Preselling
A preselling egy, a partnermarketingben használt kifejezés. A partner feladata, hogy mások termékeit népszerűsítse webhelye látogatói körében egy külön erre a célra számára kiosztott partnerhivatkozás segítségével. Minden ezen hivatkozáson keresztül közvetített értékesítésért a partner közvetítői díjban részesül.
A preselling (vagy „elő-eladás”) ilyen keretek között arra a tevékenységre utal, amely során a partner hasznos tartalmakat szolgáltat webhelye látogatóinak (vagy hírlevél feliratkozóinak), hogy azokban pozitív kép alakuljon ki a reklámozott termékről.
Ennek érdekében elmesélhet egy pozitív élményt a termékkel kapcsolatban, vagy értékes információkat oszthat meg a termék különleges tulajdonságairól, illetve néhány hiányosságára is megjegyzést tehet, hogy ne tűnjön elfogultnak a termékkel kapcsolatban.
Ideális esetben a meggyőzött látogató a partnerhivatkozást követve jut el az értékesítési oldalra, és megvásárolja a szóban forgó terméket.
A preselling nem jelenti azt, hogy a partnernek közvetlenül kellene eladnia a terméket, majd átirányítani a látogatót egy olyan oldalra, ahol az ugyanezzel találkozik. A sikeres partnerek felismerik a preselling és az eladás közötti különbséget.