Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A mobilmarketing definíciója
A mobilmarketing egy többcsatornás digitális marketingstratégia, amely célja az okostelefon-, táblagép, és egyéb mobileszközök felhasználóinak megcélzása webhelyek, emailek, közösségi média SMS, alkalmazások, és egyéb eszközök segítségével.
Ahogy a mobileszközök meghódították a világot, egyre több olyan funkció került át az okostelefonokba, amiket sokáig csak az asztali számítógépek és laptopok kínáltak – ilyen például az email küldés, a videónézegetés, a különböző webhelyek böngészése, a közösségi média, és így tovább. Az évek során a marketingeseknek új technikákkal kellett előállniuk, hogy az asztali számítógépekről mobilokra „átköltöző” felhasználókat is el tudják érni és meg tudják ragadni.
Hogy működik a mobilmarketing?
A mobilmarketinget olyan tartalmak (első sorban reklámok) alkotják, amelyek kifejezetten okostelefonokra, táblagépekre, vagy más, hasonló jellegű készülékre készültek. Ezen belül számtalan formázási stílus, hirdetésméret- és típus is létezik, hiszen minden közösségi platform, webhely, és mobilalkalmazás saját hirdetési opciókat kínál.
A mobilmarketing formái
A mobilmarketing halmazába többféle technika és módszer is beletartozik – ezekből nem muszáj mindet kihasználni, hiszen a különböző cégeknek (költségvetéseiktől, céljaiktól és közönségüktől függően) a mobilmarketing más és más formáira lehet szükségük.
Alkalmazásalapú marketing
A mobilmarketing ezen formájához valamilyen alkalmazást használunk fel. Habár az okostelefonozással töltött idők 80%-át valamilyen alkalmazás használata teszi ki, nem muszáj saját alkalmazást fejlesztened csak azért, hogy elérd a célközönségedet marketingüzeneteiddel. Elég, ha készítesz néhány olyan hirdetést, amelyet aztán a különböző, hirdetési felületeket kínáló alkalmazásokban megjeleníthetsz. Ebben az olyan platformok segíthetnek, mint például a Google AdMob.
A Facebook szintén lehetővé teszi, hogy olyan hirdetéseket hozz létre, amelyek közvetlenül a platform mobilos alkalmazásában jelennek meg. Ezek a hirdetések majdnem tökéletesen hasonlítanak a sima Facebook bejegyzésekhez, így kevésbé zavaróak a felhasználók szemében.
Játékon belüli marketing
Bizonyára mindenki találkozott már néhány szembetűnő, olykor arcátlanul tolakodó hirdetéssel egy okostelefonos játékban. Ezek a hirdetések általában bannerekként, felugró ablakokként, vagy konkrét reklámvideókként jelenhetnek meg.
QR-kódok
Hasonlóan a vonalkódokhoz, a QR-kódok vizuálisan kódolt információkat tartalmaznak, és általában valamilyen szöveget, gyakran egy URL címet rejtenek maguk mögött. Ezek a kódok bármely kamerával felszerelt okostelefonnal leolvashatók (bármely QR-kód alkalmazással), habár hacsak nincs külön feltüntetve a cél, meglehet, hogy nagy meglepetés éri majd a kíváncsi felhasználókat.
Helyi célzású mobilhirdetések
A helyi célzású mobilhirdetések olyan hirdetések, amelyek csak egy bizonyos területen tartózkodó felhasználóknak jelennek csak meg. Például egy cipőbolt hirdetéseket jeleníthet meg azoknak a felhasználóknak, akik belépnek egy hatalmas bevásárlóközpontba, ahol az az üzletlánci s jelen van.
Google hirdetések mobilon
A Google egyszerű fizetett találatai a mobilos keresések során is megjelenhetnek, azonban ezek is jó láthatóan meg vannak jelölve hirdetésekként. Hasonlóképpen a képes hirdetések is feltűnhetnek a Google partnerwebhelyein.
SMS
Ha sikerül megszerezni egy ügyfél vagy lehetséges ügyfél mobilszámát, akkor SMS-ben is lehet reklámokat küldeni neki (persze csak ha ebbe beleegyezett). Az email korában ez a módszer meglehetősen elavultnak számít, de még így sem haszontalan.