HTML
A HTML definíciója
A HTML angol mozaikszó, jelentése HyperText Markup Language, vagyis hiperszöveges jelölőnyelv. A weboldalakat leíró jelnyelv, vagy az a kódrendszer, amit a weboldalak elkészítéséhez használnak.
A HTML definíciója
A HTML angol mozaikszó, jelentése HyperText Markup Language, vagyis hiperszöveges jelölőnyelv. A weboldalakat leíró jelnyelv, vagy az a kódrendszer, amit a weboldalak elkészítéséhez használnak.
Bővebben a HTML-ről
A HTML nem programozási nyelv, hanem kódnyelv, aminek segítségévek akár a Jegyzettömb segítségével is alkothatóak weboldalak. A hipertext jelenti valójában az interneten található oldalakat (dokumentumokat), amelyek szöveg, kép, videó, hang, animáció, vagy ezek valamilyen kombinációjából áll. A HTML ezeknek a dokumentumoknak az elrendezését, formázását tartalmazza saját jelölőnyelvén. Bár a honlap készítő programok grafikai felületet is biztosítanak a weblap elkészítéséhez, mellette a legtöbb programnál hipertextként is kialakítható egy oldal.
A HTML dokumentumok felosztása
A HTML dokumentumoknak több részre oszlanak, attól függően, hogy az melyik részre utal. Az első zárójelben lévő kód kezdi, az utolsó pedig lezárja a parancsot.
- A dokumentum, vagyis weblap címe
- A dokumentum törzse, vagyis tartalma
- HTML dokumentum szövegének formázása
szöveg
: középre igazítás
- szöveg: félkövér szöveg
- szöveg: dőlt szöveg
- szöveg: aláhúzott szöveg
- szöveg: áthúzott szöveg
- szöveg: alsóindex
- szöveg: felsőindex
: új bekezdés
A HTML-kódok segítségével formázhatjuk a weboldal szövegét. A következő formázási lehetőségek állnak rendelkezésünkre:
- Betűtípus: Megváltoztathatjuk a szöveg betűtípusát, méretét, színét, és stílusát (normál, félkövér, dőlt, aláhúzott).
- Igazítás: Beállíthatjuk a szöveg igazítását (balra, középre, jobbra).
- Listák: Létrehozhatunk rendezett és rendezetlen listákat.
- Táblázatok: Táblázatokat hozhatunk létre a weboldal tartalmának strukturálásához.
- Linkek: Hiperlinkeket hozhatunk létre, amelyekkel más weboldalakra ugorhatunk.
A HTML-kódok elsajátítása egyszerű, és rengeteg online forrás áll rendelkezésre a tanuláshoz. A HTML nyelv ismerete elengedhetetlen a weboldalkészítéshez, és számos további lehetőséget nyit meg a webes fejlesztés területén.
Gyakori kérdések
Mi az a HTML?
A HTML (HyperText Markup Language) egy olyan jelölőnyelv, amelyet első sorban webhelyek készítéshez használnak. Magyarul hiperszöveges jelőlőnyelvet jelent.
Mire jó a HTML?
A HTML-el egy webhely szerkezetét, illetve tartalmát szokás meghatározni. Létrehozhatók vele például bekezdések, címsorok, táblázatok, elhelyezhetők képek, és így tovább.
Miért fontos a HTML a SEO-hoz?
Amikor egy keresőmotor (pl. a Google) robotja egy webhelyre érkezik, többek között annak HTML forráskódját is megvizsgálja a tartalom indexeléséhez és későbbi rangsorolásához.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.