Termékbejelentés
Egy új termék létrehozását követően kétféleképpen lehet az felajánlani az ügyfeleknek
- Az egyik módszer a termék egyszerű „piacra dobása”. Ilyenkor általában a termék listázásra kerül egy értékesítési webhelyen, azon belül pedig a saját értékesítési oldalán. Ezt követően megkezdődik a forgalom bevonzása erre az oldalra, általában partnerek és/vagy társcégek segítségével.
- A másik módszer egy hatalmas eseményt rendezni, amelyen központjában az új termék bejelentése áll.
A termékbejelentés egy gondosan megtervezett és időzített eseménysorozat, amely célja izgalmat kelteni az emberekben a termék iránt, hogy annak kiadásakor minél többen akarják megvásárolni azt.
Ennek érdekében a bejelentés egy előre megszabott dátumban és időpontban történik. Ezt bizonyos napot (és időpontot) megelőzően már napokkal, gyakran hetekkel megelőzően megpróbálsz minél nagyobb érdeklődést elérni a termék iránt (lásd: előzetes bejelentés). Ilyenkor általában számos partner is segíti a termék előzetes népszerűsítését, és „beharangozását”. Akár egy email listát is készíthetsz egy speciális ajánlattal, például amiben a feliratkozókat egy jelképes bónusz illeti meg, ha rögtön az első nap megvásárolják a terméket.
A pontos előre bejelentett időpontban aztán bemutathatod a terméket a nyilvánosságban, és ezzel egy időben nyilvánossá teheted a termék értékesítési oldalát is webhelyeden.
A bejelentést követően tudasd az érdeklődőkkel, hogy a készletek rohamosan fogynak, és ha nem rendelik meg hamarosan a terméket, akkor meg kell várniuk, míg újak érkeznek.
Sok online marketinges a bejelentést tartja a legfontosabb fázisnak a termék marketingje során. Éppen ezért rend szerint a legapróbb részletekig is kidolgozzák ezt a részt, gyakran egy hivatásos termékbejelentési specialista segítségével.