Cselekvés alapú árazás
A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek minden hirdetésre való kattintásért fizetnie kell, függetlenül attól, hogy az így a webhelyére jutó felhasználó vásárol-e valamit, feliratkozik-e a hírlevelére, vagy egyszerűen otthagyja-e az oldalt minden további cselekvés nélkül.
A cselekvés alapú árazás lényege
A CPA kampányok lényege, hogy a hirdető csak akkor fizet, ha a látogató egy bizonyos cselekvést végrehajt. Ez a cselekvés lehet egy email cím megadása, egy egész oldalas űrlap kitöltése, vagy egy termék megvásárlása is. A CPA hirdetéseket éppen ezért „teljesítmény alapú hirdetéseknek” is nevezik.
A kikötött cselekvés alapján a hirdetés ára merőben eltérhet más hirdetésekétől (lehet sokkal olcsóbb, vagy drágább is azoknál).
A cselekvés alapú árazás kampányról
A CPA kampányoknak mindig van egy hirdetője, aki az ajánlatot biztosítja – ez lehet például egy olyan cég, amely egy hitelkártya igényléséről szóló űrlap kitöltéséért egy bizonyos összeget ajánl fel. A másik fél az, aki elvállalja a forgalom közvetítését ezen űrlap irányába. A közvetítő fél minden olyan átirányított felhasználóért, aki megfelelően kitölti az űrlapot, egy bizonyos előre megszabott összeget kap az űrlap tulajdonosától.
A CPA kampányok sokban hasonlítanak a partnerprogramokra. A legnagyobb különbség az, hogy míg a partnerprogramok esetén a partnerek csak az értékesített termékek után kapnak közvetítői díjat, addig a CPA hirdetések esetén a kijelölt cselekvés lehet bármi más is (feliratkozás, egy űrlap kitöltése, stb.).
A közvetítők legegyszerűbben PPC hirdetések segítségével vonzhatják be azt a forgalmat, amelyet aztán a CPA ajánlat irányába terelhetnek. Egy alternatív opció a forgalom bevonzására a keresőoptimalizálás, amellyel biztosítható, hogy a közvetítő webhelye előkelő pozícióban jelenik meg a keresőmotorok találatai között. Ennek a módszernek az eredményei azonban gyakran csak hetekkel vagy hónapokkal később láthatók, és a legtöbb CPA kampány csak egy limitált ideig fut. A CPA ajánlatok emailen keresztül is terjeszthetők, de sok hirdető ezt nem engedélyezi attól tartva, hogy a közvetítőik spamlistákra kerülnek a kiküldött üzenetek miatt.
A sikeres PPC + CPA kampányok lényege, hogy a mindkét fél többet keressen velük, mint amennyit rájuk fordítanak.
Gyakori kérdések
Mi az a CPA?
A CPA (azaz „cselekvés alapú árazás”) értéke azt mutatja meg, hogy mennyit kell fizetnie egy hirdetőnek, miután egy felhasználó rákattintott egy hirdetésére ÉS elvégzett ez után egy kívánt műveletet a céloldalon.
Mi a CPA előnye?
A CPA hirdetések előnye, hogy a hirdetőnek csak akkor kell fizetnie, ha a felhasználó elvégzett egy adott konverziós műveletet, miután a hirdetésre kattintott. Így azok, akiket nem érdekel egy ajánlat, nem használják el feleslegesen a hirdetési keretet.