Miben segít egy jó marketing ügynökség (és mit csinálnak)?

EN

Marketing ügynökség



Számos kis- és középvállalkozás (de akár nagyvállalat is) fordul marketing ügynökségekhez, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki marketing költségkeretükből. A marketing ügynökségek szaktudásuk révén sokkal hatékonyabb marketing stratégiákat képesek bevezetni egy-egy vállalatnál, mint az ott dolgozó, nem marketinges kollégák.  Ha te is szeretnéd megtalálni a legideálisabb ügynökséget vállalatod számára, akkor mindenekelőtt tudnod kell, hogy pontosan mik is azok a marketing ügynökségek és milyen szolgáltatásokat kínálnak. Az alábbiakban ezekre és más fontos kérdésekre kapsz választ. 

 

Mit csinál egy marketing ügynökség? 

Mindenekelőtt tisztázzuk a „marketing ügynökség” fogalmát. A marketing ügynökségek (vagy marketing cégek) olyan vállalatok, amelyek a marketingtevékenységek lebonyolításában, illetve az üzleti célok elérésében nyújtanak segítséget ügyfeleik számára. 

 

Egy marketing ügynökség nagy vonalakban az alábbiakat nyújtja cégednek 

  • A legértékesebb marketingstratégiák azonosítása: A marketing ügynökségek segítenek ügyfeleiknek rátalálni azokra a marketingstratégiákra, amelyekkel a legjobb üzleti eredményeket érhetik el, és a legnagyobb megtérülést hozhatják ki befektetéseikből. 
  • Marketingstratégiák kivitelezése: A legtöbb ügynökség nem csupán a marketingstratégiák kialakításában, hanem azok kivitelezésében is segítséget nyújt ügyfelei számára. 
  • A marketingeredmények kiértékelése: A marketing ügynökségek folyamatosan tökéletesítik ügyfeleik stratégiáit a releváns marketingadatok alapján. 

 

Dióhéjban tehát ezt kínálják a marketing ügynökségek. De van lényeges különbség a marketing ügynökségek és a marketingcégek között? Melyiket érdemes választanod? 

 

Marketing ügynökségek és marketingcégek – Mi a különbség? 

Egyes vállalatok „marketing ügynökségekként” míg mások „marketingcégekként” reklámozzák magukat. Ez a két kifejezés valójában felcserélhető egymással, mert a megnevezésen kívül nincs különbség a marketing ügynökségek és a marketingcégek között. Ezek a vállalatok segítséget nyújtanak ügyfeleik számára a marketingkampányok megtervezésében és kivitelezésében. 

 

Ha tehát valahol az egyik, máshol pedig a másik kifejezéssel találkozol, jusson eszedbe, hogy gyakorlatilag ugyan azt jelentik. Az alábbi cikkben főként a „marketing ügynökség” kifejezést használjuk, de ne lepődj meg, ha időnként becsúszik egy-egy „marketingcég” is. 

 

Szóval hogyan választhatod ki magadnak a legjobb marketing ügynökséget? 

 

A marketing ügynökségek típusai és azok szolgáltatásai 

  • Teljeskörű online marketing ügynökségek 
  • Ha egy teljeskörű szolgáltatást kínáló online marketing ügynökséggel szeretnél együtt dolgozni, akkor az alábbi szolgáltatásokra számíthatsz: 
  • keresőoptimalizálás (SEO) 
  • PPC (pay-per-click) hirdetések 
  • közösségi média marketing (fiókkezelés és hirdetések) 
  • webdesign és webfejlesztés 
  • webhelykarbantartás 
  • tartalommarketing 
  • email marketing 
  • konverziósarány-optimalizálás (CRO) 
  • véleménykezelés 
  • és így tovább… 

 

Specializálódott marketing ügynökségek 

A specializálódott vagy szakosodott marketing ügynökségek általában csupán néhányat kínálnak az imént felsorolt szolgáltatások közül. Egy SEO ügynökség például inkább a keresőoptimalizálásban segít majd, míg egy webdesign ügynökség a webhely technikai és vizuális kialakítását vállalja magára. 

 

Léteznek továbbá olyan egyébként teljeskörű szolgáltatást nyújtó marketingcégek is, amelyek például csak SEO, vagy csak PPC csomagokat is kínálnak ügyfeleiknek. 

 

Hagyományos marketing ügynökségek 

A digitális és online marketing ügynökségekkel ellentétben a hagyományos marketing ügynökségek – nem meglepő módon – hagyományos marketingszolgáltatásokat kínálnak, úgymint: 

  • PR 
  • márkakezelés 
  • nyomtatott marketing 
  • televíziós és rádiós marketing 

 

Hogy melyekre lesz szükséged a fentiek közül, azt céged igényei, költségkerete és üzleti céljai diktálják majd. Ezek alapján választhatod ki a számodra tökételes marketing ügynökséget. 

 

Miért éri meg együttműködni egy marketing ügynökséggel? 

Ha nem vagy biztos benne, hogy érdemes lenne-e egy marketing ügynökség segítségét kérned, akkor íme az ilyen jellegű együttműködések három legnagyobb előnye: 

 

Segítenek azonosítani a legeredményesebb stratégiákat 

Manapság számtalan különböző marketingcsatorna közül választhatsz, amelyeken keresztül eljuttathatod marketingüzeneteidet ügyfeleidhez. De vajon melyekre érdemes koncentrálni ezek közül? Egy jó marketing ügynökség segít kiválasztani a legmegfelelőbb marketingkommunikációs módszereket céged számára. 

 

Egy jó stratégiával sokkal könnyebben nyomon követheted marketingteljesítményedet, és megfigyelheted, hogy mely csatornákra érdemes koncentrálni a továbbiakban is. 

 

Segítenek a kampányok kivitelezésében és kezelésében 

Ha nincs megfelelő szaktudásod egy sikeres kampány beindításához és levezényléséhez, akkor egy marketingcég pótolhatja ezt a hiányt vállalatod számára. Amikor egy marketing ügynökséggel dolgozol együtt, akkor kampányaidat tapasztalt szakemberek kezelik majd, miközben te saját márkádra és ügyfeleidre koncentrálhatsz. 

 

Ezzel rengeteg időt spórolhatsz meg, ráadásul jó kezekben tudhatod vállalatod marketingjét. 

 

Segítenek nyomon követi eredményeidet és optimalizálják kampányodat 

Minden marketingstratégia rendszeres ellenőrzéseket és optimalizálást igényel, hogy hosszútávon is a lehető legjobb megtérülést lehessen elérni velük. Egy tapasztalt marketing ügynökség tudja, hogy mely mutatókra kell odafigyelni egy kampány kivitelezése során, a cégre szabott jelentésekből pedig láthatod majd, hogy pontosan mibe is fektetted a pénzedet. 

 

Ha nem vagy megelégedve egy marketingcsatorna teljesítményével, akkor ügynökséged segít majd módosítani a stratégián, és olyan helyekre átmozgatni a költségkeretedet, amelyek jobb megtérülést hozhatnak. 

 

Miért érdemes teljeskörű szolgáltatást nyújtó marketing ügynökséget választani? 

A fentebb olvasottak alapján jogosan merül fel a kérdés, hogy milyen marketing ügynökséget válassz saját céged számára. Íme néhány nyomós érv a teljeskörű marketingcégek mellett: 

 

1. Gördülékenyebbé teszik a kampányok kezelését 

Egy teljeskörű marketing ügynökség a SEO-tól kezdve a PPC-n át a közösségi média marketingig minden modern marketingfeladatot magára vállal. Ha egy ilyen marketingcéggel kötsz szerződést, akkor egy külön fiókkezelőt is kapsz majd, aki egy személyben képviseli majd az egész ügynökség munkáját. 

 

Ez jelentősen leegyszerűsíti a kommunikációt – nem kell három-négy marketingcsapattal egyeztetned, ha szeretnél megtudni valamit. Minden egy helyen összpontosul, ami segít időt spórolni és átláthatóbbá teszi a két cég együttműködését. 

 

2. Integrált stratégiákat alakítanak ki a legjobb eredmények érdekében 

Ha többféle marketingszolgáltatásra is szükséged van, akkor szintén egy teljeskörű marketingcéget keress magadnak. Ezek az ügynökségek több marketingspecialistát is alkalmaznak, akik kollektív tudásukkal járulnak hozzá a legjobb eredmények eléréséhez. 

 

Mi több, ha egy marketingmódszer nem válik be céged számára, akkor egy komplett szolgáltatást nyújtó marketing ügynökség más csatornákra koncentrálhatja figyelmét és költségkeretedet. 

 

3. Pénzt és időt spórolhatsz meg 

Egyes marketingcégek többféle csomagot is kínálnak ügyfeleik számára, amelyekkel rengeteg időt és pénzt lehet megspórolni. 

 

Mennyibe kerül egy marketing ügynökség munkája? 

Erre a kérdésre csak akkor kaphatsz igazán pontos választ, ha árajánlatot kérsz egy marketingcégtől. Minden ügynökség máshogyan árazza szolgáltatásait, és ezek az árak az ügyfél igényeitől is függenek. Egyes marketing ügynökségek átalánydíjat kérnek, míg mások óradíjban vagy a megszerzett ügyfelektől függően számláznak. Egy biztos, olyan marketing ügynökséggel ne állj szóba, aki mindenféle marketing stratégia megalkotása nélkül ajánlatot ad, hiszen nem is tudja, mi a munka igazából. Ezeknél a marketing ügynökségeknél rengeteg nem definiált kültség merül majd fel az együttműködés során, ami nagyon megdrágítja a korábban olcsónak tűnő szolgáltatást. 

 

Tippek a tökéletes marketing ügynökség kiválasztásához 

Íme néhány hasznos tanács, amelyek segítenek kiválasztani a tökéletes marketingcéget saját vállalatod számára. 

 

1. Nézz utána, hogy milyen szolgáltatásokat kínálnak 

Mindenekelőtt ki kell derítened, hogy milyen marketingszolgáltatásokat kínál egy ügynökség, és hogy ez alapján ideális választás-e céged számára. 

 

Ha például modern webhelyet szeretnél és helyi SEO-ra van szükséged, akkor egy teljeskörű marketing ügynökség gond nélkül elvállalja ezeket a feladatokat. Ha azonban újságokban vagy a televízióban szeretnél megjelenni márkáddal, akkor egy hagyományos marketingcégre lesz szükséged. 

 

Tudd, hogy mik a céljaid, és ezek alapján szűkítsd az ideális ügynökségek körét. 

 

2. Derítsd ki, hogy milyen áron dolgoznak 

Meg kell bizonyosodnod róla, hogy az ügynökség árai beleférnek-e marketinges költségvetésedbe. Fontos azonban észben tartani, hogy általában azt kapod majd, amit kifizetsz. Ha egy ügynökség meglepően alacsony áron kínálja szolgáltatásait, akkor jobb, ha máshol nézelődsz tovább. 

 

3. Nézd meg, hogy hol található az ügynökség 

Ha személyesen is gyakran szeretnél találkozni az ügynökséggel, akkor érdemes egy olyan céget választanod, ami viszonylag közel van a sajátodhoz. Egyes ügynökségeknek több irodája is van, ami megkönnyítheti az ilyen találkozók lebonyolítását. 

Természetesen minden valamirevaló cég biztosítja az online megbeszélések lehetőségét is, ezért ne feltétlenül az elhelyezkedés legyen az elsődleges szempont. 

 

4. Vizsgáld meg korábbi eredményeiket 

Egy jó marketing ügynökség bizonyítani is tudja, amit ígér. Nézz utána az ügynökségről írt véleményeknek és beszámolóknak, amiket korábbi ügyfeleik osztottak meg róluk. Érdemes továbbá megvizsgálni az ügynökség által publikált esettanulmányokat és visszajelzéseket is, mert ezek konkrétan tükrözik, hogy mire képes az adott cég. 

 

5. Vedd figyelembe a tapasztalataikat 

Egyes marketing ügynökségek teljeskörűként reklámozzák ugyan magukat, holott nem feltétlenül rendelkeznek elegendő tapasztalattal a marketing minden területén. 

 

Nézz rá egy kiszemelt ügynökség webhelyére és közösségi fiókjaira, és győződj meg róla, hogy kellően értik-e a dolgukat. Ha egy ügynökségnek több évtizedes tapasztalata van, akkor arra bátran rábízhatod céged marketingjét. 

 

6. Vedd fel velük a kapcsolatot 

Ha az előzőek alapján egy ígéretes marketingcéget találtál, akkor ideje közvetlenül is felvenned velük a kapcsolatot. Szemmel láthatóan értenek a szakmájukhoz és barátságosak is? Ha nem, akkor ne is pazarold tovább az időd rájuk. 
 




Gyakori kérdések


Mennyibe kerül egy marketing ügynökség munkája? 

Cikkünkben részletesen elemezzük, mennyibe kerül egy marketing ügynökség munkája.


Melyik a 5 legjobb marketing ügynökség Magyarországon?

Mi alapján tehetünk sorrendet a marketing ügynökségek között? Elsősroban eredményeiket és múltjukat kell figyelembe venned.


Full service marketing ügynökség

Miért jó választás a full stack marketing ügynökség? Cikkünkben részletesen bemutatjuk!


B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2023.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Tudd meg hogy kerültél ide