Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A Google Plus definíciója
A Google közösségi oldala volt, mely nem titkoltan a Facebook vetélytársaként indult. A felhasználók saját Gmail fiókjukkal léphetnek be az oldalra. A Facebookhoz hasonlóan itt is saját profil áll rendelkezésre, melyen tartalmakat oszthatnak meg egymással a felhasználók. A Google Plus érkezését rengetegen várták, nagy hírverést csaptak neki. Eleinte csak páran tudtak regisztrálni, így mindenki regisztrálni szeretett volna. Ám amint elindult hivatalosan is az oldal, nem érte el a várt sikereket. A Google Plus a közösségi oldal szerep mellett a keresőoptimalizálás egyik eszköze is volt.
A Google Plus definíciója
A Google közösségi oldala volt, mely nem titkoltan a Facebook vetélytársaként indult. A felhasználók saját Gmail fiókjukkal léphetnek be az oldalra. A Facebookhoz hasonlóan itt is saját profil áll rendelkezésre, melyen tartalmakat oszthatnak meg egymással a felhasználók. A Google Plus érkezését rengetegen várták, nagy hírverést csaptak neki. Eleinte csak páran tudtak regisztrálni, így mindenki regisztrálni szeretett volna. Ám amint elindult hivatalosan is az oldal, nem érte el a várt sikereket. A Google Plus a közösségi oldal szerep mellett a keresőoptimalizálás egyik eszköze is volt.
A Google Plus 2019. április 2-án szűnt meg a személyes, fogyasztói fiókok számára, mára pedig már a Google Workspace felhasználói számára sem érhető el.
A Google Plus lehetőségei
A regisztrációhoz csupán Gmail fiókkal kellett rendelkezni, amit egy kattintással lehetett csatlakoztatni a Google Plushoz. Kontaktlistánk alapján máris ismerősöket találhattunk, akiket körökbe rendezhettünk (barátok, család, munkatársak, stb.) Az eddigi közösségi hálózatokban még nem láthattunk hasonló funkciót (a Facebookon már azóta létezik). A felhasználók körök segítségével tudták meghatározni, hogy egyes adatokat, tartalmakat mely ismerőseikkel osztanának meg.
A Google vetélytársa, a Facebook Like gombjának mintájára létrehozta a +1 gombot, amellyel jelezni lehetett, hogy egy bejegyzés tetszett-e. Ezen kívül a Google keresési találatok, reklámok, és weboldalak is +1-ezhetőekké váltak. Ennek a funkciónak volt nagy szerepe a keresőoptimalizálás területén, de mára ezek sem jelennek meg a találatok mellett.
A Google Plus ezeken kívül integrálta számos más Google alkalmazás lehetőségeit, mint a Picasa, Google Maps, a Gmail csevegés opcióját, stb.
A Google Plus +1 gombjának előnyei keresőoptimalizálás szempontjából
Mivel a Google a leghasználtabb kereső világszerte, a +1 funkció nagy szerepet játszott a weboldalak keresőoptimalizálásakor. Kereséskor a Google az olyan oldalakat helyezhette előrébb a találati listában, melyeket többen is +1-eztek.