Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A dupla opt-in definíciója
Amikor valaki megadja a szükséges adatait egy webhely feliratkozási oldalán, azzal feliratkozik egy hirdető vagy egy cég email listájára, és ezzel külön engedélyt ad rá, hogy a hirdető vagy cég marketing emaileket küldjön neki. Az email spamek (levélszemét) létezése azonban némileg kockázatossá teszi ezt. Gyakran előfordul ugyanis, hogy egy feliratkozó spamnek nézi azt a hírlevelet, amelyre ő maga iratkozott fel korábban. Persze előfordulhat, hogy azóta megfeledkezett erről, vagy meggondolta magát.
A dupla opt-in definíciója
Amikor valaki megadja a szükséges adatait egy webhely feliratkozási oldalán, azzal feliratkozik egy hirdető vagy egy cég email listájára, és ezzel külön engedélyt ad rá, hogy a hirdető vagy cég marketing emaileket küldjön neki. Az email spamek (levélszemét) létezése azonban némileg kockázatossá teszi ezt. Gyakran előfordul ugyanis, hogy egy feliratkozó spamnek nézi azt a hírlevelet, amelyre ő maga iratkozott fel korábban. Persze előfordulhat, hogy azóta megfeledkezett erről, vagy meggondolta magát.
Ennek megelőzésére alkalmazható a dupla opt-in, amely egy másodlagos megerősítési lépést is tartalmaz, ahol a feliratkozó személynek másodjára is bele kell egyeznie, hogy felkerüljön az email listára.
Ez a következőképen működik:
- Egy személy megadja nevét és email címét egy webhely feliratkozási oldalán, majd elküldi azt (ezt nevezik opt-in folyamatnak).
- Ezzel aktivál egy automata válaszküldőt, amely egy automatikus emailt küld a megadott email címére. Ez az email értesíti a felhasználót, hogy feliratkozott egy email listára. Az üzenetben egy hivatkozás található, amelyre a címzettnek rá kell kattintania, megerősítve ezzel, hogy valóban ő volt az, aki önszántából feliratkozott az email listára. Ez a második opt-in lépés.
Számos automata válaszküldő rendszernél alapkövetelmény, hogy minden feliratkozónak végig kell haladnia ezen a kétrétegű megerősítési folyamaton. Amennyiben valamely felhasználó kihagyja a második lépést, automatikusan lekerül az adott cég email listájáról.