A SMART célok szerepe és definíciója

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Szakszótár > SMART

SMART


Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


A SMART definíciója

A SMART egy mozaikszó, ami a Specific (konkrét), Measurable (mérhető), Achievable (elérhető), Relevant (releváns) és Time-based (időhöz kötött) szavak rövidítése. A marketingben SMART rendszert alaposan átgondolt, egyértelmű és nyomon követhető célok kitűzéséhez használják.

A smart szó egyébként angolul „okosat” vagy „eszeset” jelent, ami találó, elvégre a SMART rendszer célja, hogy egy cég ésszerű célokat tűzhessen ki maga elé.

A SMART célok segítenek elkerülni, hogy rosszul megfogalmazott, érthetetlen, elérhetetlen célokat tűzz ki céged elé. A SMART rendszer valójában a magánéletben is alkalmazható, ahol azonos elvek alapján működik, mint az üzleti szférában.

 

A SMART célok tulajdonságai

Specific – Specifikusak, azaz konkrétak

Egyértelműen és konkrétan fogalmazd meg, hogy mi az, amit el szeretnél érni. Minél jobban le tudod szűkíteni célodat, annál könnyebb lesz felvázolni azokat a lépéseket, amelyek segítenek majd elérni azt.

Például: Szeretném fellendíteni a webhelyem forgalmát.

 

Measurable – Mérhetők

Tudnod kell, hogy sikerül-e közelebb kerülnöd kitűzöd célodhoz, tehát a cél mérhető kell, hogy legyen. Ha például szeretnéd fellendíteni webhelyed forgalmát, akkor tudnod kell valahogyan mérni, hogy egy adott időszakban hány új felhasználó érkezik webhelyedre a különböző forrásokból. A Google Analytics például sokat segíthet ebben.

Bármilyen célt is tűzöl ki magad elé, fontos, hogy legyenek mérföldkövek az út során, amik jelzik majd, hogy előrébb haladtál célod irányába, és jelenleg hol tartasz a kiindulópont és a cél között. Ha van mihez mérned előrehaladásodat, akkor tudni fogod, hogy működik-e stratégiád, vagy sem (és talán érdemes változtatni rajta).

Például: Szeretnék több új felhasználót vonzani webhelyemre, hogy ezzel fellendíthessem annak forgalmát.

 

Achievable – Elérhetők

Fontos, hogy realisztikus célt tűzz ki magad elé, amit a rendelkezésedre álló idő, tudás és erőforrások birtokában el tudj érni. Mielőtt kitűznél egy célt magad elé, vedd figyelembe a körülményeket, és, hogy mekkora esélyed van rá, hogy el is éred majd az adott célt

Például: Szeretnék 20%-kal több új felhasználót vonzani webhelyemre, hogy ezzel fellendíthessem annak forgalmát.

 

Relevant – Relevánsak

Minden rövid- és hosszútávú célodnak köze kell legyen átfogó üzleti céljaidhoz. Ha egy cél teljesítése nem visz közelebb fő üzleti célodhoz, akkor csak feleslegesen pazarolod rá az idődet és erőforrásaidat. Gondolkodj el tehát rajta, hogy célod mennyire fontos, és mennyire éri meg vele foglalkozni.

Például: Szeretnék 20%-kal több új felhasználót vonzani webhelyemre, hogy ezzel fellendíthessem annak forgalmát, és több bevételt szerezhessek rajta.

 

Time-based – Időhöz kötöttek

Meg kell szabnod egy realisztikus határidőt célod számára, hiszen ez is arra motivál majd, hogy tegyél is érte, és ne halogasd a végtelenségig. Mennyi idő alatt szeretnéd elérni azt a +20%-os látogatottságot webhelyeden? Ha nem sikerül a tervezett időn belül elérned célodat, akkor meglehet, hogy nem kalkuláltál az esetleges buktatókkal és a folyamatot lelassító tényezkőkel.

Például: Szeretnék 20%-kal több új felhasználót vonzani webhelyemre a következő negyedévben, hogy ezzel fellendíthessem annak forgalmát, és több bevételt szerezhessek rajta.

 

A SMART célok haszna

A SMART rendszer segít meghatározni, hogy milyen lépéseket kell tenned céljaid eléréséhez, illetve, hogy miből fogod tudni, hogy sikerül-e haladnod, vagy sem. A SMART célokat egyszerűen könnyebb elérni

Íme néhány további példa olyan esetekre, amikben érdemes lenne SMART célokat kitűzni:

  • Meguntad a marketinget, és szeretnél művészi pályára állni.
  • Értékesítési menedzserré szeretnél válni, de nem tudod, hogy hogy kezdj neki.

Az gyermekek gondozásában szeretnél besegíteni, de nincs tapasztalatod a szakterületen.




Gyakori kérdések


Mi az a SMART?

A SMART a Specific, Measurable, Achievable, Relevant és Time-based szavak rövidítése. A SMART rendszer segít a realisztikus, nyomon követhető célok kitűzésében.


Miért hasznosak a SMART célok?

A SMART célok segítenek elkerülni, hogy olyan célokat tűzz ki magad elé, amiket lehetetlen elérni, vagy épp nem visznek közelebb főbb (üzleti vagy személyes) céljaidhoz. Ezzel időt és pénzt takaríthatsz meg.


Mitől lesz egy cél SMART cél?

A SMART célok konkrétak, mérhetők, elérhetők, relevánsak és időhöz kötöttek.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Linkfarm

A linkfarm definíciója A linkfarm egy lekezelő kifejezés olyan linkgyűjtő...

Facebook Újracélzás

A Facebook újracélzás lehetővé teszi, hogy a...

Elhelyezés szerinti célzás

Az elhelyezés szerinti célzás definíciója Az elhelyezés...

Spamrendőrség

Mi is az a spamrendőrség? A spamrendőrség egy fizetős spamellenes...

Video streaming

A videó streamelés az a módszer, amellyel egy élőben...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.