eBay
Az eBay definíciója
Az eBay egy olyan internetes kereskedelmi platform, amelyen a magánszemélyek és a cégek lényegében bármilyen terméket vagy szolgáltatást értékesíthetnek. A termékek és szolgáltatások ára lehet fix, de licitre is lehet bocsátani őket, ahol – mint egy hagyományos árverezésen – végül a legmagasabb összeget ajánló felhasználót illeti az árucikk.
Az eBay több országban is működik, és habár Magyarországra még nem terjed ki a szolgáltatás, számos kereksedő kínál nemzetközi szállítást termékeire, így akár hazánkban is használható a platform.
Egy eBay fiókot bárki ingyenesen regisztrálhat magának, és kiválaszthatja, hogy csak vásárolni, vagy értékesíteni is szeretne-e a fiókkal. Az értékesítői fiókok különféle költségeket vonhatnak maguk után, például a termékek megjelenítéséért. Ezek a költségek attól függenek, hogy milyen árat szabsz meg kínálatodnak, illetve hogy meddig szeretnéd, hogy a hirdetés éljen a platformon.
Az eBay története
A webhelyet Pierre Omidyar alapította 1995-ben, azonban ekkor még AuctionWeb néven kezdte meg működését. Az első eladott termék egy hibás lézer mutató volt, és 15 dollárért sikerült eladni. Az elégedett vásárló lelkes gyűjtője volt az elromlott lézer mutatóknak. Viszont az aktív felhasználók száma évről évre hanyatlik, ahogy ezt a statisztikánk is mutatja, erről csináltunk egy ábrát:
Az eBay előnyei
Az eBay 1995-ben, nem sokkal az internet megjelenése után indult be, és azóta a világ egyik legnagyobb online kereskedelmi platformjává nőtte ki magát, amelyet világszerte emberek milliói használnak termékek és szolgáltatások értékesítésére és vásárlására.
Az eBay azért vált olyan népszerűvé, mert tényleg szinte bármit el lehet adni rajta, természetesen szigorúan törvényes kereteken belül, és napi szinten milliónyi tranzakciót bonyolítanak le a platformon. Számtalan gyűjtő használja például arra, hogy gyarapítsa kollekcióját, vagy egy kisebb vagyont keressen egy dedikált sporteszközzel, egy antik fényképezővel, vagy bármilyen különlegességgel, ami ritkaságából adódóan komoly értékeket képvisel. Számos olyan termék is beszerezhető rajta, amit például az egész országban nem lehet kapni a boltokban.
Mindez persze lehetővé teszi az eladóknak, hogy nagyon magas árakat kérjenek el kínálatukért.
Mi azok az eBay üzletek?
Az eBay üzletek (eBay Stores) lehetővé teszik a kereskedők számára, hogy áruikat egy helyen mutathassák be az érdeklődőknek. Az eBay üzletek sokban hasonlítanak a hagyományos webáruházakhoz olyan értelemben, hogy a termékek és/vagy szolgáltatások rendezettebben szerepelnek a kínálatban, mint egy sima eBay adatlapon.
Ha szeretnéd kiterjeszteni e-kereskedelmi tevékenységeidet, akkor az eBay-t mindenképpen érdemes kipróbálni, és lehetőleg rögtön egy eBay üzletet nyitni.
Az eBay előnyei egy online marketinges számára
-
A legegyértelműbb módszer, ha az ember profi eBay kereskedővé válik és kihasználja, hogy az oldalt több millió érdeklődő vásárló használja minden nap.
-
Egy másik, kevésbé egyértelmű taktika az eBay aukciójegyzékét és egyéb eszközeit a licitálókkal való üzleti kapcsolatok kiépítésére felhasználni. Nem csak a nyertes licitálóval – ahogy azt a legtöbb eBay kereskedő teszi –, hanem az összes licitáló felhasználóval, és nem csak az aukció idejére, hanem azon túl is. Ezzel a napi több millió felhasználót kiszolgáló eBayt egy webmester akár saját webhelye forgalomforrásaként is használhatja.
-
Egy harmadik lehetőség csatlakozni az eBay partnerprogramjához. További információkért lásd: Partner (Affiliate)
Gyakori kérdések
Mi az az eBay?
Az eBay egy nemzetközi kereskedelmi platform magánszemélyek és cégek számára, ahol az árucikkeket fix áron, vagy licitrendszerben is értékesíteni lehet.
Miért érdemes az eBayt használni?
Az eBaynek több millió felhasználója van világszerte, így óriási potenciális vevőkört kínál. E mellett új üzleti kapcsolatokat lehet kialakítani rajta, nem csak a licitek nyerteseivel, hanem a többi licitálóval is, hiszen ők is érdeklődést mutattak a termékek iránt.
Mi az az eBay üzlet?
Lényegében egy olyan webáruházakhoz hasonlító webhely, ahol egy kereskedő rendezettebb felületen mutathatja be eBay kínálatát.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.