Microsite

Microsite

A microsite definíciója

A microsite egy olyan különálló webhely, ami csupán, egy, vagy néhány weboldalból áll. A microsite-ok általában saját domainen helyezkednek el, de némelyikük aldomainre kerül.

 

A microsite-ok haszna

A microsite-ok többféleképpen is segíthetik a cégek munkáját. Egyes vállalatok például külön microsite-okat hoznak létre és hirdetnek meg kampányaikhoz, vagy egy-egy buyer persona megcélzása céljából. Más cégek egy rövid történetet mesélnek el rajtuk, vagy egy adott CTA-ra élezik ki microsite-jaikat.

 

Hogy érdemes-e a te cégednek is microsite-ot készítenie, az attól függ, hogy mire tervezed használni azt. Vannak esetek, amikor érdemes microsite-ot készíteni, például amikor céged egyik márkáját szeretnéd bemutatni, vagy egy különleges kampányt futtatsz.

Ha elegendő tartalmat tudsz összeszedni, hogy feltölts ezekkel egy microsite-ot, akkor érdemes erőforrásokat és időt fordítani rá. Ha azonban nincs elég tartalmad ehhez, akkor jobb, ha inkább másra összpontosítod erőforrásaidat.

 

A microsite-ok szerepe a SEO-ban

Sok webhelytulajdonos csak azért szeretne microsite-okat indítani, hogy azokról hivatkozhasson fő webhelyére, és ezzel plusz forgalmat és/vagy linkértéket szerezzen annak. Az ötlet logikus, és egyszerűen kivitelezhetőnek tűnik, csak az a baj vele, hogy ez nem így működik. Egy microsite-ot csak akkor érdemes megcsinálni, ha konkrét célt is szolgál.

A Google szemében az ilyen, kifejezetten csak linkelés céljából létrehozott microsite-ok black hat, tehát szabálytalan SEO-nak minősülnek. Az ilyen apró webhelyek kifejezetten rossz minőségűek is a Google szemében, tehát még ha érnének is valamit a rajtuk elhelyezett linkek, akkor sem lenne sok hasznuk.

Ha tehát microsite-okat szeretnél készíteni, ne azért csináld, hogy linkelni tudj róluk fő webhelyedre.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink