notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Apróhirdetés, azaz a Classified Ad jelentése, jellemzése és értelmezése az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
fooldal > Szakszótár > Apróhirdetés

Apróhirdetés


Mi az az apróhirdetés?

Az apróhirdetések („aprók”) olyan rövid üzenetek, vagy reklámok, amelyeket újságokban, magazinokban, vagy folyóiratokban szokás elhelyezni. Ezek az üzenetek általában különféle kategóriákba csoportosítva jelennek meg, az adott újság egy külön oldalán, vagy oldalain. Az apróhirdetések feladása általában olcsóbb, mert kisebb felületet foglalnak el, és kevésbé tűnnek ki a többi közül.

 

Habár az apróhirdetések eredetileg csak a hagyományos újságokban, magazinokban, stb. voltak fellelhetők, az online hirdetések elterjedésével az interneten is megjelentek webhelyeken, blogokon, közösségi platformokon is, és okoskészülékekre fejlesztett alkalmazásokban.

 

Az apróhirdetések története

A legrégebbi apróhirdetések maradványait Egyiptomban fedezték fel, ahol az emberek már időszámításunk előtt 2000 évvel is rövid értesítéseket véstek fémfelületekre. Az egyiptomiak ezen kívül papiruszt is használtak hasonló célokra – ezekből plakátokat és értékesítési üzeneteket készítettek.

 

Az apróhirdetések ma ismert modern formája feltehetően 1704-ben alakult ki, amikor a Boston News-Letter egyik számában valaki meghirdetett egy ingatlant.

 

Mik az apróhirdetések kategóriái jellegük szerint?

Közönséges apróhirdetés

A közönséges apróhirdetések csak szövegből állnak, és karakterenként, soronként, vagy oszloponként árazzák őket. Általában egy fix oszlopnyi szélességűek, nem tartoznak hozzájuk képek, vagy egyéb illusztrációk, és szedésükről a szerkesztő gondoskodik.

 

Képpel illusztrált apróhirdetés

A képpel illusztrált apróhirdetésekhez a szövegen kívül egy logó, kép, vagy grafika is tartozik, és általában egy külön keret is körülveszi őket, amitől még inkább kiemelkednek a többi hirdetés közül. Az ilyen hirdetések rendszerint drágábbak, mint a közönséges alternatívák, és oszlopcentiméter, vagy négyzetcentiméter alapján árazzák őket.

 

Mik az apróhirdetések kategóriái céljaik szerint?

Toborzás

Az apróhirdetések között nagyon gyakran tűnnek fel olyan hirdetések, amelyekben valamilyen célra keresnek embereket, legyen szó önkéntes kísérletekről, jótékonysági munkákról, álláshirdetésekről, vagy bármi másról.

 

Ingatlanügyek

Az apróhirdetések nagyon hatékonyak tudnak lenni különféle ingatlanügyek hirdetésére, például ha valaki vásárolni szeretne egy lakást, esetleg bérbe adna egyet, vagy házat keres, és így tovább.

 

Gyászjelentések

Némely újságban (általában helyi lapokban) gyászjelentések is helyet kaphatnak az apróhirdetések között. Ezek egy elhunyt személy halálát közlik, és egy rövid megemlékezést, illetve esetenként a temetési meghívót is tartalmazzák.

 

Házassági hirdetések

Az olyan kultúrákban (például Indiában), ahol a mai napig tartják a gyermekek megtervezett összeházasítását gyakran jelennek meg olyan hirdetések, amelyekben a szülők, vagy közeli családtagok meghirdetik gyermeküket vagy hozzátartozójukat.

 

Üzleti hirdetések

Számtalan kis- és középvállalkozás hirdeti magát (vagy keres üzleti partnert, stb.) apróhirdetések segítségével, habár nyomtatott formában már kezdenek kimenni a divatból az üzleti jellegű reklámok.

 

Bejelentések

A bejelentések kategóriába számos apróhirdetés beletartozhat – ezek többsége személyes (pl. névváltoztatásokról, esetleg eltűnt/talált tárgyakról szóló) bejelentésekből áll, de szerepelhetnek közöttük kevésbé fontos, de közérdekű önkormányzati értesítők is.

 

Oktatási hirdetések

Az oktatással, képzéssel kapcsolatos hirdetések is gyakran kerülnek az aprók közé. Ezeket általában helyi oktatócentrumok vagy magántanárok helyezik el, akiknek nincs komolyabb keretük nagyobb önreklámozásra.

 

Személyes

Nem összetévesztendő a már tárgyalt személyes bejelentésekkel, ezek az üzenetek általában személyes sikerekről, vagy személyes eseményekről szólnak, de lehetnek akár születésnapi köszöntések is.

 

Mik az apróhirdetések előnyei?

  • Az apróhirdetések egyik nagy előnye, hogy más hirdetései formákhoz képest jóval olcsóbbak, így a kis- és középvállalkozásoknak is lehetőséget adnak, hogy elérjék vele az előfizetőket.
  • Az apróhirdetések elérése meglehetősen széles – eljuthatnak egy nyomtatott vagy online újság, vagy magazin teljes olvasóköréhez.
  • Meglehetősen egyszerű elkészíteni őket, mert rövidek, és nem kell, hogy túl bonyolultak vagy részletesek legyenek. Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül van szükség külön profi szövegíró segítségére.
  • Az online apróhirdetések általában lehetővé teszik az érdeklődők számára, hogy egyetlen kattintással rögtön felvehessék a kapcsolatot a hirdetővel, vagy legalább is megtekinthessék azt, amiről a hirdetés szól.

 

Mik az apróhirdetések hátrányai?

Egyetlen hirdetési forma sem hibátlan, így az apróhirdetések sem. Érdemes megjegyezni, hogy a legtöbb hátrány első sorban (de nem feltétlenül kizárólag) a nyomtatott apróhirdetésekre vonatkozik, mert a digitális (apró)hirdetések sokkal rugalmasabbak lehetnek.

  • Mivel nem mindenki olvassa ugyan azt az újságot (és sokan egyáltalán nem olvasnak ilyesmit), így az apróhirdetésekről rengeteg lehetséges célszemély lemarad. Ez azt jelenti, hogy minél nagyobb közönséget szeretne elérni egy hirdető, annál több felületet kell megvásárolnia erre.
  • Az apróhirdetések általában egy oldalra vannak sűrítve, és így versengniük kell egymással az olvasók érdeklődéséért.
  • Az apróhirdetéseket meglehetősen rövid életűek, különösen a nyomtatott változatok, amelyeket minden egyes számban újra meg kell jelentetnie, ha a hirdetőnek, ha nem szeretné, hogy csak 1-2 napig „legyen látható” a hirdetése az olvasóknak.
  • A hirdetők gyakran azért fizetnek, hogy olyan emberek lássák hirdetéseiket, akik nem számítanak ideális célszemélyeknek számukra (nem vásárolnának tőlük, nem jelentkeznének, stb.)
Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
524 039
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Aláírás fájl

Mit is jelent az aláírás fájl? Az aláírási fájl egy rövid szöveges bemutatkozás az...

Apróhirdetés

Mi az az apróhirdetés? Az apróhirdetések („aprók”)...

Vírusmarketing

Mi is az a vírusmarketing? A vírusmarketing egy viszonylag új online...

Hirdetésbővítmény

Mi az a hirdetésbővítmény? A hirdetésbővítmények...

Blog and Ping

A ping egy számítógépes hálózatokban használt eszköz. Segítségével ellenőrizhető, hogy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.