Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek minden hirdetésre való kattintásért fizetnie kell, függetlenül attól, hogy az így a webhelyére jutó felhasználó vásárol-e valamit, feliratkozik-e a hírlevelére, vagy egyszerűen otthagyja-e az oldalt minden további cselekvés nélkül.
A cselekvés alapú árazás lényege
A CPA kampányok lényege, hogy a hirdető csak akkor fizet, ha a látogató egy bizonyos cselekvést végrehajt. Ez a cselekvés lehet egy email cím megadása, egy egész oldalas űrlap kitöltése, vagy egy termék megvásárlása is. A CPA hirdetéseket éppen ezért „teljesítmény alapú hirdetéseknek” is nevezik.
A kikötött cselekvés alapján a hirdetés ára merőben eltérhet más hirdetésekétől (lehet sokkal olcsóbb, vagy drágább is azoknál).
A cselekvés alapú árazás kampányról
A CPA kampányok sokban hasonlítanak a partnerprogramokra. A legnagyobb különbség az, hogy míg a partnerprogramok esetén a partnerek csak az értékesített termékek után kapnak közvetítői díjat, addig a CPA hirdetések esetén a kijelölt cselekvés lehet bármi más is (feliratkozás, egy űrlap kitöltése, stb.). A közvetítők legegyszerűbben PPC hirdetések segítségével vonzhatják be azt a forgalmat, amelyet aztán a CPA ajánlat irányába terelhetnek. Egy alternatív opció a forgalom bevonzására a keresőoptimalizálás, amellyel biztosítható, hogy a közvetítő webhelye előkelő pozícióban jelenik meg a keresőmotorok találatai között. Ennek a módszernek az eredményei azonban gyakran csak hetekkel vagy hónapokkal később láthatók, és a legtöbb CPA kampány csak egy limitált ideig fut. A CPA ajánlatok emailen keresztül is terjeszthetők, de sok hirdető ezt nem engedélyezi attól tartva, hogy a közvetítőik spamlistákra kerülnek a kiküldött üzenetek miatt. A sikeres PPC + CPA kampányok lényege, hogy a mindkét fél többet keressen velük, mint amennyit rájuk fordítanak.