Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A fogyasztói adatok definíciója
A fogyasztói adatok azok az információdarabok, amiket az ügyfelek hagynak maguk után online tevékenységeik során. Ezek a gyakran személyes információkat is tartalmazó adatok általában a böngészési, vásárlási előzményekből, a közösségi média használatából, ügyfélszolgálattal történő kommunikációból, és egyéb forrásokból származnak.
A fogyasztói adatok definíciója
A fogyasztói adatok azok az információdarabok, amiket az ügyfelek hagynak maguk után online tevékenységeik során. Ezek a gyakran személyes információkat is tartalmazó adatok általában a böngészési, vásárlási előzményekből, a közösségi média használatából, ügyfélszolgálattal történő kommunikációból, és egyéb forrásokból származnak.
A fogyasztói adatok szerepe
A cégek rendszeresen gyűjtik a felhasználóik, fogyasztóik adatat ügyfélkapcsolat-kezelési stratégiájuk részeként. Ezen adatok feldolgozásával és elemzésével a cégek személyre szabott reklámokat és egyéb célzott marketingüzeneteket küldhetnek célközönségük tagjainak. Minél relevánsabb egy ajánlat egy felhasználó szemében, annál valószínűbb, hogy él majd a lehetőséggel, és vásárol valamit.
A fogyasztói adatok a felhasználói élmény javítására is felhasználhatók, például személyre szabott tartalmak felkínálásával egy céges webhelyen, vagy egy hírlevélben.
A fogyasztói adatok korlátai
A cégeknek manapság szigorú szabályoknak, előírásoknak (pl. GDPR) kell megfelelniük a fogyasztói adatok gyűjtését, feldolgozását, felhasználását és tárolását illetően. Ez megnehezíti a személyre szabott hirdetések és élmények biztosítását.