Ismerd meg az AIDA mozaikszó jelentését a Máté Balázs marketing specialista által összeállított szakszótárból!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > AIDA

AIDA


Az AIDA jelentése

Az AIDA egy mozaikszó, amely az Attention (figyelem), Interest (érdeklődés), Desire (vágy), és Action (cselekvés) szavak összevonásából jött létre. A kifejezést Elias St. Elmo Lewis alkotta meg az 1890-es években.
 
Az AIDA elv négy alapvető szakaszt különböztet meg a hirdetési folyamatban:
  1. Attention – Megkaparintani a lehetséges ügyfél figyelmét
  2. Interest – Felkelteni a lehetséges ügyfél érdeklődését
  3. Desire – Vágyat ébreszteni a lehetséges ügyfélben
  4. Action – Cselekedetre ösztönözni a lehetséges ügyfélt, hogy tényleges ügyféllé váljon
 

Attention (Figyelem)

Az „A” az angol „attention”, vagyis „figyelem” (néha „awareness”, vagyis „tudatosság”) szót jelzi. Értelemszerűen egy hirdetés csak akkor lehet hatékony, ha a lehetséges ügyfél felfigyel rá. Ezt általában valamilyen megzavarással szokás megoldani – a hirdetés kizökkenti a célszemélyt abból, amit éppen csinál, és ezzel hívja fel magára a figyelmet.
 
Ennek többféle módja van. Például el lehet helyezni úgy a hirdetést, hogy az valamilyen váratlan pozícióban jelenjen meg a célszemély előtt. Ezt „gerillamarketingnek” is szokás nevezni. Egy másik lehetőség sokkoló tartalmakat (általában szexuálisan provokatív) alkalmazni.
 
A legjobb és legtisztább módszer talán a személyre szabás, amikor a hirdetés dinamikusan illeszkedik ahhoz, aki éppen megtekinti azt. Ezt manapság, az adatgyűjtés korában egyáltalán nem nehéz megoldani.
 

Interest (Érdeklődés)

Ha megvan a figyelem, a következő szakasz az „interest”, vagyis „érdeklődés” felkeltése. Ez nehezebb vagy egyszerűbb feladat lehet attól függően, hogy mennyire érdekes, izgalmas termékről vagy szolgáltatásról van szó (vadvízi evezés kontra könyvelői szolgáltatások).
 
Ha kínálatod eredendően nem túl érdekes, akkor érdemes azt valamilyen humoros, szórakoztató, emlékezetes módon prezentálni. Ezen kívül ügyelj rá, hogy bármilyen érdekfeszítő is kínálatod, ne untasd hosszú, száraz szövegtömbökkel megcélzott lehetséges ügyfeleidet, és igyekezz rövid, könnyedén emészthető bekezdésekben adagolni mondanivalódat. A mutatós illusztrációk szintén sokat segíthetnek.
 

Desire (Vágy)

Sikerült tehát felkelteni a célszemély figyelmét, és nem lépett tovább a hirdetések 2-3 másodpercen belül – valószínűleg érdekli, amiről szó van, tehát jöhet a következő lépés: vágyat kelteni a kínált termék vagy szolgáltatás iránt.
 
Sokat segít, ha a kínált terméket vagy szolgáltatást egy olyan történet keretei között prezentálod, amellyel a célszemély könnyedén tud azonosulni, amit átérez, és bele tudja képzelni magát.
 
Sok kreatív reklám remekül csinálja ezt – különféle hétköznapi (vagy nem éppen hétköznapi, de mindenképpen releváns) helyzetekben szemléltetik a terméket (vagy szolgáltatást). Egy jó reklám vagy hirdetés nem csak egy pozitívumot említ meg, hanem egyre többet is felsorol, egyre jobban erősítve a tudatot a nézőben/olvasóban/hallgatóban, hogy neki márpedig igenis szüksége van erre a bizonyos valamire.
 
Ez az AIDA D betűje, ami nem feltétlenül csak Desire (vágy), hanem Decision (döntés) is lehet, hiszen amikor vágy ébred valakiben egy termék, vagy szolgáltatás iránt, akkor gyakran el is dönti, hogy azt fogja megvásárolni.
 

Action (Cselekvés)

Ha a fogyasztó eljutott odáig, hogy vágyik arra, amit a hirdetés kínál neki, akkor már csak rá kell venni arra, hogy megtegye az utolsó lépést – hogy vásároljon!
 
Ez a második A betű, azaz az Action (cselekvés), amire ösztönözni kell a célszemélyt. A marketingben a cselekvésre való felhívást CTA-ként (Call to Action) is szokás emlegetni. A „Vásároljon most”, „Amíg a készlet tart”, és „Foglalja le szállását már ma” kifejezések mind felhívásoknak számítanak, hiszen arra ösztönzik a célszemélyt, hogy cselekedjen is, ne csak vágyjon a reklámozott termékre, vagy szolgáltatásra.
Hatékony honlapüzemeltetés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
592 125
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

XML

Mi az az XML? Az XML az angol Extensible Markup Language, vagyis „kiterjeszthető...

Ajánlólevél

Az ajánlólevél egy önkéntes vallomás egy...

Hírcsoport

A hírcsoport egy online üzenetek küldésére létrehozott csoport, amelyhez több felhasználó...

Előrejelzés

Mit jelent az előrejelzés a marketingben? Az előrejelzés, vagy marketing...

Tartalom

A tartalom az, ami egy weboldal betöltésekor megjelenik az internetes...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.