Megjelenítés alapú árazás (Cost per Impression – CPM)

EN

CPM



 

A CPM definíciója

A CPM (cost per mille) egy népszerű árképzési módszer, amely egy digitális hirdetés ezer megjelenítésének árát szabja meg. Például ha egy hirdetés CPM-je 200 Ft., akkor a hirdetőnek 200 Ft-ot kell fizetnie a hirdetései felület üzemeltetőjének minden ezredik alkalommal, amikor a hirdetése megjelenik. A CPM rövidítésben a „mille” szó latinul „ezret” jelent.

A CPM-et „ezer megjelenítésenkénti költség” (angolul „cost per thousand” vagy „cost per thousand impressions”) néven is szokás emlegetni.

A CPM árképzésű hirdetések teljesítményét gyakran az átkattintási arány (CTR) alapján szokás mérni, ami azon felhasználók aránya, akik látták a hirdetést, és rá is kattintottak. Ez nem mindig a legjobb módszer, hiszen attól hogy valaki rákattint egy hirdetésre, még nem biztos, hogy utána konvertál majd, illetve ugyan így, ha valaki lát egy hirdetést, de nem kattint rá, még lehet, hogy az nyomot hagy benne, és befolyásolja későbbi vásárlási döntéseit.

 

Mikor érdemes CPM hirdetéseket használni?

A CPM csupán egy a temérdek hirdetés-árképzési modell közül. Attól függően, hogy mi kampányod célja, más és más árképzési modelleket érdemes választani hirdetéseidhez.

 

CPM információ; CPM mire jó; CPM tudnivalókA CPM-nek akkor van a legtöbb értelme, ha kampányod célja elsősorban a márkatudatosság megerősítése, vagy valamilyen üzenet kommunikálása a célközönség felé. Ezekben az esetekben kevésbé számít a CTR, hiszen már az is számít, hogy a célközönségnek megjelenik a hirdetés, és ezzel tudomást szerez a márkáról, vagy annak kínálatáról.

 

A hirdetési felületeket áruló webmesterek előszeretettel helyeznek el CPM hirdetéseket webhelyeiken, hiszen elméletileg szimplán azzal is kereshetnek pénzt, hogy megjelenítik ezeket látogatóiknak. Azonban mivel a CPM hirdetések olcsóbbak mint például a CPC reklámok, így a webmestereknek csak akkor éri meg ilyen hirdetéseket elhelyezniük, ha sok látogató fordul meg webhelyükön.

 

Megjelenítések és oldalmegtekintések

A hirdetések megjelenítésének száma és az oldalmegtekintések száma különbözhet egymástól. Például ha egy oldalon egy hirdetés két különböző helyen is el van helyezve (például egyszer a fejlécben, egyszer pedig az oldalsávban), akkor egy oldalmegtekintés két megjelenítést eredményez majd.




Gyakori kérdések


Mi az a CPM?

A CPM (azaz „ezrenkénti költség”) azt mutatja meg, hogy egy display kampány hirdetőjének mennyit kell fizetnie egy hirdetés minden ezredeik megjelenése után.


Mikor érdemes CPM-et használni?

A CPM kampányoknak akkor van a legtöbb haszna, ha főleg a márkatudatosságot szeretnéd erősíteni célközönségedben, vagy valamilyen üzenetet próbálsz eljuttatni hozzájuk. A CPM hirdetések akkor is hasznosak lehetnek, ha a felhasználók nem kattintanak rájuk.


Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!