Kezdőlap

Kezdőlap

A kezdőlap definíciója

A kezdőlap egy webhely első oldala, amely indexként szolgál a webhelyen található többi dokumentumhoz. Ez az oldal kerül betöltésre, amikor a böngésződ címsávjába az oldal fő domain nevét. Például a www.matebalazs.hu a jelenleg megtekintett webhely kezdőlapjára mutat.

 

Miért van szüksége a webhelyeknek kezdőlapra?

Sok esetben egy felhasználó egyáltalán nem látogat el a webhely kezdőlapjára, mert vagy egy külső hivatkozáson, vagy egy keresésen keresztül jut el valamelyik másik lapra a webhelyen, ami a számára releváns információkat tartalmazza.

 

Azonban a kezdőlap ettől függetlenül esszenciális része minden webhelynek, hiszen áttekintést nyújt annak tartalmáról és gyakran egy egyértelmű navigációs menüt tartalmaz. Ideális esetben a kezdőlap a webhely minden fontos lapjára hivatkozik a navigáció érdekében, míg nagyobb webhelyeknél általában a különböző kategóriák szerepelnek itt. Sok webhely a kezdőlapon tünteti fel elérhetőségeit is.

 

Az interneten is fontos az első benyomás, és abban az esetben, ha a kezdőlap az első oldal, amelyet a felhasználó meglátogat a webhelyen, ennek a lapnak a feladata jó benyomást tenni.

 

Mik szerepelnek egy hatékony kezdőlapon?

Erre a kérdésre nem igazán lehet egyetlen meghatározó választ adni, hiszen ez javarészt attól függ, hogy mit reprezentál a webhely, és hogy mi a célja.

 

Általánosságban a következő dolgoknak kell szerepelniük egy üzleti célú webhely kezdőlapján:

 

1. Főcím

A kezdőlapnak mindössze 3 másodperce van tudatni a látogatókkal, hogy pontosan mit is kínál az egész webhely. Ebben a főcím fontos szerepet játszik, ezért fogalmazd meg pontosan és lényegre törően. Itt nincs helye kertelésnek. Lehetőség szerint tartózkodj a szaknyelvtől.

 

2. Alcím

Ha a tömör főcímnek sikerül felkeltenie a látogató érdeklődését, akkor a következő elem, amit megpillant majd a kezdőlapon az alcím lesz. Ez egy valamivel részletesebb, de továbbra is rövid leírás arról, hogy mit kínál céged. Említsd meg célközönséged leggyakoribb problémáit, és azt, hogy ezekre itt mind megoldást találnak. Itt is mellőzd a szakszavakat.

 

3. Felhívások, azaz CTA-k

A kezdőlap egyik legfontosabb feladata rávenni az ide érkező látogatókat, hogy nézzenek szét a webhely többi oldalán is, és ezzel lejjebb kerüljenek az értékesítési tölcsérben. Helyezz el lehetőleg legalább 2-3 CTA-t (felhívást) kezdőlap hajtás feletti részén, amelyek a vásárlási folyamat különböző szakaszaiba irányítják a látogatókat.

 

4. Egy mutatós kép

Az emberek vizuális lények – használj egy olyan képet kezdőlapodon, ami pontosan utal arra, amit céged kínál, megerősítve ezzel a főcím és az alcím üzenetét. Hass az érzelmekre, de ne ess túlzásokba.

 

5. Előnyök

Azon kívül, hogy a kezdőlap elárulja, mivel is foglalkozik, mit kínál céged, fontos feltüntetni azt is, hogy miért éppen ezt a céged érdemes választaniuk a látogatóknak. Másképpen megfogalmazva: milyen előnyöket kínál céged, amiért megéri foglalkozni vele? Ezt egy tömör, látogatóid nyelvezetén megfogalmazott bekezdésben foglald össze.

 

6. Közösségi bizonyítékok

A közösségi bizonyítékok célja hitelesebbé tenni cégedet a látogatók szemeiben, és bizalmat gerjeszteni márkád iránt. Közösségi bizonyítéknak számít például egy pozitív idézet egy elégedett vásárlótól, vagy egy üzleti partnertől. A hitelesség érdekében ezekhez az véleményekhez a megszólaló nevét és arcképét is érdemes mellékelni.

 

7. Navigációs elemek

Mint már említettük, a kezdőlap egyik fontos célja könnyű hozzáférést biztosítani a webhely többi részéhez. Ez különösen fontos, ha nem szeretnéd, hogy látogatóid sarkon forduljanak, miután kezdőlapodra érkeznek. Tedd jól láthatóvá a navigációs opciókat a kezdőlap tetején, egy kiemelt helyen, és ne használj túl sok almenüt. Érdemes egy keresőfunkciót is könnyedén elérhető helyre helyezni, hogy a felhasználók nem csak a kezdőlapról, hanem a webhely összes oldaláról rákereshessenek arra, ami érdekli őket.

 

8. Tartalomkínálat

Ha rögtön a kezdőlapon szeretnél néhány érdeklődőt szerezni, akkor kínálj fel valamilyen ingyenes tartalmat egy email címért és egy névért cserébe. Ez lehet egy e-könyv, egy útmutató, vagy egy esettanulmány is – bármi, ami érdekelheti ideális ügyfeleidet.

 

9. Másodlagos CTA-k

A másodlagos CTA-k alternatív konverziós opciókat kínálnak, és főleg azoknak a felhasználóknak szólnak, akiket elsődleges ajánlatod nem érdekel (de nem is hagyták még el webhelyedet). Ezeknek a CTA-knak lejjebb kell elhelyezkedniük a kezdőlapon, hogy ne vonják el a figyelmet elsődleges felhívásaidról.

 

10. Funkciók

Az előnyök mellett érdemes kiemelni termékeid és/vagy szolgáltatásaid legfontosabb funkcióid is, hogy a látogatók egy még teljesebb képet kapjanak arról, hogy miről is szól kínálatod, és miben segíthet nekik. Mint minden más résznél, itt is figyelj a tömör, érthető fogalmazásra.

 

Kezdőlap

 

Gyakorlatias példa egy kezdőlapra

 

Képzeld el a webhelyed kezdőlapját, mint egy kirakatot az üzleted előtt. A cél az, hogy a járókelőket (látogatókat) megállítsd, felkeltsd az érdeklődésüket, és bemenjenek az üzletedbe (a webhely további oldalaira).

  • Főcím (nagy, feltűnő szöveg): Ez legyen rövid és figyelemfelkeltő, ami összefoglalja, mit csinál a vállalkozásod.

Rossz: Weboldal készítés
Jó: Készítsd el álmaid weboldalát percek alatt!

  • Alcím (rövidebb szöveg a főcím alatt): Ez részletesebben kifejti, mit csinál a céged, és ki a célközönség.

Rossz: Weboldalakat készítünk mindenféle vállalkozás számára.
Jó: Növeld a bevételedet egy lenyűgöző weboldallal, ami mobilra is optimalizált! Ideális kisvállalkozásoknak.

  • Kép: Használj egy szemet gyönyörködtető képet, ami tükrözi a szolgáltatásaidat. Lehet egy termékfotó, egy boldog ügyfél, vagy egy olyan kép, ami érzelmet kelt.
  • Gombok (Felhívások cselekvésre, CTA): Ezekkel a gombokkal irányítod a látogatót a webhely további részeire. Legyen legalább 1-2 a hajtás feletti részen (a képernyőn azonnal látható terület).

Rossz: Tudj meg többet!
Jó: Ingyenes próbaverzió! | Nézd meg sablonjainkat!

  • Előnyök: Sorold fel a szolgáltatásaid legfontosabb előnyeit néhány könnyen érthető pontban. Miért válasszák téged mások helyett?

Rossz: Minőségi weboldalak.
Jó: Nincs szükség programozásra! | Több száz sablon közül választhatsz! | Weboldalad mobilbarát lesz!

 

 

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink