Univerzális keresés

Univerzális keresés

Az univerzális keresés definíciója

Az univerzális keresés azt jelenti, hogy egy keresőmotor találati oldalain nem csak hagyományos hivatkozások, hanem plusz találati elemek is megjelenhetnek az alapján, hogy a felhasználó mire keresett rá.

A legismertebb példa erre a Google, amely 2007 óta nem csak a 10 alapvető találatot (hivatkozásokat) jeleníti meg találati oldalain, hanem további elemeket is. Ezek a találati elemek az organikus találatok felett, mellett, vagy között helyezkedhetnek el, és lehetnek képek, videók, térképek, vásárlási linkek, hírek, és egyebek is.

A Google célja minél kényelmesebb és gyorsabb felhasználói élményt nyújtani keresői számára. A keresőmotor már hosszú ideje arra törekszik, hogy a felhasználóknak minél ritkábban kelljen elkattintaniuk a találati oldalról, és megtaláljanak ott minden fontosabb információt, amire szükségük lehet.

Az elmúlt közel másfél évtized során számtalan új funkció került a találati oldalakra a frissítéseken keresztül. A felhasználók manapság időjárási adatokat, filmvetítési időpontokat, vagy akár közösségi médiás bejegyzéseket, és külön mobilhasználóknak szánt találatokat (pl. alkalmazásokra mutató linkeket) is láthatnak a találati oldalakon.

 

Az univerzális keresés és a SEO

Fontos észben tartani, hogy a találati oldalak sokszínűsége lehetőséget nyújt a márkák számára, hogy többféle formában is megjelenhessenek a keresőmotorok találatai között. Éppen ezért a SEO már sokkal többről szól, mint a kulcsszavak tartalmakban való elhelyezéséről, hiszen ugyan úgy figyelembe kell venni a keresőszándékot, ahogy a keresőmotorok is teszik.

 

Az integrált találatok fő típusai

Attól függően, hogy a Google mit vél relevánsnak egy keresésre, két külön lekérdezésre egészen más jellegű találatok jelenhetnek meg a 10 alapvető hivatkozáson kívül. Az alábbiakban a leggyakoribb ilyen találati típusokról lesz szó.

 

Shopping találatok

A Google felületén a kereskedők elhelyezhetik termékeiket, hogy a felhasználók rögtön a találati oldalakon megtekinthessék a legrelevánsabb ajánlatokat. Ezek általában akkor jelennek meg, amikor a Google úgy véli, hogy a felhasználó vásárolni szeretne valamit.

A Google Shopping hirdetések a többi találat felett, a hirdetésektől megszokott kiemelt pozíciókban jelennek meg. Tartozik hozzájuk egy kép, egy név, és egy ár, illetve elhelyezhetők bennük kiegészítő információk is, úgy mint az értékelés vagy a speciális ajánlatok.

 

Térképtalálatok

A Google Térkép általában akkor jelenik meg, amikor a Google úgy véli, hogy a felhasználó egy adott környékről szeretne találatokat látni. Ilyenek például az éttermeket, szállodákat, vagy orvosi rendelőket kereső lekérdezések, illetve gyakran jelenik meg a térkép akkor is, ha a felhasználó egy konkrét hely nevét is belefoglalja a keresésébe.

 

Videók és képek

A képek egy külön sávban, a többi organikus találat felett jelennek meg. Ezzel szemben a Google hajlamos a többi organikus találat közé bekeverni a videókat, és nem mindig azok felett jeleníti meg őket. A Google-on főleg YouTube videós találatokkal találkozhatsz, elvégre ez a szolgáltatás is a Google-hoz tartozik.

 

Hírek

Amikor a felhasználó egy aktuális témára keres rá, akkor jó eséllyel kiemelt híreket is lát majd a találatok felett.

 

Mitől függenek az univerzális találatok?

Mint fentebb olvashattad, a Google igyekszik megállapítani a kereső felhasználók szándékát, és ehhez igazítani az univerzális találatokat.

Azonban az algoritmus figyelembe veszi még a felhasználó korábbi kereséseit, az éppen használt eszközét (más találatok jelenhetnek meg telefonon és asztali számítógépeken), a tartózkodási helyét, és más szempontokat is.

Éppen ezért előfordulhat, hogy két másik személy, de ugyan arról az eszközről, más találatokat lát majd, ha ugyan arra keres rá a Google-on.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink