A konverziók és konvertálás definíciója

EN

Konverzió



A konverzió definíciója

A marketingben azt nevezzük konverziónak, amikor webhelyed egyik látogatója elvégez egy kívánt műveletet, és ezzel érdeklődővé (lead) vagy ügyféllé alakul át (azaz konvertál). Az, hogy a látogató érdeklődővé vagy ügyféllé (vásárlóvá/előfizetővé stb.) konvertál, az adott konverziós művelettől függ.

 

Mik lehetnek konverziós műveletek?

Valójában minden olyan művelet konverziónak tekinthető, ami számodra értékes a webhelyen – ez alapján fogalmazhatunk úgy is, hogy a konverzió egy cél teljesülése. A legértékesebb konverzió természetesen a vásárlás, de számos más konverziós művelet is értékes lehet, főleg, ha egy lépéssel közelebb viszi a látogatót a vásárláshoz.

A leggyakoribb konverziós műveletek a következők:

  • Vásárlás/rendelés (egy webáruház fő konverziója)
  • Asztalfoglalás (egy éttermi webhely fő konverziója)
  • Szobafoglalás (egy szállodai webhely fő konverziója)
  • Email feliratkozás
  • Regisztráció
  • Egy adott oldal megtekintése
  • Egy fájl letöltése

 

Egy regisztrációs művelet, vagy egy email hírlevélre való feliratkozás egy-egy lépéssel közelebb vihetik a látogatókat a vásárláshoz. Ezek a műveletek jó példák arra, amikor a látogató érdeklődővé konvertál, mielőtt vásárlóvá konvertálna egy későbbi alkalommal.

 

Miért kell odafigyelni a konverziókra?

Egy cég a konverzióknak köszönhetően válik nyereségessé. A konverziók nyomon követése azért fontos, mert ezek alapján állapíthatod meg, hogy céged nyereséges-e, vagy sem. Ahhoz, hogy egy teljes képet kapj céged teljesítményéről nem csak a fő konverziókat (az értékesítéseket) fontos figyelemmel követni, hanem azokat is, amelyek egy-egy lépéssel közelebb viszik az érdeklődőket a vásárláshoz (tehát a regisztrációkat, a feliratkozásokat, stb. is).

A konverziók nyomon követésével kiderítheted, hogy mi érdekli lehetséges és meglévő ügyfeleidet, hogy mely marketingtaktikáid hatékonyak, és hogy mely törekvéseid azok, amik a vártnál gyengébb eredményeket hoznak (pl. ha egy kampány kevesebbet konvertál, mint amire számítottál). Ezen információk birtokában tájékozott döntéseket hozhatsz marketingstratégiád finomítása érdekében, és idővel egyre hatékonyabbá, stabilabbá és persze jövedelmezőbbé teheted marketingedet.

 

A konverziókkal kapcsolatos kifejezések

Konverziós arány

A konverziós arány azon látogatók százaléka, akik elvégeztek egy adott konverziós műveletet a látogatásuk során.

 

Konverziós arány optimalizálás (CRO)

Egy webhely vagy weboldal bővítése és/vagy átalakítása, hogy minél több látogatót vagy érdeklődőt konvertáljon.

 

Konverziónkénti ár

Ez egy hirdetési mutató, ami azt jelzi, hogy mennyibe került a hirdetés az általa közvetített konverziónként. Másképpen megfogalmazva, ez az érték az igyekszik megmutatni, hogy mekkora összeget költöttél egy-egy konverzióért egy adott hirdetésre. Ezt azért nem lehet mindig egyértelműen megállapítani, mert meglehet, hogy a hirdetés nem vezet azonnali konverzióhoz, de hozzásegíti a látogatót, hogy megismerkedjen márkáddal, mielőtt a későbbiekben vásárolna is tőle.

 

A marketingesek és értékesítők általában nyomon követik a konverzióikat, hogy tudják, milyen arányban konvertálnak és hogy mennyibe kerülnek konverzióik. Esetenként optimalizálják is konverziós arányukat, hogy minél több új érdeklődőt vagy vásárlót szerezhessenek azonos, vagy kisebb összegekért.




Gyakori kérdések


Mi az a konverzió?

A konverzió az, amikor egy webhely látogatója elvégez egy, a webhely számára hasznos műveletet, vagyis teljesíti a webhely egyik célját.


Mi számít konverziónak?

Minden olyan művelet, ami a webhely számára hasznos. Például vásárlás, szobafoglalás, regisztráció, feliratkozás, ajánlatkérés, stb.


Miért fontosak a konverziók?

Egy cég a konverziókon keresztül válik nyereségessé. A fő konverzió mindig az értékesítés, de azok a konverziós műveletek is fontosak, amelyek a vásárlás irányába vezetik az érdeklődőket.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!