Keresztmarketing
A keresztmarketing definíciója
A keresztmarketing egy win-win együttműködési forma, melyben az esetek többségében a vállalatok pénzforgalom nélkül segítik egymás működését. A keresztmarketing lényege, egy olyan partnerrel való együttműködés kialakítása és fenntartása, amely partner alkalmas arra, hogy egymást kölcsönösen segítve hirdetéseket és promóciókat osszanak meg saját célközönségükkel a partnervállalat javára – ezzel segítve egymás marketing tevékenységét, és a széles közönséghez való eljutását.1. Ki a megfelelő keresztmarketing partner?
2. Hogyan működik a keresztmarketing?
3. Milyen felületeken érdemes végezni a keresztmarketinget?
4. Hogyan érdemes elkezdeni a keresztmarketinget?
- Mely időszakok azok, amikor a leginkább el tudom juttatni üzenetemet a célközönségemnek?
- Mi az a tartalom, amire valóban kíváncsi a célközönségem, és azt milyen formában tudom számára legjobban eljuttatni?
- Milyen időközönként, milyen ritmusban érdemes elindítani egy-egy üzenetet feléjük?
- Milyen gyakran érdemes megcéloznom a célközönségem egy-egy üzenettel, tartalommal?
- Ha a célközönségem nem reagál a felhívásomra, mi az az időintervallum, amikor még érdemes próbálkozom, és mi az, amikor már teljesen felesleges az energia befektetés?
5. Hogyan szerezzek keresztmarketing partnereket?
6. Mi van, ha induló vállalatommal szeretnék keresztmarketing tevékenységet folytatni – mit tudok én adni cserébe?
Nézzünk gyakorlati példákat a keresztmarketingre
- Egy online ruhaüzlet partnerként együttműködhet egy divatbloggerrel, hogy egy közös kollekciót hozzon létre és reklámozzon.
- Egy szoftvercég partnerként együttműködhet egy hardvergyártóval, hogy közös promóciókat kínáljon a termékeikre.
- Egy étterem partnerként együttműködhet egy helyi élelmiszerbolttal, hogy közös étkezési csomagokat kínáljon.
Gyakori kérdések
Mi az a keresztmarketing?
Egy olyan együttműködés, amelynek lényege, hogy két partner hosszútávon népszerűsítse egymást hirdetéseken és promóciókon keresztül. Ezzel egy cég új, érdeklődő közönségre tehet szert.
Hogyan zajlik a keresztmarketing?
A keresztmarketing elve egyszer: ’A’ partner saját közönségének népszerűsíti ’B’ partner márkáját, vagy kínálatát, és ’B’ partner ugyan ezt teszi saját közönségének ’A’ partner márkájával, vagy kínálatával.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.