CPM

CPM

 

A CPM definíciója

A CPM (cost per mille) egy népszerű árképzési módszer, amely egy digitális hirdetés ezer megjelenítésének árát szabja meg. Például ha egy hirdetés CPM-je 200 Ft., akkor a hirdetőnek 200 Ft-ot kell fizetnie a hirdetései felület üzemeltetőjének minden ezredik alkalommal, amikor a hirdetése megjelenik. A CPM rövidítésben a „mille” szó latinul „ezret” jelent.

A CPM-et „ezer megjelenítésenkénti költség” (angolul „cost per thousand” vagy „cost per thousand impressions”) néven is szokás emlegetni.

A CPM árképzésű hirdetések teljesítményét gyakran az átkattintási arány (CTR) alapján szokás mérni, ami azon felhasználók aránya, akik látták a hirdetést, és rá is kattintottak. Ez nem mindig a legjobb módszer, hiszen attól hogy valaki rákattint egy hirdetésre, még nem biztos, hogy utána konvertál majd, illetve ugyan így, ha valaki lát egy hirdetést, de nem kattint rá, még lehet, hogy az nyomot hagy benne, és befolyásolja későbbi vásárlási döntéseit.

 

Mikor érdemes CPM hirdetéseket használni?

A CPM csupán egy a temérdek hirdetés-árképzési modell közül. Attól függően, hogy mi kampányod célja, más és más árképzési modelleket érdemes választani hirdetéseidhez.

 

CPM

 

A hirdetési felületeket áruló webmesterek előszeretettel helyeznek el CPM hirdetéseket webhelyeiken, hiszen elméletileg szimplán azzal is kereshetnek pénzt, hogy megjelenítik ezeket látogatóiknak. Azonban mivel a CPM hirdetések olcsóbbak mint például a CPC reklámok, így a webmestereknek csak akkor éri meg ilyen hirdetéseket elhelyezniük, ha sok látogató fordul meg webhelyükön.

 

Megjelenítések és oldalmegtekintések

A hirdetések megjelenítésének száma és az oldalmegtekintések száma különbözhet egymástól. Például ha egy oldalon egy hirdetés két különböző helyen is el van helyezve (például egyszer a fejlécben, egyszer pedig az oldalsávban), akkor egy oldalmegtekintés két megjelenítést eredményez majd.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink