Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
Mi az a 301-es átirányítás?
Más átirányításokhoz hasonlóan a 301-es átirányítások is egy URL-ről egy másikra navigálják a felhasználókat és a keresőmotorok robotjait – a 301-es átirányítások sajátossága, hogy végleges átirányításoknak számítanak. Ezek az átirányítások egy kalap alá veszik a különböző URL-eket, aminek köszönhetően a keresőmotorok minden címet a visszahivatkozások domain tekintélye (domain authority) alapján rangsorolnak.
Mi az a 301-es átirányítás?
Más átirányításokhoz hasonlóan a 301-es átirányítások is egy URL-ről egy másikra navigálják a felhasználókat és a keresőmotorok robotjait – a 301-es átirányítások sajátossága, hogy végleges átirányításoknak számítanak. Ezek az átirányítások egy kalap alá veszik a különböző URL-eket, aminek köszönhetően a keresőmotorok minden címet a visszahivatkozások domain tekintélye (domain authority) alapján rangsorolnak.
Miért érdemes 301-es átirányítást használni?
A 301-es átirányítások használatának három fő oka van:
- Hogy egy URL különböző verzióit (www, HTTP, HTTPS, stb.) egy URL-re irányíthassuk át, és ezzel arra összpontosíthassuk az összes domain tekintélyt – például amikor egy webhely HTTP-ről HTTPS-re vált
- Hogy a forgalmat egy bizonyos webhelyre irányítsuk más URL-ekről, amik mind ugyanazon szervezet tulajdonában állnak.
- 301-es átirányításra van szükség egy webhely átnevezésekor is.
Különösen fontos az első és második pont. Amikor egy webhely SSL tanúsítványt szerez, és HTTPS-re vált, akkor az összes korábbi HTTP URL-jét át kell irányítania az új szabványra. A másik fontos példa, amikor egy cég nevet változtat, vagy új domainre költözik.
A harmadik pont ritkább, de a 301-es átirányítások ezekben az esetekben is rendkívül hasznosak lehetnek. Jó példa erre, amikor egy cég olyan domaint vásárol, ami nagyon hasonlít a nevére, és ezt átirányítja a fő webhelyre, hogy még aki nem is jól írja be az URL-t, az is rátaláljon a cégre.
Mi a különbség a 301-es (végleges) átirányítások és más átirányítások között?
Általános értelemben a 301-es átirányítások keresőoptimalizálás szempontjából fontosak, mert a visszahivatkozások linkértékét az új URL-re örökíti át, így az új URL hasonló tekintélyt élvez majd a keresőmotorok szemében, mint a régi, így a rangsorolása is ugyan az marad.
Amikor egy webhely valamely tartalmát átmenetileg helyezi át új URL-re (például egy karbantartás során), akkor ésszerűbb választás 302-es (átmeneti) átirányítást alkalmazni – ilyenkor értelemszerűen az új URL nem kap akkora tekintélyt a keresőmotorok szemében, de egy felhasználó szempontjából nincs különbség a 301-es és a 302-es átirányítások között.