A szállodaipar versenye soha nem volt ennyire kiélezett. A vendégek ma már több száz lehetőség közül választhatnak, és a döntés gyakran az érzelmi kötődésen alapul. A foglalási folyamat pedig egyre komplexebb: a potenciális vendégek számos digitális csatornán keresztül lépnek kapcsolatba a szállodáddal, mielőtt lefoglalnák a szobát. Éppen ezért az influencer marketing egy remek lehetőség, hogy kiemelkedj a tömegből és közvetlen érzelmi kapcsolatot építs ki a leendő vendégeiddel. Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan használd ki ennek a marketingeszköznek a teljes potenciálját.
Ha megkérdezik tőlem, 26 év marketing tapasztalat alapján mondjak 3 dolgot, ami a sikeres marketing kommunikációhoz kell, mindig az USP, a Buyer Pesona és a tartalommarketing kifejezéseket mondom. Ezek így nagyon akadémiainak tűnnek, de ha az ebben a cikkben leírt sikertörténeteket elolvasod, meglátod, ezekben is ez a 3 dolog volt a siker titka.
A koronavírus miatt világszerte milliók húzódzkodnak otthonuk biztonságába, és ez a jelenség már most súlyos csapást mért a gazdaság számos ágazatára. A COVID-19-nek köszönhetően a cégek kénytelenek átformálni márkakommunikációjukat, aminek az influencer marketing az elmúlt években fontos részévé vált.
Mint oly sok más felkapott divatszót, a „gondolatvezér” fogalmát is kellő mennyiségű vita övezi. Egy olyan kifejezés ez, amit sokan előszeretettel használnak, függetlenül attól, hogy tudják-e, hogy mit is jelent pontosan. Ez meglehetősen nehéz, és gyakran kellemetlen helyzeteket eredményezhet, hiszen sokaknak nagyon is heves véleménye van arról, hogy mit takar a „gondolatvezér” fogalma.
Az influencer marketing kifejezés hallatán a legtöbbeknek rögtön az Instagram, a Facebook, a YouTube vagy más népszerű közösségi platformok ugranak be. De gondoltad volna, hogy a Spotify is alkalmas arra, hogy célközönségedet influencereken keresztül szólítsd meg?
Ahogy az okostelefonok egyre terjednek és A vezeték nélküli internet sebessége is generációról generációra javul, egyre több videó kerül fel a világhálóra és egyre többen is töltik idejüket ezek nézegetésével. Ez észrevehető a Facebookon, az Instagramon (elég csak az IGTV-re gondolni) és más platformokon is, de ha online videóról van szó, akkor nem kérdés, hogy a YouTube áll az első helyen.
A Z generáció jelenleg a világ legnagyobb fogyasztói csoportja. Egyes források szerint már most 29 milliárd dollárnyi költekezésért felelősek, míg mások ennek a sokszorosára ítélik a Z generációhoz fűzhető vásárlások összértékét, hiszen ez a fiatal korosztály a szülők költekezési döntéseit is nagyban befolyásolja.
Az élő videó napjaink egyik legnépszerűbb digitális jelensége és online marketing trendje. Egyre több platform kínál ilyen funkciót a YouTube-tól kezdve a Twitchen, és Facebookon át egészen a TikTokig.
Az online marketing célja sokak számára az, hogy egy stabil, passzív bevételforrást építsenek ki maguknak. Egy ilyen ideális rendszerben a kemény munka idővel megtérül, és az ember ölbe tett kézzel nézheti, ahogy gyűlik a pénz. Mindez túl jól hangzik, hogy igaz legyen, és valóban, sokaknak sosem sikerül elérniük erre a pontra – de ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen lenne.
Az influencer marketinget sokan automatikusan a millenáris korosztállyal asszociálják. Ez nem meglepő persze, hiszen ők az a csoport, akik már gyerekkorukban megismerkedhettek a digitális világgal. Azonban vak ignorancia lenne azt állítani, hogy az influencer marketinggel csak a millenáris vásárlókat lehet elérni és befolyásolni – csak a Facebookot több korosztály is használja rendszeresen a legfiatalabbaktól kezdve a legidősebbekig.