Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
A földrajzi hely alapú célzás definíciója
A földrajzi hely alapú célzás (vagy „helyi PPC”) azt jelenti, hogy a hirdetők csak egy adott földrajzi területen jelenítik meg reklámjaikat a felhasználók számára.
A földrajzi hely alapú célzás definíciója
A földrajzi hely alapú célzás (vagy „helyi PPC”) azt jelenti, hogy a hirdetők csak egy adott földrajzi területen jelenítik meg reklámjaikat a felhasználók számára.
Ezt a taktikát számos olyan cég alkalmazza, amely első sorban helyi forgalmat igyekszik bevonzani fizikai boltjába – tehát éttermek, edzőtermek, üzletek, stb. Ezen kívül előszeretettel alkalmazzák olyan cégek is, amelyek csak egy adott területen belül vállalnak házhozszállítást vagy kiszállást (éttermek, helyi szerelők, stb.)
A földrajzi hely alapú célzás nem összetévesztendő a geofencinggel, ami kifejezetten az üzlet közvetlen közelét fedi csak le, és általában leküldéses értesítéseket használ PPC reklámok helyett.
A földrajzi hely alapú célzás szerepe a marketingben
A földrajzi hely alapú célzás legnagyobb haszna, hogy segít elkerülni a felesleges, irreleváns kattintásokat és megjelenítéseket, amikért ugyan úgy fizetni kell, pedig biztosan nem végződnének konverziókban. Ha például egy Gödöllői étterem csak a városon belül, és esetleg a közvetlenül szomszédos településekre szállít házhoz, akkor érdemes hirdetéseit ezekre a területekre korlátoznia.
Tippek a hatékony földrajzi hely alapú célzáshoz
Csak olyan helyeket célozz meg, amiket ki is szolgálsz
Ez magától értetődő, de mivel ez minden földrajzi hely alapú célzás alapja, így muszáj megemlítenünk. Mint ahogy azt a fenti példában is olvashattad, csak azokat a területeket érdemes belefoglalnod földrajzi alapú célzásodba, amelyekre vállalsz is kiszállítást, vagy, amelyekről úgy véled, hogy az emberek hajlandók lennének elutazni üzletedig.
Szerencsére a legtöbb platform (pl. Google Ads, Facebook, stb.) precíz célzási opciókat kínál, így megadhatsz megyéket, településeket, vagy akár városrészeket is. Egy másik opció egy tetszőleges sugarú kört beállítanod üzleted köré, hogy csak az igazán közel tartózkodókat célozd meg hirdetéseiddel (ez lényegében a geofencing).
Zárd ki azokat a helyeket, amikkel nem foglalkozol
Ez az előző tipp fordítottja. Sok platform nem csak lefedni enged területeket hirdetéseiddel, hanem lehetővé teszi azt is, hogy kizárhass bizonyos területeket hirdetési lefedettségedből. Ez nem minden esetben szükséges, de jó, ha tudsz a lehetőségről.
Használd a Google helyadatait egy terület részletesebb elemzéséhez
A Google Trend, illetve a Google Analytics mind kínálnak egy-egy térképet, amin ellenőrizheted, hogy mely területeken népszerű egy-egy keresés (Trends), vagy, hogy online ügyfeleid honnan látogatják meg leggyakrabban webhelyedet (Analytics). Ezen információk birtokában a földrajzi hely alapú célzásodat is precízebbé teheted.
Használd a Google Ads bővítményét
Amennyiben a Google Ads rendszerében hirdetsz, mindenképpen próbáld ki a platform hirdetésbővítményeit (amiket extra költség nélkül használhatsz hirdetéseidben). A helybővítmények, illetve a hívásbővítmények segítenek a felhasználóknak, hogy minél könnyebben rátaláljanak közeli üzletedre, illetve felvehessék veled a kapcsolatot.