A RankBrain jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > RankBrain

RankBrain


Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


A RankBrain definíciója

A RankBrain a Google egyik saját fejlesztésű mesterséges intelligenciája, amelyek a cég a keresőalgoritmus tökéletesítésére vezetett be még 2016-ban.

A RankBrain gépi tanulást alkalmaz a keresések és az emberi nyelv értelmezésére, és a találatok összeállítására. Mindez azt jelenti, hogy nem egy előre programozott algoritmus szerint sorol fel találatokat, hanem folyamatosan fejleszti magát a beírt keresések, illetve a kereső felhasználók viselkedése alapján.

A RankBrain segít a Google-nak megérteni, hogy egyes weboldalak hogyan kapcsolódnak bizonyos koncepciókhoz. Ez lehetővé teszi a keresőmotor számára, hogy relevánsabb találatokat soroljon fel a beírt keresésekre. Másképpen megfogalmazva: a RankBrain segít értelmezni a felhasználók keresőszándékát.

 

A RankBrain nem…

Ha részletesebb választ keresünk a „mi az a RankBrain?” kérdésre, akkor hasznos lehet megemlíteni azokat a dolgokat is, amik nem jellemzők erre a mesterséges intelligenciára.

Először is, a RankBrain nem a Tudáspanel új verziója. A Tudáspanel a Google egy másik mesterséges intelligenciát alkalmazó technológiája, ami a RankBraintől külön működik (habár előfordulhat, hogy a két algoritmus időnként besegít egymásnak, de ezt csak a Google tudná megerősíteni).

A RankBrain továbbá nem egy algoritmusfrissítés, legalább is nem olyan, mint a Hummingbird, a Panda, vagy a Penguin volt. A RankBrain inkább egy algoritmus-módosítás, ami a Hummingbird frissítéssel karöltve igyekszik minél jobb találatokat keresni a felhasználóknak.

A RankBrain nem egy új keresési módszer, és nem egy új keresőmotor. A felhasználók keresési folyamata egyáltalán nem változott a RankBrain bevezetésével, csupán a találatok váltak pontosabbakká az elmúlt évek során.

 

A RankBrain és a SEO kapcsolata

A RankBrainnek köszönhetően a Google az elmúlt években egészen új szemszögből kezdte el vizsgálni a weboldalakat, sok SEO szakember azonban még mindig a régi hozzáállást alkalmazza a tartalmak optimalizálása során. Íme néhány változás, amikhez az online marketingeseknek igazodniuk kell, ha szeretnének megfelelni a RankBrain elvárásainak:

 

1. A SEO már rég nem csak a kulcsszavakról szól

A modern felhasználók tudják, hogy a Google akkor is érti, hogy mit szeretnének találni, ha nem fogalmazzák meg kereséseiket tökéletesen. Ez részben a RankBrainnek köszönhető, ami képes értelmezni a keresések mögött álló szándékot és azok kontextusát is.

Ehhez a Google elkezdte megfigyelni, hogy milyen témabeli összefüggések jelennek meg a felhasználók keresései között, és hogy korábban milyen kérdésekre milyen tartalmak adták a legjobb válaszokat a felhasználóknak.

Mindez azt jelenti, hogy manapság már bőven nem olyan fontosak a kulcsszavak, mint régebben, hiszen a Google első sorban a keresőszándék alapján igyekszik találatokat gyűjteni a felhasználóknak.

 

2. Érdemes oszloptartalmakat használni

Ha szeretnéd megmutatni a Google-nek szaktudásodat, akkor érdemes oszloptartalmakat készítened. Lényegében arról van szó, hogy készít esz egy oszlopoldalt, amely nagyvonalakban elmagyaráz egy témakört. Ez után több mellékoldalt hozol létre, amelyek a témakör témáit részletesebben is elmagyarázzák. Az oszlopoldalról linkelhetsz a mellékoldalakra, és a mellékoldalakról az oszlopoldalra.

Ezzel egyrészt egy átlátható térképet készítesz a felhasználóknak egy témakörről és a témákról, amelyek hozzá tartoznak, másrészt pedig demonstrálod a Google-nak szaktudásodat, illetve tekintélyt szerezhetsz mellékoldalaidtól legfontosabb oszlopoldalaid számára.

 

3. Írj hosszabb, minőségi tartalmakat

A RankBrain bevezetése óta a marketingesek kénytelenek voltak belátni, hogy a minőség igenis fontosabb, mint a mennyiség, és hogy nem érhetnek el olyan sikereket értékszegény tartalmaikkal, mint korábban.

Sokkal jobban megéri ezt az időt 1-2 részletes, alapos tartalomra fordítani, amiket jól kidolgozol (és amiket akár oszlop-, vagy melléktartalmakként is felhasználhatsz a fent említettek alapján).




Gyakori kérdések


Mi az a RankBrain?

A RankBrain a Google mesterséges intelligenciája. A RankBrain a felhasználók keresési szándékát igyekszik értelmezni, hogy a jövőben még pontosabb találatokat kínálhasson a hasonló keresésekre.


Hogyan lehet optimalizálni a RankBrainre?

A RankBrain túl összetett ahhoz, hogy előre megszabott technikákkal lehessen optimalizálni rá. Törekedj arra, hogy hasznos tartalmakat kínálj webhelyeden, amelyek passzolnak ideális ügyfeleid keresőszándékához.


Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Egyedi terméktulajdonság

Az egyedi terméktulajdonság definíciója Az egyedi...

Kulcsszóhalmozás

A kulcsszóhalmozás definíciója A kulcsszóhalmozás egy...

RSS

Mi az az RSS és mire jó? Az RSS mozaikszó jelentése,...

Instagram hirdetés

Amit egy marketingesnek az Instagram hirdetésekről tudnia kell Annak ellenére,...

Linkcsere

A linkcsere definíciója Akkor beszélünk linkcseréről, amikor...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.