Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Az értékesítési folyamat definíciója
Az értékesítési folyamat egy olyan megismételhető műveletsor, amelyet egy értékesítő végez el annak érdekében, hogy végigsegítsen egy lehetséges ügyfelet a tudatossági fázistól az üzletkötésig.
Az értékesítési folyamat definíciója
Az értékesítési folyamat egy olyan megismételhető műveletsor, amelyet egy értékesítő végez el annak érdekében, hogy végigsegítsen egy lehetséges ügyfelet a tudatossági fázistól az üzletkötésig.
Másképpen megfogalmazva, az értékesítési folyamat az ügyfél utazása attól a pillanattól kezdve, hogy felismeri, hogy szüksége van egy termékre (vagy szolgáltatásra) egészen addig, míg azt meg nem vásárolja.
Míg az értékesítési folyamat a vevő számára egy utazás, addig egy értékesítő ütemtervként tekinthet rá.
Az értékesítési folyamat általában 7 lépésből áll:
- Felmérés
- Felkészülés
- Megközelítés
- Prezentálás
- Ellenvetések kezelése
- Üzletkötés
- Nyomon követés
Habár az értékesítők nagy része tisztában van vele, hogy nagyjából ezt a műveletsort követik munkájuk során, sok cég nem definiálja és szabja meg ilyen konkrétan értékesítői munkáját. Az elv az, hogy ha egy értékesítő elegendő üzletet köt meg, akkor úgy csinálja, ahogy akarja.