyfajta hitelességet kölcsönöznek márkád számára az emberek szemében. Minél gyakrabban jelensz meg magas rangsorolással a felhasználók kereséseire, annál erősebb lesz bennük a tudat, hogy egy megbízható márkával van dolguk, amelyhez bátran fordulhatnak problémáikkal. A SEO-t továbbá nem lehet hirdetésblokkolókkal kikerülni. 

 

A keresőoptimalizálás eredményei hosszútávúak is. Míg egy jól optimalizált tartalom akár hónapokig vagy évekig is az első találatok között marad, addig a hirdetések azonnal eltűnnek a felhasználók elől, amint nem vagy hajlandó (vagy képes) tovább fizetni értük. 

 

Hátrányok 

Nagyon sokat kell optimalizálnod azért, hogy a SEO eredményei néhány hét vagy hónap elteltével láthatóvá váljanak. A Google frissítései továbbá egyik napról a másikra átrendezhetik a keresőtalálati oldalakat, így a korábban jól teljesítő tartalmaid több pozícióval lejjebb csúszhatnak a találatok között, vagy el is tűnhetnek az első oldalról. 

 

Tartalommarketing 

A jó tartalommarketing nem olyan „rámenős”, mint például az online hirdetések. Célja első sorban az, hogy tájékoztassa és motiválja célközönséged tagjait, miközben információkat keresnek maguknak az interneten. Ha releváns, hasznos tartalmakat kínálsz közönségednek, akkor egy megbízható, hiteles információforrásként tüntetheted fel magadat számukra. 

 

Tartalmak lehetnek többek között a blogbejegyzések, az infografikák, az e-könyvek, a videós tartalmak, és még sok más is. 

 

Előnyök 

A tartalommarketinggel jóval több új érdeklődőt vonzhatsz be, mint a fizetett reklámokkal, ezért megéri több időt is fordítani rá. 

 

Hátrányok 

A jó tartalmak elkészítése idő- és munkaigényes feladat. Megbízható forrásokat kell keresned, és olyan tartalmakat kell alkotnod célközönséged számára, amilyet versenytársaid nem kínálnak nekik. 

 

Közösségi média marketing 

A közösségi média az emberek hétköznapjainak szerves részévé vált, ami temérdek marketinglehetőséget biztosít márkád számára a különböző platformokon. Nem elég azonban szimplán csak regisztrálni egy-egy profilt ezeken a felületeken – aktívan kell foglalkoznod velük, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni az online marketing ezen formájából. 

 

Előnyök 

Ha sikerül releváns, értékes, hasznos tartalmakat megosztanod közönségeddel, akkor előszeretettel osztják majd meg azt ismerőseikkel is, illetve ismerkednek majd meg kínálatoddal. A közösségi médián továbbá szorosabb kapcsolatokat alakíthatsz ki közönséged tagjaival, ami fokozott márkahűséghez is vezet. 

 

Hátrányok 

Minden platformon más stratégiára lesz szükséged. Nem minden tartalom és tartalomformátum felel meg az összes közösségi hálózatra. Az Instagramon például a vizuális tartalmaknak kedvez, ami nem feltétlenül igaz (legalábbis nem azonos mértékben) a Twitterre vagy a LinkedInre. A sikerek érdekében tehát ismerned kell közönségedet és a platformok bevált módszereit, különben csak az idődet vesztegeted a közösségi médián. 

 

Email marketing 

Az email sokak szerint egy elavult kommunikációs forma, pedig valójában az online marketing egyik leghatékonyabb eszközének számít, ha fontos információkat szeretnél eljuttatni célközönségedhez. 

 

Egy sikeres email kampánynak manapság magával ragadónak, relevánsnak és szórakoztatónak kell lennie, különben üzeneteid elvesznek majd a többi között. 

 

Egy jó marketing email öt fő jellemzője: 

 

  • Megbízható 
  • Releváns 
  • Társalgó stílusú 
  • Igazodik a többi csatorna marketingjéhez 
  • Valamilyen stratégiát követ 

 

Az időzítés és ütemezés nagyon fontos szempont – nem szabad megállás nélkül emaileket küldözgetni az érdeklődőknek, különben hamar leiratkoznak majd az üzenetekről. 

 

Mobilmarketing 

A mobileszközök a hétköznapok legfontosabb személyeseszközeivé váltak, így nem csoda, hogy az online marketingben is kritikus szerepet töltenek be. A fogyasztók kétharmada képes felidézni egy olyan márkát, amelyet egy mobilhirdetésben látott az elmúlt hét során. Személyes jellege miatt azonban a mobilmarketinggel óvatosan is kell bánni. 

 

Előnyök 

A mobileszközök a legtöbbek számára karnyújtásnyira vannak a nap során, és számtalan digitális felületet biztosítanak a marketingesek számára célközönségük elérésére. 

 

Hátrányok 

A felhasználók adatainak kezelése egy érzékeny és nagyon fontos témakör. Mindig tájékozódj a legújabb adatvédelmi szabályokról és szabványokról. 

 

A marketing automatizálása 

Az online marketing számos területe automatizálható valamilyen formában. Jó példák erre a Google Ads hirdetéskezelési eszközei, amelyek többféle feladatot is magukra vállalnak a legoptimálisabb kampányok kialakítása érdekében. 

 

A marketinget automatizáló szoftveres megoldások: 

 

  • Gördülékenyebbé teszik a marketingfeladatokat és munkafolyamatokat 
  • Segítenek a mutatók követésében és kiértékelésében 
  • Segítenek megállapítani a kampányok eredményességét és megtérülését 

 

A marketingfolyamatok automatizálásával több időd marad azokra a feladatokra, amelyek közvetlen figyelmet és emberi döntéshozást igényelnek. 

 

A digitális marketing szerepkörei 

Az online marketing egy óriási szakterület, számos szerepkörrel, amelyekhez mind más készségekre és gondolkodásmódra van szükség. Vannak persze átfedések és egymásra épülő feladatok is. 

 

Az online marketing legfontosabb szerepkörei a következők: 

 

SEO: A SEO szakemberek a keresőoptimalizálásért, a webhelyek teljesítményének vizsgálatáért, és az adatalapú stratégiák kialakításáért felelnek. Céljuk, hogy a webhely tartalmai minél jobb rangsorolást érjenek el a keresőtalálatok között. 

Tartalommarketing: A tartalommarketingesek készítik a tartalomnaptárakat, blogbejegyzéseket, illetve időnként a videókat és infografikákat is. Ők felelnek azért, hogy a márka hasznos, értékes, releváns tartalmakat kínáljon célközönségének. 

Közösségi média marketing: A közösségi médiáért felelős szakemberek a különböző közösségi csatornákat kezelik, beleértve az organikus és fizetett tartalmak publikálását, és az ügyfélszolgálat kezelését. 

PPC hirdetések: A PPC szakemberek a hirdetési kampányok megtervezéséért, kivitelezéséért és optimalizálásáért felelnek. Ők állapítják meg, hogy milyen kifejezéseket megcélozni és milyen ajánlattétellel. 

Leadgenerálás: A leadek, azaz az érdeklődők bevonzása és megtartása minden cég számára fontos. Ehhez a marketingesek outbound és inbound taktikákat vethetnek be. 

 

Az online marketing statisztikái 

Az online marketing megtérülése jóval túlmutat azon, hogy milyen arányban fizetik vissza magukat a PPC hirdetések. Az organikus marketing (pl. SEO, tartalommarketing) szintén rendkívül jövedelmezők lehetnek. 

 

Az online marketing nem csak hirdetésekkel éri el a közönségeket: Az internetezők durván 70%-a szeretne tartalmakból tájékozódni a termékekkel kapcsolatban, nem pedig hagyományos hirdetéseken keresztül. 

 

Az online marketing rendkívül népszerű a B2B közegben: A B2B marketingesek legtöbbet használt online marketing formái a közösségi média (92%), az elektronikus hírlevelek (azaz email marketing, 83%), a webhelyekre publikált cikkek (81%) a blogbejegyzések (80%) és a személyesen látogatott rendezvények (77%). 

 

A SEO-nak kulcsfontosságú szerepe van: Az organikus kattintások túlnyomó többségét (kb. 32%) az első találat kapja a Google-on. 

 

Egy online marketingprogram megtervezése, kivitelezése és optimalizálása 

A sikeres online marketinghez mindenekelőtt ismerned kell közönségedet és céljaidat. Ezek alapján megállapíthatod, hogy milyen fő teljesítménymutatókat kell figyelemmel követned a kivitelezés során. 

 

1. Azonosítsd és szegmentáld közönségedet 

A vásárlók manapság minden kapcsolatteremtési ponton személyre szabott élményekre számítanak. Hogy mindezt megadhasd nekik, ki kell derítened demográfiai jellemzőiket, technológiai jártasságukat és igényeiket is. 

 

2. Tűzd ki céljaidat és tervezd meg a teljesítmény mérését 

A közönségről kiderített információk birtokában buyer personákat alakíthatsz ki, amelyek alapján könnyebb lesz kitűznöd a céljaidat és kijelölni legfontosabb teljesítménymutatókat. 

 

Gyakori fő teljesítménymutatók például: 

  • Hirdetések és egyéb tartalmak megjelenései 
  • Elérések 
  • Kattintások és átkattintási arány (CTR) 
  • Aktivitási arány 
  • Konverziók és konverziós arány 
  • Az érdeklődők bevonzásának költségei 
  •  

Összetettebb mutatók például a megtérülési arány (ROI), a hirdetési kiadások megtérülése (ROAS), a különböző attribúciós modellek, és az ügyfelek élettartamra vetített értéke. 

 

3. Állítsd be a hirdetési felületeket és csatornákat 

A hirdetési technológiák navigálása időigényes feladat lehet, ezért fontos, hogy minden a helyén legyen, mielőtt hozzálátnál, úgymint: 

 

Adatkezelő platformok 

 

  • Keresletoldali platformok 
  • Kínálatoldali platformok 
  • Hirdetésbörzék 

 

4. Láss hozzá és optimalizálj 

Az online marketing alkalmazható új ügyfelek megszerzésére, azok gondozására, az ügyfélhűség megerősítésére és a márkaépítésre is. 

 

Rendszeresen ellenőrizd a kijelölt mutatókat, hogy tudd, mely területeken teljesítesz jól és melyek igényelnek több odafigyelést. Ha például egy közösségi kampány nem olyan sikeres, mint amire számítottál, akkor nézz utána, hogy megfelelően állítottad-e be a célzást, vagy hogy elég egyértelmű-e a hirdetés felhívása. 

 

 

 

Az online marketing definíciója másképpen

Az online marketing folyamat egyszerűen megfogalmazva termékek és szolgáltatások reklámozása és eladása az interneten. Ellentétben a hagyományos reklámeszközökkel, az online marketing eszközei a célcsoportot interakcióra, visszajelzésre késztetik.
 
 

Az online marketing eszközei

 

Hirdetések

Hirdetések, melyek az adott weboldal termékét hirdetik. A hirdetésre kattintva a hirdető weboldalára kerülünk. Több fajtája létezik, mint a banner, ragadós hirdetés, átúszó hirdetés, gombok, szöveges linkek, stb.
 

A vírusmarketing

A vírusmarketing általában valamilyen multimédia eszközt használ, általában videót, képet, néha hanganyagot. Gyakran olyan reklámról van szó, amelyről eleinte nehezen mondható meg, hogy az tényleg reklám, például csak a videó végén jövünk rá. Célja, hogy szórakoztató tartalmával a felhasználók között megosztással (vírusként) terjedjen.
 

E-mail marketing

E-mail marketing során a weboldal promóciós hírlevelet küld a levelezési listára feliratkozott személyeknek. Amennyiben nem iratkoztunk fel a hírlevélre, mégis ilyen tartalmú, nem kért levelet kapunk, azt spam-nek nevezzük.
 

A Rich-media

A Rich-media a bannerhez hasonló hirdetési típus, azonban az a kattintásnál többre késztet. Lehet az kép, videó, animáció, hang, vagy ezek valamilyen ötvözete, a lényeg, hogy valamilyen aktivitást generáljon. Ilyenek az egyes weboldalakon feltűnő fél perces játékok, melyeket végigjátszva a hirdető oldalán találjuk magunkat.
 

A keresőmarketing

A keresőmarketing (Angolul SEM, Search Engine Marketing) az online marketing egy olyan fajtája, ahol bizonyos eszközökkel növelik egy weboldal megjelenését a keresőmotorokban. Eszközei között szerepel a keresőoptimalizálás, fizetett hirdetések és fizetett listázások.
 

A webanalitika

A webanalitika ugyan nem hirdetési eszközi, viszont a weboldalak látogatottságát, és az azt okozó adatokat méri és elemezi. Ezzel az eszközzel felmérhető, és az adatok helyes felhasználásával elérhető egy oldal sikeressége.
 



Gyakori kérdések


Mi az az online marketing?


Milyen készségekre van szüksége egy online marketingesnek? 


Mi az az online marketingstratégia? 


Miért van szükségem online marketingre? 


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!