Mit takar pontosan a tesztelés, azaz a testing kifejezés? Mit jelent, és mit tartalmaz maga a fogalom, és mit kell róla tudnod? Olvasd el magyarázatát és leírását a szakszótárból!

EN

Tesztelés



A tesztelés definíciója

A tesztelés általános értelemben véve az a folyamat, amelynek célja egy munka vagy termék hiányosságainak és gyenge pontjainak felderítése.

 

A tesztelés online marketing vonatkozása

Az internetes marketingben a tesztelés első sorban az a folyamat, amely során egy értékesítési levél vagy egy hirdetés két verziója kerül összevetésre (ahol a két verzió csupán egyetlen szempontban különbözik egymástól). Az ilyen tesztelések célja kideríteni, hogy mely verzió ér el több vagy kevesebb átkattintást, opt-int, vásárlást, stb. Ezt a fajta tesztelést A/B tesztelésnek nevezik. 

 

Példa az A/B tesztelésre

Vegyünk például egy AdWords kampányt egy ismeretterjesztő e-könyv népszerűsítésére, amelyben két külön hirdetést hozol létre. Az hirdetés egyik főcíme az „Ismerd meg a …” szavakkal, míg a másiké a „Tudj meg többet a …” szavakkal kezdődik. Ezt az egy különbséget leszámítva mindkét hirdetés minden apró részletében megegyezik egymással. A két hirdetés felváltva kerülne megjelenítésre 100-100 megjelenítés erejéig. Az összes megjelenítést követően lehet, hogy „Tudj meg…” főcímű hirdetés 2.3%-os konverziós arányt ért el, míg a másik csak 1,7%-osat. Ekkor meghagyod a jobban teljesítő verziót, a gyengébbet pedig elveted. A jobban teljesítő verziónak ez után változatlanul hagyod a főcímét, és egy másik elemét változtatod meg, és folytatod azok osztott, A/B tesztelését ugyanezzel a módszerrel.

 

Persze így szinte végtelen tesztelésre van lehetőség, hiszen elméletileg mindig van hová fejlődni. Ennek ellenére természetesen meg kell húzni a határt, ahol a marketinges megelégszik az eredményekkel, és azt a verziót tekinti véglegesnek.

 

Ha többet is meg szeretnél tudni az A/B tesztelésről, akkor IDE KATTINTVA megteheted.




Gyakori kérdések


Mi az a tesztelés?

Az online marketingben a tesztelés a különböző marketingmódszerek és –anyagok hatékonyságának ellenőrzését jelenti. A tesztek célja általában kideríteni, hogy mely marketinganyagok és –módszerek a leghatékonyabbak költségek, konverziók, és egyéb szempontokból.


Milyen tesztelési módszerek vannak?

A marketingben többféle tesztelési módszer is alkalmazható. Az egyik leggyakoribb az A/B tesztelés, egyes cégeknél pedig a Taguchi tesztelést preferálják.


Hatékony honlapüzemeltetés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!