Fogyasztói adat

Fogyasztói adat

A fogyasztói adatok definíciója

A fogyasztói adatok azok az információdarabok, amiket az ügyfelek hagynak maguk után online tevékenységeik során. Ezek a gyakran személyes információkat is tartalmazó adatok általában a böngészési, vásárlási előzményekből, a közösségi média használatából, ügyfélszolgálattal történő kommunikációból, és egyéb forrásokból származnak.

 

A fogyasztói adatok szerepe

A cégek rendszeresen gyűjtik a felhasználóik, fogyasztóik adatat ügyfélkapcsolat-kezelési stratégiájuk részeként. Ezen adatok feldolgozásával és elemzésével a cégek személyre szabott reklámokat és egyéb célzott marketingüzeneteket küldhetnek célközönségük tagjainak. Minél relevánsabb egy ajánlat egy felhasználó szemében, annál valószínűbb, hogy él majd a lehetőséggel, és vásárol valamit.

A fogyasztói adatok a felhasználói élmény javítására is felhasználhatók, például személyre szabott tartalmak felkínálásával egy céges webhelyen, vagy egy hírlevélben.

Fogyasztói adat

A fogyasztói adatok korlátai

A cégeknek manapság szigorú szabályoknak, előírásoknak (pl. GDPR) kell megfelelniük a fogyasztói adatok gyűjtését, feldolgozását, felhasználását és tárolását illetően. Ez megnehezíti a személyre szabott hirdetések és élmények biztosítását.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink