Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A megjelenített URL definíciója
A megjelenített URL cím az az URL, amely egy hirdetésedben jelenik meg. Ez az URL cím nem mindig egyezik a végső cél URL-el, és gyakran rövidebb annál.
Fontos, hogy egy-egy hirdetéscsoporthoz csak egy megjelenített URL-t használj, és hogy legalább a domain neve egyezzen a cél URL-ével.
A megjelenített URL szerepe
A megjelenített URL megmutatja a felhasználóknak, hogy hová érkeznek majd, miután a hirdetésre kattintanak, habár a landing oldal valódi URL címe gyakran hosszabb és konkrétabb, mint ami megjelenik a hirdetésben. Például meglehet, hogy a megjelenített URL webáruház.hu/nadrágok, míg a cél URL valójában www.webáruház.hu/termékek/nadrágok.html.
Kiterjesztett szöveges hirdetések esetében a megjelenített URL-ben a végső cél URL domainje (illetve az aldomain, ha van), és két tetszőleges „útvonal” mező jelenhet meg, amelyek 15-15 karakteresek lehetnek.
Ritka, de előfordulhat, hogy az aldomain nem kerül bele a megjelenített URL-be – például, ha az aldomain egy levédett márka nevét tartalmazza.
Fontos figyelemmel követni a Google Ads frissítéseit, hiszen a szolgáltató bármikor megváltoztathatja a domain megjelenítését.
A megjelenített URL kisbetűvel írt www előtaggal is megjelenhet, még akkor is, ha nagybetűkkel adtad meg a címet. Továbbá, ha az URL egy aldomainnel kezdődik, akkor a megjelenített URL ezt is tartalmazhatja.
A megjelenített URL hossza
A Google AdWords idején a megjelenített URL legfeljebb 35 karakter hosszú lehetett az asztali hirdetések esetében, és 20 karakter hosszú a WAP mobilhirdetéseknél. Az ennél hosszabb címeket egy karika jelezte.
2017 januárjában azonban a Google bemutatta a kiterjesztett szöveges hirdetéseket, amely leváltotta a régi reklámformátumot. A Google Ads ma már képes automatikusan kiemelni a domain nevet a cél URL-ből, amihez a hirdetők két, egyenként 15-15 karakter hosszú „útvonal” mezőt is hozzáadhatnak, hogy testre szabhassák megjelenített URL-jeiket.