Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A TrueView hirdetések definíciója
A TrueVIew hirdetések olyan YouTube hirdetések, amik a videók lejátszása, vagy a videók felfedezése közben jelenhetnek meg. A TrueView hirdetések segítségével egy hirdető megszabhatja, hogy hogyan és mikor jelenjenek meg a hirdetések célközönségük számára. A TrueVIew hirdetések célzási opciói továbbá segítenek megelőzni a felesleges megtekintéseket.
A TrueView hirdetések típusai
A YouTube TrueView hirdetéseinek két típusa van: videóba ágyazott (in-stream) és videófelfedezési (discovery). Hogy melyik mit kínál, és mikor melyiket érdemes használni, arról az alábbiakban bővebben is olvashatsz.
Videóba ágyazott TrueView hirdetések
A videóba ágyazott TrueView hirdetések azok, amik a videók megtekintése közben, előtt, vagy után jelennek meg a lejátszóban. Ezeket a reklámokat általában néhány másodperc után át lehet ugrani.
Az átugrási lehetőség ellenére ezek a reklámok kifejezetten hatékonyak lehetnek. Először is: azok a nézők, akiket nem érdekel hirdetésed, átugorhatják őket, így nem kell fizetned a megtekintéseikért.
Másodszor: Ezek a hirdetések segítenek megragadni célközönséged figyelmét, ráadásul csak akkor kell fizetned értük, ha valaki legalább 30 másodpercig nézi őket.
Videófelfedezési TrueView hirdetések
A videófelfedezési TrueView hirdetések nem magukban a videókban, hanem az azokhoz kapcsolódó videók listájában, illetve a videókeresési találatok között jelennek meg. Ezekhez a videós reklámokhoz egy kép, illetve némi írott szöveg tartozik.
A videófelfedezési TrueView hirdetések PPC alapúak, tehát a kattintások után fizetsz értük.
Miért érdemes TrueView hirdetéseket használni?
1. Költséghatékony reklámok
Mind a lejátszás közben, mind pedig a videók mellett megjelenő TrueView hirdetésekért csak akkor kell fizetned, ha a felhasználó csinál is velük valamit – pontosabban, ha megnéz legalább 30 másodpercet videós hirdetéseidből, vagy rákattint a videók mellett megjelenő reklámokra.
A TrueView hirdetések költséghatékony reklámok, hiszen nem a megjelenésekért, hanem a konkrét interakciókért kell csupán fizetned. Mindemellett precíz célzási opciók is a rendelkezésedre állnak, hogy tényleg csak a leginkább érdeklődő felhasználókhoz juttathasd el üzeneteidet.
Mindez segít elkerülni, hogy a felesleges kattintásokért és megtekintésekért is fizetned kelljen.
2. Összetett célzási lehetőségeket kínálnak
A TrueView célzási opciók segítségével hirdetéseidet kifejezetten olyan felhasználóknak jelenítheted meg, akik érdeklődnének is irántuk. Ha például sportfelszereléseket árulsz, akkor hirdetéseid sport témájú videókban, vagy azok mellett jelenhetnek meg.
Az emberek manapság nagyon érzékenyek az irreleváns reklámokra, és nem szívesen látják majd sportcipőidet, ha épp egy gasztronómiai videót készülnek megnézni a YouTube-on. A TrueView célzási opcióinak köszönhetően reklámjaid kevésbé zavarják majd a nézőket, hiszen kapcsolódnak majd érdeklődési köreikhez. Ha pedig egy nézőt nem zavar reklámod, akkor szívesebben kattint majd rá, hogy átnézze kínálatodat.
A TrueView hirdetések többek között nem, témák, érdeklődési körök, és egyéb szempontok alapján célozhatók. Ahhoz persze, hogy mindezek hasznosak legyenek, ismerned kell célközönségedet is.
3. Reszponzív jellegűek
Az emberek manapság többféle eszközön is használják a YouTube-ot: asztali számítógépeken, okostelefonokon, okos TV-ken, és így tovább. Fontos, hogy egy, a platformra kihelyezett reklám minden ilyen készüléken megfelelően megjelenjen. A TrueView hirdetések pontosan ezt kínálják.
Függetlenül attól, hogy egy felhasználó milyen eszközök nézi a videókat, a TrueView hirdetések az adott eszközhöz igazodva jelennek meg neki. Mindez persze segít, hogy a lehető legtöbb felhasználót érhesd el YouTube reklámjaiddal.
4. Tetszőleges hosszúságúak lehetnek
A TrueView hirdetések lehetnek gyorsak és lényegre törőek, vagy valamivel hosszabbak és részletesebbek is. Akár egy 6 másodperces, rövid videós reklámot szeretnél készíteni, akár 30 másodpercben próbálsz bemutatni valamit, a videód hosszát te szabod meg.
A hosszabb TrueView reklámokat videófelfedezési formában érdemes elkészíteni. Ezek remek lehetőséget kínálnak arra, hogy részletesebben elmagyarázz egy témát, vagy elmesélj egy történetet nézőidnek. Kifejezetten azokat a felhasználókat érdemes megcélozni velük, akik már ismerik márkádat.
Ha rövidebb TrueView reklámokat szeretnél készíteni, akkor a videóba ágyazott hirdetéseket érdemes inkább használni. Ezek a videók lejátszása előtt, közben, illetve végén jelenhetnek a lejátszóban. Fontos, hogy ezekkel a reklámokkal gyorsan megragadd célközönséged figyelmét, hiszen néhány másodperc elteltével a hirdetések átugorhatókká válnak.