RankBrain

RankBrain

A RankBrain definíciója

A RankBrain a Google egyik saját fejlesztésű mesterséges intelligenciája, amelyek a cég a keresőalgoritmus tökéletesítésére vezetett be még 2016-ban.

A RankBrain gépi tanulást alkalmaz a keresések és az emberi nyelv értelmezésére, és a találatok összeállítására. Mindez azt jelenti, hogy nem egy előre programozott algoritmus szerint sorol fel találatokat, hanem folyamatosan fejleszti magát a beírt keresések, illetve a kereső felhasználók viselkedése alapján.

A RankBrain segít a Google-nak megérteni, hogy egyes weboldalak hogyan kapcsolódnak bizonyos koncepciókhoz. Ez lehetővé teszi a keresőmotor számára, hogy relevánsabb találatokat soroljon fel a beírt keresésekre. Másképpen megfogalmazva: a RankBrain segít értelmezni a felhasználók keresőszándékát.

 

A RankBrain nem…

Ha részletesebb választ keresünk a „mi az a RankBrain?” kérdésre, akkor hasznos lehet megemlíteni azokat a dolgokat is, amik nem jellemzők erre a mesterséges intelligenciára.

Először is, a RankBrain nem a Tudáspanel új verziója. A Tudáspanel a Google egy másik mesterséges intelligenciát alkalmazó technológiája, ami a RankBraintől külön működik (habár előfordulhat, hogy a két algoritmus időnként besegít egymásnak, de ezt csak a Google tudná megerősíteni).

A RankBrain továbbá nem egy algoritmusfrissítés, legalább is nem olyan, mint a Hummingbird, a Panda, vagy a Penguin volt. A RankBrain inkább egy algoritmus-módosítás, ami a Hummingbird frissítéssel karöltve igyekszik minél jobb találatokat keresni a felhasználóknak.

A RankBrain nem egy új keresési módszer, és nem egy új keresőmotor. A felhasználók keresési folyamata egyáltalán nem változott a RankBrain bevezetésével, csupán a találatok váltak pontosabbakká az elmúlt évek során.

 

A RankBrain és a SEO kapcsolata

A RankBrainnek köszönhetően a Google az elmúlt években egészen új szemszögből kezdte el vizsgálni a weboldalakat, sok SEO szakember azonban még mindig a régi hozzáállást alkalmazza a tartalmak optimalizálása során. Íme néhány változás, amikhez az online marketingeseknek igazodniuk kell, ha szeretnének megfelelni a RankBrain elvárásainak:

 

1. A SEO már rég nem csak a kulcsszavakról szól

A modern felhasználók tudják, hogy a Google akkor is érti, hogy mit szeretnének találni, ha nem fogalmazzák meg kereséseiket tökéletesen. Ez részben a RankBrainnek köszönhető, ami képes értelmezni a keresések mögött álló szándékot és azok kontextusát is.

Ehhez a Google elkezdte megfigyelni, hogy milyen témabeli összefüggések jelennek meg a felhasználók keresései között, és hogy korábban milyen kérdésekre milyen tartalmak adták a legjobb válaszokat a felhasználóknak.

Mindez azt jelenti, hogy manapság már bőven nem olyan fontosak a kulcsszavak, mint régebben, hiszen a Google első sorban a keresőszándék alapján igyekszik találatokat gyűjteni a felhasználóknak.

 

2. Érdemes oszloptartalmakat használni

Ha szeretnéd megmutatni a Google-nek szaktudásodat, akkor érdemes oszloptartalmakat készítened. Lényegében arról van szó, hogy készít esz egy oszlopoldalt, amely nagyvonalakban elmagyaráz egy témakört. Ez után több mellékoldalt hozol létre, amelyek a témakör témáit részletesebben is elmagyarázzák. Az oszlopoldalról linkelhetsz a mellékoldalakra, és a mellékoldalakról az oszlopoldalra.

Ezzel egyrészt egy átlátható térképet készítesz a felhasználóknak egy témakörről és a témákról, amelyek hozzá tartoznak, másrészt pedig demonstrálod a Google-nak szaktudásodat, illetve tekintélyt szerezhetsz mellékoldalaidtól legfontosabb oszlopoldalaid számára.

 

3. Írj hosszabb, minőségi tartalmakat

A RankBrain bevezetése óta a marketingesek kénytelenek voltak belátni, hogy a minőség igenis fontosabb, mint a mennyiség, és hogy nem érhetnek el olyan sikereket értékszegény tartalmaikkal, mint korábban.

Sokkal jobban megéri ezt az időt 1-2 részletes, alapos tartalomra fordítani, amiket jól kidolgozol (és amiket akár oszlop-, vagy melléktartalmakként is felhasználhatsz a fent említettek alapján).

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink