Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
A tesztelés definíciója
A tesztelés általános értelemben véve az a folyamat, amelynek célja egy munka vagy termék hiányosságainak és gyenge pontjainak felderítése.
A tesztelés online marketing vonatkozása
Az internetes marketingben a tesztelés első sorban az a folyamat, amely során egy értékesítési levél vagy egy hirdetés két verziója kerül összevetésre (ahol a két verzió csupán egyetlen szempontban különbözik egymástól). Az ilyen tesztelések célja kideríteni, hogy mely verzió ér el több vagy kevesebb átkattintást, opt-int, vásárlást, stb. Ezt a fajta tesztelést A/B tesztelésnek nevezik.
Példa az A/B tesztelésre
Vegyünk például egy AdWords kampányt egy ismeretterjesztő e-könyv népszerűsítésére, amelyben két külön hirdetést hozol létre. Az hirdetés egyik főcíme az „Ismerd meg a …” szavakkal, míg a másiké a „Tudj meg többet a …” szavakkal kezdődik. Ezt az egy különbséget leszámítva mindkét hirdetés minden apró részletében megegyezik egymással. A két hirdetés felváltva kerülne megjelenítésre 100-100 megjelenítés erejéig. Az összes megjelenítést követően lehet, hogy „Tudj meg…” főcímű hirdetés 2.3%-os konverziós arányt ért el, míg a másik csak 1,7%-osat. Ekkor meghagyod a jobban teljesítő verziót, a gyengébbet pedig elveted. A jobban teljesítő verziónak ez után változatlanul hagyod a főcímét, és egy másik elemét változtatod meg, és folytatod azok osztott, A/B tesztelését ugyanezzel a módszerrel.
Persze így szinte végtelen tesztelésre van lehetőség, hiszen elméletileg mindig van hová fejlődni. Ennek ellenére természetesen meg kell húzni a határt, ahol a marketinges megelégszik az eredményekkel, és azt a verziót tekinti véglegesnek.
Ha többet is meg szeretnél tudni az A/B tesztelésről, akkor IDE KATTINTVA megteheted.