A Microsite, azaz a mikrooldal jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Microsite

Microsite


Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON


A microsite definíciója

A microsite egy olyan különálló webhely, ami csupán, egy, vagy néhány weboldalból áll. A microsite-ok általában saját domainen helyezkednek el, de némelyikük aldomainre kerül.

 

A microsite-ok haszna

A microsite-ok többféleképpen is segíthetik a cégek munkáját. Egyes vállalatok például külön microsite-okat hoznak létre és hirdetnek meg kampányaikhoz, vagy egy-egy buyer persona megcélzása céljából. Más cégek egy rövid történetet mesélnek el rajtuk, vagy egy adott CTA-ra élezik ki microsite-jaikat.

 

Hogy érdemes-e a te cégednek is microsite-ot készítenie, az attól függ, hogy mire tervezed használni azt. Vannak esetek, amikor érdemes microsite-ot készíteni, például amikor céged egyik márkáját szeretnéd bemutatni, vagy egy különleges kampányt futtatsz.

Ha elegendő tartalmat tudsz összeszedni, hogy feltölts ezekkel egy microsite-ot, akkor érdemes erőforrásokat és időt fordítani rá. Ha azonban nincs elég tartalmad ehhez, akkor jobb, ha inkább másra összpontosítod erőforrásaidat.

 

A microsite-ok szerepe a SEO-ban

Sok webhelytulajdonos csak azért szeretne microsite-okat indítani, hogy azokról hivatkozhasson fő webhelyére, és ezzel plusz forgalmat és/vagy linkértéket szerezzen annak. Az ötlet logikus, és egyszerűen kivitelezhetőnek tűnik, csak az a baj vele, hogy ez nem így működik. Egy microsite-ot csak akkor érdemes megcsinálni, ha konkrét célt is szolgál.

A Google szemében az ilyen, kifejezetten csak linkelés céljából létrehozott microsite-ok black hat, tehát szabálytalan SEO-nak minősülnek. Az ilyen apró webhelyek kifejezetten rossz minőségűek is a Google szemében, tehát még ha érnének is valamit a rajtuk elhelyezett linkek, akkor sem lenne sok hasznuk.

Ha tehát microsite-okat szeretnél készíteni, ne azért csináld, hogy linkelni tudj róluk fő webhelyedre.




Gyakori kérdések


Segítenek a microsite-ok a SEO-ban?

A Google és más keresőmotorok nem szeretik, ha valaki csak a linkelés miatt készít microsite-ot magának. A microsite-ok nem jó SEO eszközök, és gyakran többet ártanak egy webhely linkprofiljának, mint amennyit segíthetnének neki.


Mi az a microsite?

A microsite egy néhány (vagy csak egy) oldalból álló webhely, ami általában külön domainen helyezkedik el.


Mire jók a microsite-ok?

A microsite-ok segíthetnek a promócióban, információkat kínálhatnak egy kampányról, vagy segíthetnek egyik márkád bemutatásában.


Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2022.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Google

A Google definíciója A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja,...

Fizikai cím

A fizikai cím definíciója A fizikai cím az emailt feladó...

Sablon

A sablon definíciója A sablon egy előre megformázott dokumentum, amelyet...

PDF

A DPF definíciója A népszerű PDF kiterjesztés a Portable Document...

Mélylink

A mélylink definíciója A mélylink egy olyan hivatkozás, amely...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.