Helyi keresés
A helyi keresés definíciója
Helyi keresésnek tekinthetünk minden olyan online lekérdezést, amelyre a felhasználó egy adott földrajzi területről szeretne találatokat látni.
-
ATM Eger
- étterem a közelben
- budai szállodák
- Gyöngyös villanyszerelő
- pizza Gödöllő
Az olyan cégek számára, amelyek csak fizikai boltokkal rendelkeznek (tehát online nem árusítják termékeiket), minden keresés helyi jellegű, hiszen általában olyan lehetséges vásárlók érdeklődnek irántuk, akik a közelben keresnek ilyen üzleteket. Az ilyen üzletek általában csak a helyi ügyfélkörüket szolgálják ki, gyakran mindössze néhány száz méteres, vagy egy kilométeres körzetükben.
A helyi keresések meglehetősen határozott szándékúak, elvégre ha valaki éttermet keres a közelben, akkor jó eséllyel éhes, és készen áll arra, hogy fizessen egy ebédért.
Nem minden helyi keresés irányul a felhasználók közvetlen környezetére – vannak, akik a későbbiekben szeretnének meglátogatni egy területet, és ezért keresnek rá a kifejezetten ott található éttermekre, szállodákra, vagy épp szórakozási, illetve egészségügyi lehetőségekre.
Nem feledkezhetünk meg továbbá az olyan szolgáltatókról sem, amelyek egy adott városban vagy területen kínálják szolgáltatásaikat, és akár házhoz is mennek. Ilyenek például a taxik, a vízvezeték-szerelők, a kártevőirtók, és így tovább. Akik ilyen szolgáltatásokat szeretnének találni az interneten, azok is helyi kereséseket végeznek.
A fentiek alapján bizonyára már világos, hogy a helyi keresés első sorban az olyan cégek és vállalkozások számára fontos, amelyek nem online, hanem fizikai helyszíneken, személyesen szolgálják ki ügyfeleiket – ilyenek például az orvosok, a fodrászok, a vízvezeték szerelők, az éttermek, az edzőtermek, stb.
Helyi keresés a Google-on
A Google a legtöbb esetben képes értelmezni, ha egy keresés helyi szándékú. Ilyenkor a keresőmotor speciális helyi találatokat sorol a kereső felhasználónak. A helyi találatok felett megjelenik továbbá egy interaktív részlet a Google Térképből is, amelyen a felsorolt és egyéb találatok is jelölésre kerülnek. A felhasználó így rögtön ellenőrizheti, hogy mely találatok vannak a legközelebb hozzá.
A Google helyi találataiban továbbá megjelennek az adott hely felhasználói értékelései (egy 5 csillagos skálán), illetve a korábbi ügyfelek által írt vélemények is. Ezek szintén segítenek a megfelelő hely kiválasztásában, illetve befolyásolják azt is, hogy egy-egy találat milyen előkelő pozícióban jelenik meg a felsorolásban. Értelemszerűen, minél több friss, pozitív véleményt és értékelést kapott egy hely, a Google annál szívesebben emeli magasabb pozícióba.
A Google nem csak a helyi találatokkal igyekszik kielégíteni a felhasználók helyi érdeklődését, hanem az alattuk megjelenő hagyományos találatokkal is. Ezek a találatok szintén az adott földrajzi helyre vonatkoznak, és megjelenhetnek közöttük a helyi cégek webhelyei is.
Rangsorolás a helyi találatok között
Ha a helyileg kereső felhasználókat szeretnéd megcélozni, akkor ehhez helyi SEO-ra, azaz helyi keresőoptimalizálásra lesz szükséged. Erről itt bővebben is olvashatsz, de lényegében szükséged lesz hozzá egy Google Cégem adatlapra, céged többszöri említésére, illetve helyi kulcsszavakra is tartalmaidban.
Helyi SEO javítása
Az alábbiakban mutatunk néhány tippet a helyi SEO javításához:
- Üzleti adataid ellenőrzése és megerősítése: Biztosítsd, hogy minden online üzleti adatod pontos és naprakész legyen.
- Helyi oldalak hozzáadása a weboldaladhoz: Készíts olyan oldalakat, amelyek részletesen bemutatják vállalkozásod környékét és helyi vonzerőit.
- Google Cégem profilod frissítése: Ne hagyj ki egyetlen részletet sem! Minden adatot tarts naprakészen a Google Cégem fiókodon, hogy vállalkozásod mindig pontos és friss információkkal jelenjen meg a keresőmotorokban.
- Értékelések szerzése: Bátoríts elégedett ügyfeleidet, hogy hagyjanak értékelést vállalkozásodról az online platformokon.
- Helyi tartalom készítése: Hozz létre olyan tartalmakat, amelyek specifikusan kapcsolódnak vállalkozásod helyi környezetéhez, és ezáltal vonzóvá teszik a helyi közönség számára.
Gyakori kérdések
Mi az a helyi keresés?
Helyi keresésnek nevezünk minden olyan lekérdezést, amelyre a felhasználó egy adott földrajzi területről szeretne találatokat kapni. Helyi keresésnek számít, ha valaki a közelében, vagy egy adott településen/városrészben szeretne találni valamit.
Hogyan lehet optimalizálni a helyi keresésekre?
Helyi SEO segítségével. Ehhez egy Google Cégem adatlapra, helyi kulcsszavakra, illetve a külső többszöri, pontos megemlítésére lesz szükség különböző webhelyeken.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.