Hotel marketing
A hotel marketing definíciója
A hotel marketing (vagy szállodamarketing) azokat a marketingtechnikákat és módszereket foglalja magába, amelyeket a szállodák saját népszerűsítésükre használnak. A hotel marketing célja általában az, hogy egy szálloda pozitív benyomást tegyen lehetséges vendégeire, hogy minél több új ügyfelet szerezhessen magának.
Manapság a hotel marketing nagy része digitális formában zajlik, és egyre több szálloda építi ki online jelenlétét, hogy ott érhesse el leendő ügyfeleit, ahol azok a legtöbb időt töltik – az interneten.
Miért van szükség hotel marketingre?
A vendéglátás egy végtelenül versenyszerű piac, ahol az önálló, független szállodák óriási hátránnyal indulnak a nemzetközi szállodaláncokkal szemben. Az online hotel marketing segít némileg kiegyenlíteni az esélyeiket, hiszen minden létesítménynek lehetőséget nyújt, hogy bemutassa egyedi szobakínálatát, szolgáltatásait, és meggyőzze a leendő utazókat arról, hogy miért érdemes éppen náluk megszállni.
Melyek a hotel marketing legfontosabb elemei?
Mint fentebb olvashattad, a hotel marketing több marketingmódszerből áll össze, amelyek együttes használatával biztosíthatók csupán a látványos eredmények. Ezek a következők:
Keresőoptimalizálás, azaz SEO
A hotel marketing egyik legfontosabb eleme a SEO-ként rövidített keresőoptimalizálás, aminek célja, hogy szállodád webhelye minél magasabban jelenjen meg a találatok között, valahányszor egy utazó szállást keres magának a környékeden. A SEO kifejezetten a keresőmotorok (Google, Bing, Yahoo!, stb. találatainak optimalizálására összpontosít. A SEO valójában több eljárásból áll, és szinte a saját tudományágát teszi ki. Elengedhetetlen a hatékony hotel marketinghez!
Tartalommarketing
A tartalommarketing lényege, hogy leendő ügyfeleidnek hasznos, értékes tartalmakat kínálj webhelyeden és blogodon, hogy ezeken keresztül rátalálhassanak szállodádra, és egyben tanúbizonyságot adhass nekik szakmai tudásodról. Az előbb említett SEO és a tartalommarketing kéz a kézben járnak: minél több jó minőségű tartalmat kínálsz, annál több mindent optimalizálhatsz majd, így egyre nagyobb esélyed lesz megjelenni a legfelső találatok között. Ezek tartalmak lehetnek blogcikkek, videók, infografikák, közösségi bejegyzések, e-könyvek és még sok más is.
Közösségi média marketing
Nehéz manapság olyan embert találni a modern világba, aki ne rendelkezne legalább egy közösségi profillal. A közösségi média a hotel marketing esszenciális részévé nőtte ki magát az elmúlt évtizedben, és manapság már minden valamirevaló szálloda rendelkezik legalább egy Facebook és Instagram profillal. A szállodák számára kifejezettel az ilyen vizuális platformok a legideálisabbak, hiszen bemutathatják rajtuk a létesítmény leglátványosabb részeit, elcsábítva ezekkel leendő vendégeiket.
Fényképek
Ha valahol, akkor a vendéglátásban és turizmusban érnek igazán sokat. Elengedhetetlen, hogy leendő vendégeid a lehető legszebb képeket csodálhassák meg szállodádról, akár a webhelyeden, akár a blogodon, akár valamelyik közösségi profilodon ismerkednek azzal. Mutasd be legszebb szobáidat, tereidet és különlegességeidet, amik igazán egyedivé és ellenállhatatlanná teszik szállodádat. Érdemes a közeli látnivalókat is lencsevégre kapni, hogy még csábítóbbá tedd ajánlatodat. Persze mindezt egy tehetséges fényképészre érdemes bízni, aki kiváló minőségű képeket készít majd számodra.
Videók
Hasonlóképpen a fényképekhez, a videók is rendkívül fontosak a vendéglátásban, hiszen szintén segítenek megmutatni, éreztetni mindazt, amit szállodád kínál vendégeinek. Tekintve, hogy manapság mindenki zsebében ott lapul egy apró videólejátszó készülék, és hogy a videó az elmúlt évek legsikeresebb digitális tartalomtípusa (értsd: az embereket jobban érdeklik a videók, mint a szöveges cikkek, vagy egyéb tartalmak), a videómarketing sem hiányozhat hotel marketing stratégiádból. Akárcsak a fényképeket, ezeket is érdemes egy ügyes videográfusra vagy kisebb stúdióra bízni.
Email marketing
Egy meglévő, vagy volt, de elégedett ügyfélnek sokkal könnyebb újra eladni valamit, mint egy új ügyfelet meggyőzni arról, hogy érdemes nálad foglalnia. Az email marketing egy nagyszerű módszer a közvetlen foglalások fellendítésére, különösen, ha korábbi vendégeidet szeretnéd megcélozni velük. Az email marketing persze az új ügyfelek bevonzására is ideális, habár ez egy lényegesen hosszabb feladat. Akármi is a célod, a lényeg, hogy kommunikálj ügyfeleiddel, és ne hagyd, hogy kiess az emlékeik közül – erre tökéletes az email!
Gyakori kérdések
Mi az a hotel marketing?
A hotel marketing (szállodamarketing) egy hotel marketingtaktikákkal történő népszerűsítése. Ezek lehetnek hagyományos, vagy modernebb, online marketingtaktikák is.
Miért van szükség hotel marketingre?
A vendéglátásra szinte minden területen heves verseny jellemző, és csak azok a szállodák számíthatnak rendszeres forgalomra, amelyek kiemelkednek valamivel a versenytársaik közül. A hotel marketing (különösen online) pontosan ezt teszi lehetővé.
Mik a hotel marketing taktikái?
A hotel marketing többek között keresőoptimalizálásból (SEO), tartalommarketingből, közösségi média marketingből, email marketingből és fizetett hirdetésekből áll.