A TrueView hirdetés, azaz a TrueView Ad kifejezés jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

EN
77 Elektronika Kft

TrueView hirdetés


Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON


A TrueView hirdetések definíciója

A TrueVIew hirdetések olyan YouTube hirdetések, amik a videók lejátszása, vagy a videók felfedezése közben jelenhetnek meg. A TrueView hirdetések segítségével egy hirdető megszabhatja, hogy hogyan és mikor jelenjenek meg a hirdetések célközönségük számára. A TrueVIew hirdetések célzási opciói továbbá segítenek megelőzni a felesleges megtekintéseket.

 

A TrueView hirdetések típusai

A YouTube TrueView hirdetéseinek két típusa van: videóba ágyazott (in-stream) és videófelfedezési (discovery). Hogy melyik mit kínál, és mikor melyiket érdemes használni, arról az alábbiakban bővebben is olvashatsz.

 

Videóba ágyazott TrueView hirdetések

A videóba ágyazott TrueView hirdetések azok, amik a videók megtekintése közben, előtt, vagy után jelennek meg a lejátszóban. Ezeket a reklámokat általában néhány másodperc után át lehet ugrani.

Az átugrási lehetőség ellenére ezek a reklámok kifejezetten hatékonyak lehetnek. Először is: azok a nézők, akiket nem érdekel hirdetésed, átugorhatják őket, így nem kell fizetned a megtekintéseikért.

Másodszor: Ezek a hirdetések segítenek megragadni célközönséged figyelmét, ráadásul csak akkor kell fizetned értük, ha valaki legalább 30 másodpercig nézi őket.

 

Videófelfedezési TrueView hirdetések

A videófelfedezési TrueView hirdetések nem magukban a videókban, hanem az azokhoz kapcsolódó videók listájában, illetve a videókeresési találatok között jelennek meg. Ezekhez a videós reklámokhoz egy kép, illetve némi írott szöveg tartozik.

A videófelfedezési TrueView hirdetések PPC alapúak, tehát a kattintások után fizetsz értük.

 

Miért érdemes TrueView hirdetéseket használni?

1. Költséghatékony reklámok

Mind a lejátszás közben, mind pedig a videók mellett megjelenő TrueView hirdetésekért csak akkor kell fizetned, ha a felhasználó csinál is velük valamit – pontosabban, ha megnéz legalább 30 másodpercet videós hirdetéseidből, vagy rákattint a videók mellett megjelenő reklámokra.

A TrueView hirdetések költséghatékony reklámok, hiszen nem a megjelenésekért, hanem a konkrét interakciókért kell csupán fizetned. Mindemellett precíz célzási opciók is a rendelkezésedre állnak, hogy tényleg csak a leginkább érdeklődő felhasználókhoz juttathasd el üzeneteidet.

Mindez segít elkerülni, hogy a felesleges kattintásokért és megtekintésekért is fizetned kelljen.

 

2. Összetett célzási lehetőségeket kínálnak

A TrueView célzási opciók segítségével hirdetéseidet kifejezetten olyan felhasználóknak jelenítheted meg, akik érdeklődnének is irántuk. Ha például sportfelszereléseket árulsz, akkor hirdetéseid sport témájú videókban, vagy azok mellett jelenhetnek meg.

Az emberek manapság nagyon érzékenyek az irreleváns reklámokra, és nem szívesen látják majd sportcipőidet, ha épp egy gasztronómiai videót készülnek megnézni a YouTube-on. A TrueView célzási opcióinak köszönhetően reklámjaid kevésbé zavarják majd a nézőket, hiszen kapcsolódnak majd érdeklődési köreikhez. Ha pedig egy nézőt nem zavar reklámod, akkor szívesebben kattint majd rá, hogy átnézze kínálatodat.

A TrueView hirdetések többek között nem, témák, érdeklődési körök, és egyéb szempontok alapján célozhatók. Ahhoz persze, hogy mindezek hasznosak legyenek, ismerned kell célközönségedet is.

 

3. Reszponzív jellegűek

Az emberek manapság többféle eszközön is használják a YouTube-ot: asztali számítógépeken, okostelefonokon, okos TV-ken, és így tovább. Fontos, hogy egy, a platformra kihelyezett reklám minden ilyen készüléken megfelelően megjelenjen. A TrueView hirdetések pontosan ezt kínálják.

Függetlenül attól, hogy egy felhasználó milyen eszközök nézi a videókat, a TrueView hirdetések az adott eszközhöz igazodva jelennek meg neki. Mindez persze segít, hogy a lehető legtöbb felhasználót érhesd el YouTube reklámjaiddal.

 

4. Tetszőleges hosszúságúak lehetnek

A TrueView hirdetések lehetnek gyorsak és lényegre törőek, vagy valamivel hosszabbak és részletesebbek is. Akár egy 6 másodperces, rövid videós reklámot szeretnél készíteni, akár 30 másodpercben próbálsz bemutatni valamit, a videód hosszát te szabod meg.

A hosszabb TrueView reklámokat videófelfedezési formában érdemes elkészíteni. Ezek remek lehetőséget kínálnak arra, hogy részletesebben elmagyarázz egy témát, vagy elmesélj egy történetet nézőidnek. Kifejezetten azokat a felhasználókat érdemes megcélozni velük, akik már ismerik márkádat.

 

Ha rövidebb TrueView reklámokat szeretnél készíteni, akkor a videóba ágyazott hirdetéseket érdemes inkább használni. Ezek a videók lejátszása előtt, közben, illetve végén jelenhetnek a lejátszóban. Fontos, hogy ezekkel a reklámokkal gyorsan megragadd célközönséged figyelmét, hiszen néhány másodperc elteltével a hirdetések átugorhatókká válnak.




Gyakori kérdések


Mi az a TrueView hirdetés?

A TrueView hirdetések olyan videós reklámok a YouTube-on, amelyekért a hirdető csak akkor fizet, ha valaki meg is nézi őket.


Hol jelennek meg a TrueView hirdetések?

A videóba ágyazott TrueView hirdetések a YouTube videók előtt, közben és után, míg a videófelfedezési hirdetések a YouTube videók mellett, illetve a keresési találatok között jelennek meg.


Miért érdemes TrueView hirdetéseket használni?

A TrueView hirdetések precízen célozhatók, és segítenek egy olyan célközönséget elérni, amelynek tagjai jó eséllyel érdeklődnének kínálatod iránt.


Hatékony honlapüzemeltetés Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2022.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!