notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi az az étterem marketing, és hogyan csináld hatékonyan?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Étterem marketing

Étterem marketing


Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


Mi az az étterem marketing?

Az étterem marketing egy étterem vagy hasonló jellegű létesítmény különféle módszerekkel történő népszerűsítését jelenti. Az étterem marketing segít új és korábbi vendégeket vonzani a létesítménybe, fő célja pedig a bevétel fellendítése.

 

Hogyan zajlik az étterem marketing?

Az étterem marketinget sokáig kizárólag olyan módszerek alkották, amelyeket ma már „hagyományos” jelzővel illetnek. Ez azért van, mert az étterem marketing javarészt egy digitális közegbe, az internetre költözött át, lehetőséget kínálva ezzel az éttermeknek arra, hogy korszerű technológiákkal vehessék fel a kapcsolatot célközönségükkel (ideális vendégeikkel) és hogy hatékonyan népszerűsíthessék magukat.

 

Ez nem jelenti azt, hogy az étterem marketing egy kizárólag digitális tevékenység, hiszen a mai napig is fennmaradtak olyan hagyományos technikák, amelyeket számos étterem hatékonyan alkalmaz.

 

Az étterem marketing taktikái

A következőkben az étterem marketing népszerű, bevált technikáiról olvashatsz:

 

1. A fogásokról készült fényképek

Az Instagram böngészése során bizonyára veled is szembejött már néhány étvágygerjesztő kép egy-egy tál mutatós ételről.

 

A mai vizuális világban, ahol mindenkinek a zsebében ott lapul egy fényképezésre és fényképnézegetésre alkalmas eszköz, a fogásokról készült fényképek az étterem marketing egyik alappillérét alkotják. Az emberek vizuális lények, ezért sok esetben egy-egy igényesen elkészített fotó is elég lehet ahhoz, hogy valaki ellátogasson éttermedbe.

 

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni az étterem marketing ezen aspektusából, akkor fontos, hogy egy profi fényképészt kérj fel fogásaid megörökítésére. Sokan okostelefonukkal vágnak neki ennek, pedig az ilyen képek elkészítése sokkal nehezebb, mint sokan hinnék. Persze nem muszáj az összes éttermedben készült képet egy profival elkészíttetni, de fő marketinganyagaidban mindenképpen minőségi képeket használj.

 

2. A Google Cégem

A Google Cégem a Google saját nemzetközi céges adatbázisa, amire bárki ingyenesen regisztrálhatja vállalatát – például egy éttermet is. Ez az úgynevezett helyi étterem marketing legfontosabb lépése, ugyanis egy Google Cégem fiók lehetővé teszi, hogy éttermed a speciális térképtalálatok között is megjelenjen az éhes felhasználók kereséseire.

 

Éttermed Google Cégem adatlapján olyan alapvető információkat oszthatsz meg a kereső felhasználókkal, mint éttermed neve, címe, elérhetőségei, nyitva tartása, URL-je, az elfogadott fizetési módok, és így tovább. Ezen kívül megadhatsz egy rövid leírást, illetve képeket és videókat tölthetsz fel éttermedről. A felhasználók emellett véleményeket írhatnak létesítményedről és értékelhetik is azt.

 

Ha többet szeretnél tudni egy Google Cégem adatlap beállításáról, akkor ez az útmutató pontosan neked készült!

 

3. Földrajzilag célzott hirdetések

Hasonlóképpen a Google Cégemhez, a földrajzilag célzott hirdetések is az étterem marketing helyi részéhez tartoznak. A földrajzilag célzott hirdetések lehetővé teszik számodra, hogy egy bizonyos területen belül célozd meg az éhes keresőket, például éttermed 5 kilométeres körzetében, vagy az egész településen.

 

Ezzel biztosíthatod, hogy csak olyan felhasználók láthatják meg hirdetéseidet (és kattinthatnak rá azokra), akiket tényleg érdekelhet ajánlatod. Ezzel rengeteg pénzt spórolhatsz, hiszen kevesebb lesz a felesleges, nem igazán érdeklődő kattintás. Földrajzi célzást kínál többek között a Google és a Facebook is.

 

4. Instagram

Ha az étterem marketingről beszélünk, akkor egyszerűen muszáj szót ejtenünk az Instagramról is. Egy aktív Instagram jelenlét manapság elengedhetetlen ahhoz, hogy egy étterem vizuális tartalmaival kiemelkedhessen a versenymezőnyből.

 

Az Instagramon nem csupán a már emlegetett fogásokról készült képekkel gyönyörködtetheted el követőidet, hanem megörökítheted éttermed legszebb részeit és összességében kifejezheted, megerősítheted vele márkád identitását is. Oszd meg a rendezvényeken, rendhagyó ünnepségek alkalmával készült képeket, készíts rövid videókat, történeteket és egyéb vizuális tartalmakat, Instagram követőid éheznek.

 

Ha részletesebben is érdekel az Instagram marketing, akkor itt olvashatsz róla bővebben!

 

5. Email marketing

Az email kommunikáció az étterem marketing másik fontos összetevője. Ahogy szép lassan egyre több ügyfeled emailjét szerzed meg (az ő beleegyezésükkel), úgy egyre többekkel kommunikálhatsz automatizált üzenetek (többnyire hírlevelek) formájában.

 

Az email marketing fontos része a személyre szabás is –a megfelelő marketingszoftverekkel vendégeid adatai alapján egyéni ajánlatokat, ajándékokat és tartalmakat küldhetsz nekik, amit sokkal nagyobbra értékelnek majd, mint a tömegesen szétszórt, általános üzeneteket.

 

6. Felhasználói tartalmak

A felhasználói tartalmak nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy egy szorosabb, személyesebb kapcsolatot alakíthass ki éttermed rajongóival és vendégeivel. Ez a kifejezés azokra az éttermeddel kapcsolatos tartalmakra (képekre, videókra, szöveges értékelésekre, stb.) vonatkozik, amelyeket vendégeid készítenek el. Az ilyen tartalmak hiteles bizonyítékok arra, hogy megéri ellátogatni éttermedbe.

 

Hirdess fényképversenyeket vendégeidnek, ahol a nevezéshez egy, az éttermedben készült fényképet kell megosztaniuk a közösségi médián egy speciális márkás hashtag kíséretében. A versenyzők között egy ingyen üveg bort, vagy egy egész fogást is kisorsolhatsz. A lényeg, hogy ezzel rengeteg publicitást nyer éttermed, hiszen vendégeid azon ismerőseihez is eljut híred, akik még sosem hallottak márkádról.

 

Egy-egy ilyen képet éttermed közösségi profiljain is megoszthatsz néha, hogy az újonnan érkező érdeklődők lássák, milyen jól érzik magukat az emberek nálad.

 

7. Mutasd be személyzetedet

Manapság egyre több cég használ chatbotokat és más automatizált eszközöket az ügyfelek kisegítésére. Ezzel persze nincs semmi baj, de nem szabad megfeledkezni azokról a keményen dolgozó emberekről sem, akik a pult, vagy épp a színfalak mögött tevékenykedve biztosítják vendégeid kényelmét és élményeit.

 

Ezek az értékes dolgozók az étterem marketingben is fontos szerepet játszhatnak – mutasd meg őket munka közben! Azzal, hogy emberi arcokat helyezel éttermed neve mellé, sokkal emberibbé és barátságosabbá válik majd az érdeklődők szemében.

 

8. Éttermed blogja

Egy blog az étterem marketing digitális felének szerves részét képezi, hiszen nem csak fellelhetőbbé teszi márkádat az online keresők számára, hanem egy érdeklődő közösséget is segít kialakítani köré.

 

Egy bloggal igazi személyiséget kölcsönözhetsz éttermednek. Oszd meg sikereidet, kudarcaidat, emlékezetes történeteidet, kedvenc receptjeidet, tippeket az éttermi etiketthez, készíts interjúkat szakácsokkal, termelőkkel és más kulcsfontosságú személyekkel. Röviden: készíts olyan tartalmakat blogodra, amik hasznosak, értékesek lehetnek célközönséged (ideális vendégeid) számára.

 

Ahhoz, hogy blogoddal láthatóbbá válj az online keresők számára, SEO-ra, azaz keresőoptimalizálásra lesz szükséged, amiről itt olvashatsz bővebben!

 

9. Gasztrobloggerek

Egy új éttermet óriási kihívás felfuttatni, éppen ezért érdemes ilyenkor mások népszerűségét igénybe venni, hogy étkezdéd neve minél több érdeklődőhöz juthasson el.

 

Felkérhetsz például egy gasztrobloggert (valaki, aki rendszeresen blogol éttermekről, gasztronómiáról és egyéb kapcsolódó témákról), hogy látogasson el hozzád, és próbáljon ki éttermedben egy ingyenes fogást. Ez után tapintatosan kérdezd meg őket, hogy lenne-e kedvük írni egy cikket blogukra tapasztalataikról.

 

Ha egy ingyenes fogással vártad az illetőt, akkor fontos, hogy ezt is megemlítse értékelésében, és ügyelj rá, hogy ne konkrétan értékelést kérj, hanem egy őszinte véleményt éttermedről. Jobb esetben még egy hivatkozást is kapsz majd az illető blogjáról ami sokat segít majd a fent említett keresőoptimalizálásban.

 

Ezek a gasztrobloggerek és a hasonló influencerek jelentősen megerősíthetik étterem marketingedet, függetlenül attól, hogy mekkora saját közönséget sikerült összeszedned magadnak.

 

10. Mobilos hirdetések

Ahogy egyre többen használják okostelefonjaikat az internet böngészésére, úgy az étterem marketingben is egyre inkább előtérbe kerülnek a mobilhirdetések. Sok felhasználó utazás közben keres magának étkezdét a közelben, így ezt a fokozottan érdeklődő csoportot nagyon is érdemes külön megcélozni hirdetéseiddel.

 

A Google Ads felületén létrehozhatsz kifejezetten mobileszközökre szabott hirdetéseket is, amik pontosan ezt a célt szolgálják. Az mobilos hirdetések kifejezetten jól kombinálhatók a Googel Ads ajánlattétel-módosítóival is: például nagyobb ajánlatokat tehetsz bizonyos kulcsszavakra ebédidőben, vagy vacsora előtt, míg az éjszakai órákra jelentősen visszavehetsz ezekből.


Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 149 557
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Olvasási időtartam

Mit is jelent az olvasási időtartam? Az olvasási időtartam azt jelzi, hogy egy...

blogroll

Mi az a blogroll? A blogroll egy hivatkozási lista, ami általában egy blog...

Árképzés

Mi az az árképzés? Egy termék sikeres marketingjének egyik...

Garancia

A garancia, azaz a jótállás azt jelenti, hogy egy...

Teljesítményért történő fizetés

Ezt a kifejezést a keresőmotorok terjesztették el a PPC egyik...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.