Instagram
KÖVESS MINKET
ISTAGRAMMON
Az Instagram definíciója
Az
Instagram egy közösségi kép- illetve videómegosztó alkalmazás, és a világ egyik legnagyobb közösségi hálózata is egyben, amely használata teljesen ingyenes. Az alkalmazás neve az angol „instant camera” (vagyis instant fényképezőgép) és „telegram” (távirat) szavak kombinációja.
Az
Instagram hasonló elveken működik, mint a legtöbb közösségi platform – a felhasználók regisztrálhatnak rá, követhetnek más felhasználókat, láthatják azok bejegyzéseit a hírfolyamukban, és saját adatlapjuk van, amelyen saját tartalmaik (képek és videók) jelennek meg. Az
Instagramon nincs lehetőség egyszerű szöveges bejegyzéseket írni – minden bejegyzés egy kép, vagy egy videó kell legyen, aminek a leírása tartalmazhat szöveget.
Az Instagram egy ízig-vérig mobilos alkalmazás/hálózat, és a kezdetektől fogva annak is készült. Ahhoz, hogy a felhasználók minden funkciót használhassanak, mindenképpen le kell tölteniük az alkalmazást Android vagy iOS készülékükre, a webes verzió ugyanis rendkívül korlátozott lehetőségeket kínál csupán.
Az Instagram annak köszönheti a népszerűségét, hogy egyszerűvé teszi a képek és videók rögzítését, megosztását, és megtekintését, kényelmesen, egy mobilkészülékről.
Az Instagram története
Az Instagram 2010 október 6-án jelent meg, és azonnal gyors növekedésbe kezdett. 2010-ben összesen egymillió felhasználót sikerült bevonzania, egy évvel később pedig már ennek a tízszeresével büszkélkedett.
Ahogy az Instagram lavinaként növekedett, a
Facebook is felfigyelt a platformban rejlő lehetőségekre, és 2012 áprilisában egymilliárd dollárért meg is vásárolta azt. Rövidesen ez után a felhasználók számra még intenzívebb emelkedésbe kezdett: a platform felhasználóbázisa hamarosan 80 millióra növekedett. 2014 elejére pedig már havonta 150 millióan voltak aktívan az Instagramon.
A gyors növekedés többek között annak is volt köszönhető, hogy a
Facebook számos új funkcióval bővítette a platformot. A korábbi 1:1 képarány helyett már álló és fekvő képeket is fel lehetett tölteni a platformra, megjelentek a történetek, és 2018-ban beindult az IGTV is, az Instagram hosszabb, (legfeljebb egy órás), kifejezetten telefonra szánt videókra kiélezett platformja is.
2018 júniusában az Instagram elérte az egymilliárd felhasználós mérföldkövet, és azóta is megállás nélkül csak gyarapszik, illetve új funkciókkal bővül.
Az Instagram szerepe a digitális marketingben
Miután bekebelezte az Instagramot, a
Facebook 2013-ban a népszerű képes alkalmazásra is kiterjesztette óriási hirdetéshálózatát, egy teljesen új hirdetési felületet kínálva ezzel a világ
marketingeseinek és márkáinak.
Az Instagram azóta rengeteget olyan funkcióval bővült, amely tovább bővítette a kereskedők lehetőségét a platformon. Megjelentek például a már említett történetek (és az abban elhelyezhető hirdetések), a felhasználók nagy kedvencei, illetve már közvetlenül az Instagramról is lehet termékeket vásárolni.
Az Instagram
marketing külön ágazattá nőtte ki magát, és igen nagy témakörré vált. Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy hogyan használhatod az Instagramot
marketingre, akkor az alábbi
cikkeket ajánljuk figyelmedbe ha:
-
-
-
-
szeretnéd tudni, hogy milyen
képméreteket érdemes használni az Instagramon;
-
-
-
Gyakori kérdések
Mi az az Instagram?
Az Instagram a világ egyik legnagyobb közösségi platformja, amelyre a felhasználók, illetve a márkák képeket, videókat, és más audiovizuális tartalmakat tölthetnek fel. Az Instagram a Facebook tulajdona.
Érdemes az Instagramon hirdetni?
Az Instagram az egyik leghatékonyabb marketingplatform. Ez főleg a precíz hirdetéscélzási opcióknak, a platform népszerűségének, illetve mobilos jellegének köszönhető. Temérdek márka hirdet sikeresen az Instagramon.