Elhelyezés szerinti célzás
Az elhelyezés szerinti célzás definíciója
Az elhelyezés szerinti célzás a Google AdWords kampányok egyik speciális lehetősége.
A kulcsszavakat megcélzó kampányok mellett – ami általában a leggyakrabban választott opció – lehetőséged van az elhelyezés szerinti célzást választani.
Elhelyezés szerinti célzás a gyakorlatban
Az elhelyezés szerinti célzás azt jelenti, hogy a hirdetések nem kulcsszavak alapján, hanem bizonyos megadott webhelyeken jelennek meg, így nincs szükség kulcsszó kutatásra. Csak azok az oldalak választhatók ki, amelyek tagjai a Google tartalomhálózatának.
De mi a különbség az elhelyezés szerinti célzás és az olyan kulcsszavas kampányok között, amelyeknél a tartalomhálózati opció is be van kapcsolva (hogy a kulcsszavas kampány ne csak a találati oldalakon, hanem a tartalomhálózat webhelyein is megjelenhessen)? Az ilyen kulcsszavas kampányok esetén a hirdető nem befolyásolhatja, hogy hirdetése mely webhelyeken jelenhet meg – ezt a Google szabja meg. Az elhelyezés szerinti célzás esetén azonban a hirdető teljes irányítást kap ezen szempont felett.
További jelentős különbségek a kulcsszavas és az elhelyezés szerinti célzás között:
- Az elhelyezés szerinti célzás kampányok ára a kulcsszavas célzással ellentétben nem a kattintások (CPC), hanem a megjelenítések (CPM) alapján kerül kiszámításra. Az elhelyezéses kampányok beállításakor a hirdetőnek licitálnia kell 1000 megjelenítésre. A CPM a kiválasztott webhelytől függ. Mindez persze azt jelenti, hogy a hirdetőnek még akkor is fizetnie kell a hirdetés elhelyezéséért, ha valaki nem kattint rá arra. Emellett a megcélzott webhelyet is nagyon megfontoltan kell kiválasztani, ahogy az azon található legideálisabb reklámfelületet is.
- A Google pofon és a landing oldalak minőségi mutatója nem vonatkozik az elhelyezés szerinti célzásra. Ez azt jelenti, hogy a relevancia nem jelenthet problémát. A hirdetőnek nem kell attótl tartania, hogy a licitárak feljebb kúsznának mert landing oldala nem eléggé releváns a hirdetéséhez vagy a hirdetést megjelenítő webhelyhez.
Gyakori kérdések
Mi az az elhelyezés szerinti célzás?
A Google Ads kampányok egyik célzási módszere, ami lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy meghatározzák, mely weboldalakon jelenjenek meg reklámjaik.
Mi a különbség a kulcsszavas és az elhelyezés szerinti célzás között?
Ha a hirdető kulcsszavakat céloz meg hirdetéseivel, akkor a Google dönti majd el, hogy milyen oldalakon jelenjenek meg azok. Az elhelyezés szerinti célzásban a hirdető maga szabja meg, hogy pontosan mely oldalakon is jelenjenek meg hirdetései.