Miért fontos a konverziós arány optimalizálás? Mit kell tennünk ennek érdekében? A konverziós arány optimalizálás (Conversion Rate Optimization) meghatározása a marketing szótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Konverziós arány optimalizálás

Konverziós arány optimalizálás


Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


A konverziós arány optimalizálás definíciója

A konverziós arány optimalizálása (conversion rate optimization – CRO) egy olyan folyamat, amely során különböző módszerek segítségével igyekszel elérni, hogy minél több látogató konvertáljon.

Konvertálásnak, azaz konverziónak tekintünk minden olyan műveletet, amire szeretnéd rávenni látogatóidat – ez lehet egy termék megvásárlása, feliratkozás hírleveledre, egy szállodai szoba lefoglalása, stb. Ezeket konverziós műveleteknek is nevezzük.

Minél jobb a konverziós arányod, annál több értéket hozhatsz ki webhelyed forgalmából. Ez különösen akkor fontos, ha fizetsz is ezért a forgalomért (pl. ha hirdetéseken keresztül érkeznek a látogatók webhelyedre).

 

A konverziós arány optimalizálására webhelyeden és mobilalkalmazásodban is oda kell figyelned. Tehát, míg az alábbiakban főleg a webhelyeket említjük, az alábbi elvek mindkét területen alkalmazhatók az optimalizálására.

 

A konverziós arány optimalizálása nem keresőoptimalizálás

A habár a keresőoptimalizálás (SEO) és a konverziós arány optimalizálása (CRO) között van némi kapcsolat, két egészen más célú és jellegű stratégiáról beszélünk.

Röviden: a SEO célja, hogy minél többen találjanak rá webhelyedre a keresőmotorok (pl. Google) használata közben, míg a CRO célja, hogy a webhelyedre érkezett felhasználók közül minél többen konvertáljanak.

A keresőoptimalizálás és a konverziós arány optimalizálása több helyen is fedik egymást. Például, ha webhelyedet felgyorsítod, akkor azt a Google előkelőbb pozíciókkal díjazza, a felhasználók pedig gyorsabban elvégezhetik a konverziós lépéseket, így kevesebben hagyják majd ott webhelyedet a várakozás miatt.

 

 

Miért érdemes optimalizálni a konverziós arányt?

A konverziós arány optimalizálásával aprólékosan befolyásolhatod, hogy látogatóid milyen útvonalat járjanak be webhelyeden, mielőtt konverzióhoz érnének. Persze a CRO-nak ennél több haszna is van – lássuk őket:

 

Javítja a bevételt

Ha konverzióid száma nő, akkor az azt jelenti, hogy több látogató is érdeklődik kínálatod iránt, és időpontot foglalnak nálad, árajánlatokat kérnek, vagy rögtön vásárolnak is tőled. Minden kisebb optimalizálás esélyt ad arra, hogy minél több látogatót konvertálj ügyféllé webhelyeden.

 

Több forgalmat vonz webhelyedre

A jó konverziós arány azt jelenti, hogy webhelyed könnyedén navigálható, és a látogatók szívesen használják. Ezek a látogatók nem csak több időt töltenek webhelyeden, hanem gyakran ügyfelekként hagyják el azt, és írnak elégedett értékeléseket márkádról és termékeidről. Ezeket a keresőmotorok mind figyelembe veszik, és magasabb pozícióba emelhetnek miattuk a találataik között, így többen találnak majd rá márkádra.

Mi több, az elégedett vásárlók barátaiknak is szívesen ajánlják webhelyedet, ami további plusz forgalmat jelent majd számodra.

 

A konverziós arány optimalizálásának elvei

Az alábbiakban a konverziós arány optimalizálásának legfontosabb elveit, feladatait olvashatod. Ne felejtsd el, hogy ezeket mind érdemes A/B tesztek alá vetni, hogy rátalálhass a leghatékonyabb stratégiákra!

 

1. Legyen egyértelmű az értékajánlatod

Az ügyfelek akkor lesznek hajlandók továbblépni a konverziós folyamatban, ha tudják, hogy mi az, amiben többet kínálsz nekik a versenytársakhoz képest. Ha ez például egy páratlanul kedvező ár, akkor emeld ki azt webhelyeden, hogy biztosan senkinek ne kerülje el a figyelmét. Ha a szolgáltatásod minősége kimagasló, akkor alakíts ki ehhez egy külön kiemelt szakaszt webhelyed főoldalán.

 

2. Ösztönözd cselekvésre látogatóidat

Az akciós árak, a 30 napos próbaverziók, és az ingyenes letöltések mind javítják a konverziós arányt, hiszen cselekvésre ösztönzik az embereket. Na persze, ezeket a látogatókat nem csak ingyenes ajándékokkal motiválhatod.

A pénzvisszafizetési garanciák, illetve a korábbi, elégedett ügyfelektől érkezett pozitív vélemények mind segíthetnek meggyőzni a döntésképtelen érdeklődőket, hogy valóban a te márkád a helyes választás számukra.

Fontos továbbá a „Rólunk” oldal és a „GY.I.K.” oldal igényes kialakítása  és tartalma is, hiszen sokan ezek elolvasása után döntik el, hogy a te márkádat válasszák-e vagy sem.

Ügyelj arra is, hogy termékeidről jó minőségű képeket tölts fel az adatlapjaikra, és persze webhelyed összes többi részén (pl. blogodon) is használj minőségi fotókat.

 

3. Szüntesd meg a konverziót akadályozó tényezőket

Az érdeklődőknek ösztönzésre van szükségük, hogy cselekedjenek, azonban még ha ezeket meg is adod nekik, a konverziót akadályozó tényezők könnyedén keresztül húzhatják számításaidat.

Helyezd magad egy átlagos vásárló helyébe, és látogass el webhelyedre (asztali számítógépről, laptopról, és okostelefonról is), hogy kiderítsd, mik akadályozhatják a konverziós folyamatot. Gyakori problémák például:

  • Magas árak
  • Lassú weboldalak
  • Okostelefonon rosszul működő, helytelenül megjelenő oldalak, funkciók
  • Regisztrációhoz kötött vásárlás
  • Nehezen fellelhető „Vásárlás” gomb
  • Nem egyértelmű, ömlesztett termékleírások
  • Hiányzó termékképek
  • Túl sok bekért adat a rendeléshez vagy regisztrációhoz
  • A webhelyen kívül lebonyolított rendelés

 

4. Érd el, hogy vásárlóid biztonságban érezzék magukat

Bármilyen ösztönzőek is webhelyed oldalai, és bármilyen egyszerű is a konverzió lebonyolítása, az emberek nem lesznek hajlandók vásárolni tőled, ha nem érzik biztonságban magukat webáruházadban. Ezt a biztonságérzetet számos tényező befolyásolja, úgymint a webhely színei, vagy épp a fizetéshez használt rendszer.

Egyes marketingstratégiák kétélű fegyverekként funkcionálnak, ha a bizalomról van szó. A felugró ablakok például segíthetnek új feliratkozókat szerezni webhelyed főoldalán, azonban ugyan ezt a technológiát használják a digitális bűnözők is, hogy megszerezhessék áldozataik személyes adatait. Ráadásul idegesítőek is.

Ne felejts el továbbá SSL tanúsítványt használni webhelyeden, hogy ügyfeleid biztonságos keretek között adhassák meg adataikat (pl. bankkártyájuk számát).




Gyakori kérdések


Mit jelent a konverziós arány optimalizálása?

A konverziós arány optimalizálásának (CRO) célja, hogy minél több felhasználó elvégezzen egy konverziós műveletet (vásárlás, ajánlatkérés, letöltés, stb.) webhelyeden vagy mobilalkalmazásodban. Ehhez többféle taktikát és módszert alkalmazhatsz.


Miért kell optimalizálni a konverziós arányt?

Önmagában nem elég, ha sokan érkeznek webhelyedre, hiszen ez a forgalom csak akkor ér majd valamit, ha konvertál is. Ez különösen akkor fontos szempont, ha fizetett hirdetéseken keresztül szerzel látogatókat webhelyedre, vagy felhasználókat mobilalkalmazásodba.


Mi a különbség a keresőoptimalizálás és a konverziós arány optimalizálása között?

A keresőoptimalizálás (SEO) organikus forgalmat vonz webhelyedre. A konverziós arány optimalizálása (CRO) értékesebbé teszi webhelyed (organikus és fizetett) forgalmát azzal, hogy konverzióra ösztönzi látogatóidat.


Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Pop-Up

Az online marketing hirdetések egy rendkívül túlhasznált...

Email hitelesítés

Az email hitelesítés definíciója Az email hitelesítés...

Cselekvés alapú árazás

A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A...

Sikerarány

Mi is az a sikerarány? A sikerarány azon lehetséges ügyfelek...

PageRank

Mi az a PageRank, hogyan működik, mi a definíciója, mire jó és mi...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.