Mi az a keresztmarketing, hogyan működik? A keresztmarketing fogalma, definíció, magyarázata, gyakorlati értelmezése. Példák, ötletek és tanácsok a keresztmarketing kapcsolatok megvalósításához.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > keresztmarketing

keresztmarketing


A keresztmarketing fogalma

A keresztmarketing egy win-win együttműködési forma, melyben az esetek többségében a vállalatok pénzforgalom nélkül segítik egymás működését. A keresztmarketing lényege, egy olyan partnerrel való együttműködés kialakítása és fenntartása, amely partner alkalmas arra, hogy egymást kölcsönösen segítve hirdetéseket és promóciókat osszanak meg saját célközönségükkel a partnervállalat javára – ezzel segítve egymás marketing tevékenységét, és a széles közönséghez való eljutását. 
 
 
E folyamat szíve a megfelelő partner(ek) megtalálása, és az együttműködés kialakítása, folyamatos fejlesztése. Az alábbi cikkben a keresztmarketinggel kapcsolatos legfontosabb kérdéseket és témaköröket tárgyaljuk.
 
 

1. Ki a megfelelő keresztmarketing partner? 

A keresztmarketing tevékenység folytatásához egy olyan – már széles körben elterjedt hírnevű - partner szerzése szükséges, akinek tevékenységi köre nagyban hasonlít saját tevékenységi körünkhöz, de nem minősül konkurens cégnek, így nem áll fenn versenyhelyzet közöttünk. A technika hatékonysága nagyban függ attól, hogy valóban mind a két partnernek megéri-e ezt a kapcsolatot fenntartani, és aktívan működtetni.
 
 

2. Hogyan működik a keresztmarketing?

A keresztmarketing azért nagyon sikeres együttműködési forma, mert kölcsönös hasznon alapul. A partner cég olvasói, vevői és ügyfelei körében tudja terjeszteni a mi termékeinket vagy szolgáltatásainkat, miközben mi is meg tudjuk ezt tenni. Így mindkét fél érdeke érvényesül, ezért termékeinket, szolgáltatásainkat egy olyan szektorba is el tudjuk juttatni a keresztmarketing tevékenységünk által, ahol bár célközönségünk nagy része megjelenik, számunkra azonban ennek megközelítése mégis nehézkes lenne, vagy csak nagyobb befektetéssel tudnánk azt elérni.  
A partnerkapcsolatok kibővítésén keresztül így lehetőséged van vállalatod hírét és üzeneteidet könnyen és költséghatékonyan eljuttatni a felhasználók egy igen nagy táborához.
 
 

3. Milyen felületeken érdemes végezni a keresztmarketinget?

A keresztmarketingben forgalmazandó anyagokat – így a partnervállalat tartalmait, híreit, termékeit és szolgáltatásait – bármely, a tömegmédiában megjelenő platformon lehet közvetíteni a felhasználók számára. Ilyen módon ezeket a tartalmakat érdemes e-mailben, hírlevélben, weboldalakon és minden hasonló olyan forráson elhelyezni, amely a felhasználók és érdeklődők toborzására alkalmas.
 
 

4. Hogyan érdemes elkezdeni a keresztmarketinget?

Mint minden marketing tevékenységnél, a keresztmarketing esetében is érdemes első körben a célközönség érdeklődési területét, és a felhasználási szokásaikat megvizsgálni.
Ehhez a leggyakoribb kérdések, amelyek érdemes feltennünk magunknak és releváns források alapján megválaszolnunk, a következők:
  • Mely időszakok azok, amikor a leginkább el tudom juttatni üzenetemet a célközönségemnek?
  • Mi az a tartalom, amire valóban kíváncsi a célközönségem, és azt milyen formában tudom számára legjobban eljuttatni?
  • Milyen időközönként, milyen ritmusban érdemes elindítani egy-egy üzenetet feléjük?
  • Milyen gyakran érdemes megcéloznom a célközönségem egy-egy üzenettel, tartalommal?
  • Ha a célközönségem nem reagál a felhívásomra, mi az az időintervallum, amikor még érdemes próbálkozom, és mi az, amikor már teljesen felesleges az energia befektetés?
 
 

5. Hogyan szerezzek keresztmarketing partnereket? 

A megfelelő partner szerzésén múlik a keresztmarketing sikeressége. Törekednünk kell tehát arra, hogy a vállalat, akivel szövetkezzünk valóban a megfelelő célközönséggel álljon kapcsolatban, és valóban eljuttassa hozzá az üzeneteinket. Ha találsz olyan vállalatot, amelynek tevékenysége kiegészíti a te céged tevékenységét, a partnerviszony létrehozása nagyszerű eredményeket hozhat. 
Mondok egy példát. Tegyük fel, hogy vállalatod ügyviteli szoftverekkel foglalkozik. Ha van a látóteredben olyan cég, amely a te szoftvereidhez szükséges formanyomtatványokat állítja elő, vele érdemes foglalkoznod – hiszen egy-egy eladásuk során ajánlhatják termékeid illetve szolgáltatásaid, amiből könnyen vásárlókat generálhatsz, és te is megteheted ugyan ezt neki. 
 
 

6. Mi van, ha induló vállalatommal szeretnék keresztmarketing tevékenységet folytatni – mit tudok én adni cserébe?

Induló vállalatként sem kell lemondanod a keresztmarketing nyújtotta lehetőségekről, hiszen termékeid és szolgáltatásaid rendelkezésedre állnak, hogy felajánld őket a hírnévért cserébe. Új cégként az egyik leggyorsabb fejlődési lehetőséget biztosítja számodra egy partnervállalat, hiszen az általuk összegyűjtött – akár több ezres – ügyféllistára hírlevelet küldhetsz, így növelve felhasználóid számát. Cserébe a vállalat számára felajánlhatod, hogy ügyfélcsalogató módszerként új felhasználói számára termékeid és szolgáltatásaid ajándékba adják – ami szintén nem utolsó hirdetési módszer, hiszen ha tetszik nekik, vissza fognak térni hozzád a későbbiekben.
 
Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
587 646
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Földrajzi hely alapú célzás

Lehetővé teszi, hogy a lehetséges ügyfeleket tartózkodási helyük alapján célozd meg a...

Használhatóság

Milyen egyszerű egy felhasználó számára egy adott oldal navigálása és a keresett...

Banner

Mi az a banner? A banner (vagy „reklámcsík”) egy weboldalon elhelyezett...

Bővített szöveges reklám

Bővített szöveges reklám - Expanded Text Ad    Az általános szöveges reklámoknál...

Intelligens CPC, ECPC

Intelligens CPC-ECPC jelentése   A Google AdWords egyik sajátos...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.