Belső linkelés

Belső linkelés

A belső linkelés definíciója

Belső linknek számít minden olyan hivatkozás, amely egy webhely egyik oldaláról egy másikra mutat. Az ilyen belső hivatkozások elhelyezését nevezzük belső linkelésnek. A felhasználók és a keresőmotorok is az ilyen belső hivatkozásokon keresztül találhatnak rá webhelyeden az egymáshoz kapcsolódó tartalmakra. Ha egy weboldalra sehonnan nem mutat hivatkozás, akkor azt sem a felhasználók, sem a keresőmotorok nem tudják majd elérni.

A belső és külső hivatkozások különbségei

Egy webhelyen külső és belső linkek is elhelyezkedhetnek. A belső linkek egymással kapcsolják össze a webhely oldalait, míg a külső hivatkozások más webhelyek tartalmaira mutatnak.

 

A belső linkek fajtái

A belső linkeket többféle kategóriákba sorolhatjuk.

A menüben, főoldalon, stb. elhelyezett hivatkozásokon keresztül elhelyezhetsz linkeket tartalmadban is – ezeket nevezzük kontextuális hivatkozásoknak. A kontextuális linkek más, kapcsolódó tartalmakra mutatnak webhelyeden. Ezek a hivatkozások segítenek a felhasználóknak és a keresőmotoroknak a releváns tartalmakat közötti navigációban.

Belső linkelés

A belső linkelés szerepe a SEO-ban

A belső linkek fő haszna, hogy egy webhely tulajdonosaként (vagy legalább szerkesztőjeként) te szabhatod meg, hogy mely oldalaid mely más oldalaidra hivatkozzanak. Ez segít, hogy összekösd egymással a releváns tartalmakat webhelyeden, és megmutasd a Google-nak (és más keresőmotoroknak), hogy melyek webhelyed legfontosabb tartalmai.

 

A hivatkozások segítségével úgynevezett linkértéket adhatsz át tartalmaid között. Minél több belső link mutat egy-egy oldalra webhelyeden, a Google annál fontosabb tartalomnak tekinti majd azt. Éppen ezért a belső linkelés a SEO egyik fontos komponense.

Az belső linkeléssel összekötött oldalak továbbá lehetőséget adnak a felhasználóknak, hogy több időt töltsenek webhelyeden a kapcsolódó tartalmak olvasgatásával.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink