A hotel marketing alapjai

EN

Hotel marketing



A hotel marketing definíciója

A hotel marketing (vagy szállodamarketing) azokat a marketingtechnikákat és módszereket foglalja magába, amelyeket a szállodák saját népszerűsítésükre használnak. A hotel marketing célja általában az, hogy egy szálloda pozitív benyomást tegyen lehetséges vendégeire, hogy minél több új ügyfelet szerezhessen magának.

 

Manapság a hotel marketing nagy része digitális formában zajlik, és egyre több szálloda építi ki online jelenlétét, hogy ott érhesse el leendő ügyfeleit, ahol azok a legtöbb időt töltik – az interneten.

 

Miért van szükség hotel marketingre?

 

A vendéglátás egy végtelenül versenyszerű piac, ahol az önálló, független szállodák óriási hátránnyal indulnak a nemzetközi szállodaláncokkal szemben. Az online hotel marketing segít némileg kiegyenlíteni az esélyeiket, hiszen minden létesítménynek lehetőséget nyújt, hogy bemutassa egyedi szobakínálatát, szolgáltatásait, és meggyőzze a leendő utazókat arról, hogy miért érdemes éppen náluk megszállni.

 

Tippek a hatékony hotel marketinghez

 

Melyek a hotel marketing legfontosabb elemei?

 

Mint fentebb olvashattad, a hotel marketing több marketingmódszerből áll össze, amelyek együttes használatával biztosíthatók csupán a látványos eredmények. Ezek a következők:

 

Keresőoptimalizálás, azaz SEO

 

A hotel marketing egyik legfontosabb eleme a SEO-ként rövidített keresőoptimalizálás, aminek célja, hogy szállodád webhelye minél magasabban jelenjen meg a találatok között, valahányszor egy utazó szállást keres magának a környékeden. A SEO kifejezetten a keresőmotorok (Google, Bing, Yahoo!, stb. találatainak optimalizálására összpontosít. A SEO valójában több eljárásból áll, és szinte a saját tudományágát teszi ki. Elengedhetetlen a hatékony hotel marketinghez!

 

Tartalommarketing

 

A tartalommarketing lényege, hogy leendő ügyfeleidnek hasznos, értékes tartalmakat kínálj webhelyeden és blogodon, hogy ezeken keresztül rátalálhassanak szállodádra, és egyben tanúbizonyságot adhass nekik szakmai tudásodról. Az előbb említett SEO és a tartalommarketing kéz a kézben járnak: minél több jó minőségű tartalmat kínálsz, annál több mindent optimalizálhatsz majd, így egyre nagyobb esélyed lesz megjelenni a legfelső találatok között. Ezek tartalmak lehetnek blogcikkek, videók, infografikák, közösségi bejegyzések, e-könyvek és még sok más is.

 

Közösségi média marketing

 

Nehéz manapság olyan embert találni a modern világba, aki ne rendelkezne legalább egy közösségi profillal. A közösségi média a hotel marketing esszenciális részévé nőtte ki magát az elmúlt évtizedben, és manapság már minden valamirevaló szálloda rendelkezik legalább egy Facebook és Instagram profillal. A szállodák számára kifejezettel az ilyen vizuális platformok a legideálisabbak, hiszen bemutathatják rajtuk a létesítmény leglátványosabb részeit, elcsábítva ezekkel leendő vendégeiket.

 

Fényképek

 

Ha valahol, akkor a vendéglátásban és turizmusban érnek igazán sokat. Elengedhetetlen, hogy leendő vendégeid a lehető legszebb képeket csodálhassák meg szállodádról, akár a webhelyeden, akár a blogodon, akár valamelyik közösségi profilodon ismerkednek azzal. Mutasd be legszebb szobáidat, tereidet és különlegességeidet, amik igazán egyedivé és ellenállhatatlanná teszik szállodádat. Érdemes a közeli látnivalókat is lencsevégre kapni, hogy még csábítóbbá tedd ajánlatodat. Persze mindezt egy tehetséges fényképészre érdemes bízni, aki kiváló minőségű képeket készít majd számodra.

 

Videók

 

Hasonlóképpen a fényképekhez, a videók is rendkívül fontosak a vendéglátásban, hiszen szintén segítenek megmutatni, éreztetni mindazt, amit szállodád kínál vendégeinek. Tekintve, hogy manapság mindenki zsebében ott lapul egy apró videólejátszó készülék, és hogy a videó az elmúlt évek legsikeresebb digitális tartalomtípusa (értsd: az embereket jobban érdeklik a videók, mint a szöveges cikkek, vagy egyéb tartalmak), a videómarketing sem hiányozhat hotel marketing stratégiádból. Akárcsak a fényképeket, ezeket is érdemes egy ügyes videográfusra vagy kisebb stúdióra bízni.

 

Email marketing

 

Egy meglévő, vagy volt, de elégedett ügyfélnek sokkal könnyebb újra eladni valamit, mint egy új ügyfelet meggyőzni arról, hogy érdemes nálad foglalnia. Az email marketing egy nagyszerű módszer a közvetlen foglalások fellendítésére, különösen, ha korábbi vendégeidet szeretnéd megcélozni velük. Az email marketing persze az új ügyfelek bevonzására is ideális, habár ez egy lényegesen hosszabb feladat. Akármi is a célod, a lényeg, hogy kommunikálj ügyfeleiddel, és ne hagyd, hogy kiess az emlékeik közül – erre tökéletes az email!

 

Melyek a hotel marketing legfontosabb elemei?

A fent említett elemeken kívül:

  • Weboldal: A szálloda weboldala a marketingstratégia központi eleme. Fontos, hogy a weboldal naprakész, informatív, könnyen navigálható és mobilbarát legyen.
  • Hírnévkezelés: A vendégvélemények óriási hatással lehetnek a foglalási döntésekre. Fontos, hogy a szálloda proaktívan kezelje a vendégvéleményeket, és reagáljon a panaszokra.
  • Partnerségek: A helyi turisztikai irodákkal, utazási irodákkal és más szállodákkal való partnerség segíthet a szálloda elérésének bővítésében.
  • Offline marketing: Az offline marketingeszközök, mint a nyomtatott hirdetések, szórólapok és rendezvényeken való részvétel is hatékonyak lehetnek.



Gyakori kérdések


Mi az a hotel marketing?

A hotel marketing (szállodamarketing) egy hotel marketingtaktikákkal történő népszerűsítése. Ezek lehetnek hagyományos, vagy modernebb, online marketingtaktikák is. 


Miért van szükség hotel marketingre?

A vendéglátásra szinte minden területen heves verseny jellemző, és csak azok a szállodák számíthatnak rendszeres forgalomra, amelyek kiemelkednek valamivel a versenytársaik közül. A hotel marketing (különösen online) pontosan ezt teszi lehetővé.


Mik a hotel marketing taktikái?

A hotel marketing többek között keresőoptimalizálásból (SEO), tartalommarketingből, közösségi média marketingből, email marketingből és fizetett hirdetésekből áll.


hotel marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!