Lead minősítés - Lead Qualification az online marketing szakszótárban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Lead minősítés

Lead minősítés


Mi az a lead minősítés?

A lead minősítés célja megállapítani, hogy egy lead, vagyis érdeklődő rendelkezik-e azokkal a jellemzőkkel, amelyek alapján potenciális ügyfélnek tekinthető. A potenciális ügyfeleket éppen ezért minősített leadeknek, vagyis minősített érdeklődőknek is szokás nevezni. Ha nem minősíted megfelelően azokat az embereket, vagy cégeket, akik szimplán csak érdeklődésüket fejezték ki kínálatod iránt (tehát simán csak „leadek”), akkor meglehet, hogy olyanokra pazarolod az idődet, akik nem akarnak, vagy nem is tudnának üzletelni veled.

 

Hogyan zajlik a lead minősítés?

Lead minősítő kérdések

A lead minősítés folyamata általában bizonyos előre meghatározott kérdésekkel kezdődik. Ezek a kérdések segítenek eldönteni, hogy egy lead rendlekezik-e egy potenciális vevőre jellemző kívánt jellemzőkkel.

 

Ezek a kívánt jellemzők attól függenek, hogy mit szeretnél értékesíteni – például ha gyermekekre szóló életbiztosítást próbálsz eladni, akkor azok, akiknek nincsenek gyermekeik és nem is szeretnének a közeljövőben, nem számítanak majd minősített leadeknek, vagyis potenciális vevőknek. A minősítő kérdések egyike tehát ezt kell, hogy kiderítse.

 

A döntéshozó felkutatása

Fontos, hogy minél előbb megállapítsd azt is, hogy az adott személy, akivel kommunikálsz döntéshozó pozícióban áll-e. B2B érdeklődők minősítésekor gyakran megesik, hogy az értékesítők nem egy olyan személlyel kommunikálnak, akinek hatalmában áll üzletkötési, vásárlási döntéseket hozni a cégen belül. Ezt hamar ki kell deríteni, hogy felvehesd a kapcsolatot egy olyan munkatárssal, akivel már tárgyalhatsz üzletkötésről.

 

Az érdeklődés megállapítása

Megállapítani, hogy a másik fél képes-e az üzletkötésre csupán a minősítés legalapvetőbb része. A legtöbb értékesítős további minősítést végez, mielőtt potenciális ügyfélnek nyilvánítana egy érdeklődőt. Ez a mélyebb minősítés segíthet eldönteni, hogy mennyire érdeklődik a lead a kínálat iránt, mekkora összeget lenne hajlandó elkölteni egy vásárlás, vagy üzletkötés alkalmával, és hogy vannak-e egyéb akadályai az üzletkötésnek (például egy jelenleg is aktív szerződés, ami kizárja ennek a lehetőségét). Hogy egy értékesítő milyen mély minősítését végez, az számtalan tényezőtől függ mind a cég, mind a lead tekintetében.

Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
570 297
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Újracélzás

Az újracélzást leginkább ártalmatlan...

Kulcsszóhalmozás

Mi az a kulcsszóhalmozás? A kulcsszóhalmozás egy olyan...

Kosárelhagyási arány

Mi az a kosárelhagyási arány? A kosárelhagyási arány...

BANT

Mi is az a BANT? A BANT az angol budget, authority, need és timeline (költségvetés,...

Sajtó optimalizálás

A sajtóközlemények keresőmotorokra történő...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.