Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A helyi keresés definíciója
Helyi keresésnek tekinthetünk minden olyan online lekérdezést, amelyre a felhasználó egy adott földrajzi területről szeretne találatokat látni.
A helyi keresés definíciója
Helyi keresésnek tekinthetünk minden olyan online lekérdezést, amelyre a felhasználó egy adott földrajzi területről szeretne találatokat látni.
-
ATM Eger
- étterem a közelben
- budai szállodák
- Gyöngyös villanyszerelő
- pizza Gödöllő
Az olyan cégek számára, amelyek csak fizikai boltokkal rendelkeznek (tehát online nem árusítják termékeiket), minden keresés helyi jellegű, hiszen általában olyan lehetséges vásárlók érdeklődnek irántuk, akik a közelben keresnek ilyen üzleteket. Az ilyen üzletek általában csak a helyi ügyfélkörüket szolgálják ki, gyakran mindössze néhány száz méteres, vagy egy kilométeres körzetükben.
A helyi keresések meglehetősen határozott szándékúak, elvégre ha valaki éttermet keres a közelben, akkor jó eséllyel éhes, és készen áll arra, hogy fizessen egy ebédért.
Nem minden helyi keresés irányul a felhasználók közvetlen környezetére – vannak, akik a későbbiekben szeretnének meglátogatni egy területet, és ezért keresnek rá a kifejezetten ott található éttermekre, szállodákra, vagy épp szórakozási, illetve egészségügyi lehetőségekre.
Nem feledkezhetünk meg továbbá az olyan szolgáltatókról sem, amelyek egy adott városban vagy területen kínálják szolgáltatásaikat, és akár házhoz is mennek. Ilyenek például a taxik, a vízvezeték-szerelők, a kártevőirtók, és így tovább. Akik ilyen szolgáltatásokat szeretnének találni az interneten, azok is helyi kereséseket végeznek.
A fentiek alapján bizonyára már világos, hogy a helyi keresés első sorban az olyan cégek és vállalkozások számára fontos, amelyek nem online, hanem fizikai helyszíneken, személyesen szolgálják ki ügyfeleiket – ilyenek például az orvosok, a fodrászok, a vízvezeték szerelők, az éttermek, az edzőtermek, stb.
Helyi keresés a Google-on
A Google a legtöbb esetben képes értelmezni, ha egy keresés helyi szándékú. Ilyenkor a keresőmotor speciális helyi találatokat sorol a kereső felhasználónak. A helyi találatok felett megjelenik továbbá egy interaktív részlet a Google Térképből is, amelyen a felsorolt és egyéb találatok is jelölésre kerülnek. A felhasználó így rögtön ellenőrizheti, hogy mely találatok vannak a legközelebb hozzá.
A Google helyi találataiban továbbá megjelennek az adott hely felhasználói értékelései (egy 5 csillagos skálán), illetve a korábbi ügyfelek által írt vélemények is. Ezek szintén segítenek a megfelelő hely kiválasztásában, illetve befolyásolják azt is, hogy egy-egy találat milyen előkelő pozícióban jelenik meg a felsorolásban. Értelemszerűen, minél több friss, pozitív véleményt és értékelést kapott egy hely, a Google annál szívesebben emeli magasabb pozícióba.
A Google nem csak a helyi találatokkal igyekszik kielégíteni a felhasználók helyi érdeklődését, hanem az alattuk megjelenő hagyományos találatokkal is. Ezek a találatok szintén az adott földrajzi helyre vonatkoznak, és megjelenhetnek közöttük a helyi cégek webhelyei is.
Rangsorolás a helyi találatok között
Ha a helyileg kereső felhasználókat szeretnéd megcélozni, akkor ehhez helyi SEO-ra, azaz helyi keresőoptimalizálásra lesz szükséged. Erről itt bővebben is olvashatsz, de lényegében szükséged lesz hozzá egy Google Cégem adatlapra, céged többszöri említésére, illetve helyi kulcsszavakra is tartalmaidban.
Helyi SEO javítása
Az alábbiakban mutatunk néhány tippet a helyi SEO javításához:
- Üzleti adataid ellenőrzése és megerősítése: Biztosítsd, hogy minden online üzleti adatod pontos és naprakész legyen.
- Helyi oldalak hozzáadása a weboldaladhoz: Készíts olyan oldalakat, amelyek részletesen bemutatják vállalkozásod környékét és helyi vonzerőit.
- Google Cégem profilod frissítése: Ne hagyj ki egyetlen részletet sem! Minden adatot tarts naprakészen a Google Cégem fiókodon, hogy vállalkozásod mindig pontos és friss információkkal jelenjen meg a keresőmotorokban.
- Értékelések szerzése: Bátoríts elégedett ügyfeleidet, hogy hagyjanak értékelést vállalkozásodról az online platformokon.
- Helyi tartalom készítése: Hozz létre olyan tartalmakat, amelyek specifikusan kapcsolódnak vállalkozásod helyi környezetéhez, és ezáltal vonzóvá teszik a helyi közönség számára.