Mi az a 301-es átirányítás? Mi különbség a 302-es átirányítás és a 301-es között? Melyik felel meg jobban a keresőoptimalizálás feltételeinek? Melyiket használjam?

EN

301-es átirányítás



Mi az a 301-es átirányítás?

Más átirányításokhoz hasonlóan a 301-es átirányítások is egy URL-ről egy másikra navigálják a felhasználókat és a keresőmotorok robotjait – a 301-es átirányítások sajátossága, hogy végleges átirányításoknak számítanak. Ezek az átirányítások egy kalap alá veszik a különböző URL-eket, aminek köszönhetően a keresőmotorok minden címet a visszahivatkozások domain tekintélye (domain authority) alapján rangsorolnak.

 

Miért érdemes 301-es átirányítást használni?

A 301-es átirányítások használatának három fő oka van:

  • Hogy egy URL különböző verzióit (www, HTTP, HTTPS, stb.) egy URL-re irányíthassuk át, és ezzel arra összpontosíthassuk az összes domain tekintélyt – például amikor egy webhely HTTP-ről HTTPS-re vált
  • Hogy a forgalmat egy bizonyos webhelyre irányítsuk más URL-ekről, amik mind ugyanazon szervezet tulajdonában állnak.
  • 301-es átirányításra van szükség egy webhely átnevezésekor is.

301-es átirányítás

 

Különösen fontos az első és második pont. Amikor egy webhely SSL tanúsítványt szerez, és HTTPS-re vált, akkor az összes korábbi HTTP URL-jét át kell irányítania az új szabványra. A másik fontos példa, amikor egy cég nevet változtat, vagy új domainre költözik.

 

A harmadik pont ritkább, de a 301-es átirányítások ezekben az esetekben is rendkívül hasznosak lehetnek. Jó példa erre, amikor egy cég olyan domaint vásárol, ami nagyon hasonlít a nevére, és ezt átirányítja a fő webhelyre, hogy még aki nem is jól írja be az URL-t, az is rátaláljon a cégre.

 

Mi a különbség a 301-es (végleges) átirányítások és más átirányítások között?

Általános értelemben a 301-es átirányítások keresőoptimalizálás szempontjából fontosak, mert a visszahivatkozások linkértékét az új URL-re örökíti át, így az új URL hasonló tekintélyt élvez majd a keresőmotorok szemében, mint a régi, így a rangsorolása is ugyan az marad.

 

Amikor egy webhely valamely tartalmát átmenetileg helyezi át új URL-re (például egy karbantartás során), akkor ésszerűbb választás 302-es (átmeneti) átirányítást alkalmazni – ilyenkor értelemszerűen az új URL nem kap akkora tekintélyt a keresőmotorok szemében, de egy felhasználó szempontjából nincs különbség a 301-es és a 302-es átirányítások között.




Gyakori kérdések


Mik azok a 301-es átirányítások?

A 301-es átirányítások egy új URL-re irányítják át a felhasználókat és a keresőrobotokat, és azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy a tartalom véglegesen új URL-re költözött át.


Mikor kell 301-es átirányítást használni?

Valahányszor azt akarjuk, hogy az előző URL többé ne legyen elérhető a felhasználók és keresőmotorok számára. Például HTTPS-re való átálláskor, a webhely átnevezésekor, stb.


Mi a különbség a 301-es és a 302-es átirányítás között?

A 301-es (végleges) átirányítások az összes PageRanket (vagy „linkértéket”) átadják az új URL-nek, míg a 302-es (átmeneti) átirányítások csak egy részét.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!