Konverzió

Konverzió

A konverzió definíciója

A marketingben azt nevezzük konverziónak, amikor webhelyed egyik látogatója elvégez egy kívánt műveletet, és ezzel érdeklődővé (lead) vagy ügyféllé alakul át (azaz konvertál). Az, hogy a látogató érdeklődővé vagy ügyféllé (vásárlóvá/előfizetővé stb.) konvertál, az adott konverziós művelettől függ.

 

Mik lehetnek konverziós műveletek?

Valójában minden olyan művelet konverziónak tekinthető, ami számodra értékes a webhelyen – ez alapján fogalmazhatunk úgy is, hogy a konverzió egy cél teljesülése. A legértékesebb konverzió természetesen a vásárlás, de számos más konverziós művelet is értékes lehet, főleg, ha egy lépéssel közelebb viszi a látogatót a vásárláshoz.

A leggyakoribb konverziós műveletek a következők:

  • Vásárlás/rendelés (egy webáruház fő konverziója)
  • Asztalfoglalás (egy éttermi webhely fő konverziója)
  • Szobafoglalás (egy szállodai webhely fő konverziója)
  • Email feliratkozás
  • Regisztráció
  • Egy adott oldal megtekintése
  • Egy fájl letöltése

 

Egy regisztrációs művelet, vagy egy email hírlevélre való feliratkozás egy-egy lépéssel közelebb vihetik a látogatókat a vásárláshoz. Ezek a műveletek jó példák arra, amikor a látogató érdeklődővé konvertál, mielőtt vásárlóvá konvertálna egy későbbi alkalommal.

 

Miért kell odafigyelni a konverziókra?

Egy cég a konverzióknak köszönhetően válik nyereségessé. A konverziók nyomon követése azért fontos, mert ezek alapján állapíthatod meg, hogy céged nyereséges-e, vagy sem. Ahhoz, hogy egy teljes képet kapj céged teljesítményéről nem csak a fő konverziókat (az értékesítéseket) fontos figyelemmel követni, hanem azokat is, amelyek egy-egy lépéssel közelebb viszik az érdeklődőket a vásárláshoz (tehát a regisztrációkat, a feliratkozásokat, stb. is).

A konverziók nyomon követésével kiderítheted, hogy mi érdekli lehetséges és meglévő ügyfeleidet, hogy mely marketingtaktikáid hatékonyak, és hogy mely törekvéseid azok, amik a vártnál gyengébb eredményeket hoznak (pl. ha egy kampány kevesebbet konvertál, mint amire számítottál). Ezen információk birtokában tájékozott döntéseket hozhatsz marketingstratégiád finomítása érdekében, és idővel egyre hatékonyabbá, stabilabbá és persze jövedelmezőbbé teheted marketingedet.

 

A konverziókkal kapcsolatos kifejezések

Konverziós arány

A konverziós arány azon látogatók százaléka, akik elvégeztek egy adott konverziós műveletet a látogatásuk során.

 

Konverziós arány optimalizálás (CRO)

Egy webhely vagy weboldal bővítése és/vagy átalakítása, hogy minél több látogatót vagy érdeklődőt konvertáljon.

 

Konverziónkénti ár

Ez egy hirdetési mutató, ami azt jelzi, hogy mennyibe került a hirdetés az általa közvetített konverziónként. Másképpen megfogalmazva, ez az érték az igyekszik megmutatni, hogy mekkora összeget költöttél egy-egy konverzióért egy adott hirdetésre. Ezt azért nem lehet mindig egyértelműen megállapítani, mert meglehet, hogy a hirdetés nem vezet azonnali konverzióhoz, de hozzásegíti a látogatót, hogy megismerkedjen márkáddal, mielőtt a későbbiekben vásárolna is tőle.

 

A marketingesek és értékesítők általában nyomon követik a konverzióikat, hogy tudják, milyen arányban konvertálnak és hogy mennyibe kerülnek konverzióik. Esetenként optimalizálják is konverziós arányukat, hogy minél több új érdeklődőt vagy vásárlót szerezhessenek azonos, vagy kisebb összegekért.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink