Étterem marketing

Étterem marketing

Mi az az étterem marketing?

Az étterem marketing egy étterem vagy hasonló jellegű létesítmény különféle módszerekkel történő népszerűsítését jelenti. Az étterem marketing segít új és korábbi vendégeket vonzani a létesítménybe, fő célja pedig a bevétel fellendítése.

 

Hogyan zajlik az étterem marketing?

Az étterem marketinget sokáig kizárólag olyan módszerek alkották, amelyeket ma már „hagyományos” jelzővel illetnek. Ez azért van, mert az étterem marketing javarészt egy digitális közegbe, az internetre költözött át, lehetőséget kínálva ezzel az éttermeknek arra, hogy korszerű technológiákkal vehessék fel a kapcsolatot célközönségükkel (ideális vendégeikkel) és hogy hatékonyan népszerűsíthessék magukat.

Ez nem jelenti azt, hogy az étterem marketing egy kizárólag digitális tevékenység, hiszen a mai napig is fennmaradtak olyan hagyományos technikák, amelyeket számos étterem hatékonyan alkalmaz.

 

Az étterem marketing taktikái

A következőkben az étterem marketing népszerű, bevált technikáiról olvashatsz:

Étterem marketing

1. A fogásokról készült fényképek: az étterem marketing fontossága a közösségi médiában

Az Instagram böngészése során bizonyára veled is szembejött már néhány étvágygerjesztő kép egy-egy tál mutatós ételről,de persze egy étterem Facebook oldal vezetés is ugyanúgy fontos, mint az Instaragarm. 

 

A mai vizuális világban, ahol mindenkinek a zsebében ott lapul egy fényképezésre és fényképnézegetésre alkalmas eszköz, a fogásokról készült fényképek az étterem marketing egyik alappillérét alkotják. Az emberek vizuális lények, ezért sok esetben egy-egy igényesen elkészített fotó is elég lehet ahhoz, hogy valaki ellátogasson éttermedbe.

 

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni az étterem marketing ezen aspektusából, akkor fontos, hogy egy profi fényképészt kérj fel fogásaid megörökítésére. Sokan okostelefonukkal vágnak neki ennek, pedig az ilyen képek elkészítése sokkal nehezebb, mint sokan hinnék. Persze nem muszáj az összes éttermedben készült képet egy profival elkészíttetni, de fő marketinganyagaidban mindenképpen minőségi képeket használj – így az étterem Instagram oldal vezetése valóban professzionálisan fog hatni.

 

2. A Google Cégem: fontos étterem marketing eszköz

Hogyan szerezzek több vendéget az éttermemnek? A válasz összetett, viszont a Google Cégem jelenlét egy jó kezdeő löket ehhez. A Google Cégem a Google saját nemzetközi céges adatbázisa, amire bárki ingyenesen regisztrálhatja vállalatát – például egy éttermet is. Ez az úgynevezett helyi étterem marketing legfontosabb lépése, ugyanis egy Google Cégem fiók lehetővé teszi, hogy éttermed a speciális térképtalálatok között is megjelenjen az éhes felhasználók kereséseire.

 

Éttermed Google Cégem adatlapján olyan alapvető információkat oszthatsz meg a kereső felhasználókkal, mint éttermed neve, címe, elérhetőségei, nyitva tartása, URL-je, az elfogadott fizetési módok, és így tovább. Ezen kívül megadhatsz egy rövid leírást, illetve képeket és videókat tölthetsz fel éttermedről. A felhasználók emellett véleményeket írhatnak létesítményedről és értékelhetik is azt.

 

Ha többet szeretnél tudni egy Google Cégem adatlap beállításáról, akkor ez az útmutató pontosan neked készült!

 

3. Helyi étterem marketing: földrajzilag célzott hirdetések

Hasonlóképpen a Google Cégemhez, a földrajzilag célzott hirdetések is az étterem marketing helyi részéhez tartoznak. A földrajzilag célzott hirdetések lehetővé teszik számodra, hogy egy bizonyos területen belül célozd meg az éhes keresőket, például éttermed 5 kilométeres körzetében, vagy az egész településen.

 

Ezzel biztosíthatod, hogy csak olyan felhasználók láthatják meg hirdetéseidet (és kattinthatnak rá azokra), akiket tényleg érdekelhet ajánlatod. Ezzel rengeteg pénzt spórolhatsz, hiszen kevesebb lesz a felesleges, nem igazán érdeklődő kattintás. Földrajzi célzást kínál többek között a Google és a Facebook is.

Apropó Google; tudtad, hogy a Google Ads éttermeknek is kiváló eredményeket tud hozni? A megfelelően beállított kampányok sok új vendéget csábítanak majd az éttermedbe.

 

4. Fontos étterem marketing platform: Instagram

Ha az étterem marketingről beszélünk, akkor egyszerűen muszáj szót ejtenünk az Instagramról is. Egy aktív Instagram jelenlét manapság elengedhetetlen ahhoz, hogy egy étterem vizuális tartalmaival kiemelkedhessen a versenymezőnyből.

 

Az Instagramon nem csupán a már emlegetett fogásokról készült képekkel gyönyörködtetheted el követőidet, hanem megörökítheted éttermed legszebb részeit és összességében kifejezheted, megerősítheted vele márkád identitását is. Oszd meg a rendezvényeken, rendhagyó ünnepségek alkalmával készült képeket, készíts rövid videókat, történeteket és egyéb vizuális tartalmakat, Instagram követőid éheznek. Ne hunyjunk persze afelett sem szemet, hogy mennyire fontos a Tiktok marketing az éttermeknek; számos példát láthatunk, hogy futnak fel itthoni éttermek napok alatt a TikTok videók hatására.

 

Ha részletesebben is érdekel az Instagram marketing, akkor itt olvashatsz róla bővebben!

 

5. Email marketing az éttermek számára

Az email kommunikáció az étterem marketing másik fontos összetevője. Ahogy szép lassan egyre több ügyfeled emailjét szerzed meg (az ő beleegyezésükkel), úgy egyre többekkel kommunikálhatsz automatizált üzenetek (többnyire hírlevelek) formájában.

 

Az email marketing fontos része a személyre szabás is –a megfelelő marketingszoftverekkel vendégeid adatai alapján egyéni ajánlatokat, ajándékokat és tartalmakat küldhetsz nekik, amit sokkal nagyobbra értékelnek majd, mint a tömegesen szétszórt, általános üzeneteket.

 

6. Felhasználói tartalmak szerepe az étterem marketingben

A felhasználói tartalmak nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy egy szorosabb, személyesebb kapcsolatot alakíthass ki éttermed rajongóival és vendégeivel. Ez a kifejezés azokra az éttermeddel kapcsolatos tartalmakra (képekre, videókra, szöveges értékelésekre, stb.) vonatkozik, amelyeket vendégeid készítenek el. Az ilyen tartalmak hiteles bizonyítékok arra, hogy megéri ellátogatni éttermedbe.

 

Hirdess fényképversenyeket vendégeidnek, ahol a nevezéshez egy, az éttermedben készült fényképet kell megosztaniuk a közösségi médián egy speciális márkás hashtag kíséretében. A versenyzők között egy ingyen üveg bort, vagy egy egész fogást is kisorsolhatsz. A lényeg, hogy ezzel rengeteg publicitást nyer éttermed, hiszen vendégeid azon ismerőseihez is eljut híred, akik még sosem hallottak márkádról.

 

Egy-egy ilyen képet éttermed közösségi profiljain is megoszthatsz néha, hogy az újonnan érkező érdeklődők lássák, milyen jól érzik magukat az emberek nálad.

 

7. Mutasd be személyzetedet: ki van az étterem marketing mögött?

Manapság egyre több cég használ chatbotokat és más automatizált eszközöket az ügyfelek kisegítésére. Ezzel persze nincs semmi baj, de nem szabad megfeledkezni azokról a keményen dolgozó emberekről sem, akik a pult, vagy épp a színfalak mögött tevékenykedve biztosítják vendégeid kényelmét és élményeit.

 

Ezek az értékes dolgozók az étterem marketingben is fontos szerepet játszhatnak – mutasd meg őket munka közben! Azzal, hogy emberi arcokat helyezel éttermed neve mellé, sokkal emberibbé és barátságosabbá válik majd az érdeklődők szemében.

 

8. Éttermed blogja: étterem marketing tartalomgyártás


Éttermek weboldal készítése során egy blog szerves részét képezi a digitális marketing stratégiának. Nemcsak fellelhetőbbé teszi márkádat az online keresők számára, hanem egy érdeklődő közösséget is segít kialakítani köré.

 

Egy bloggal igazi személyiséget kölcsönözhetsz éttermednek. Oszd meg sikereidet, kudarcaidat, emlékezetes történeteidet, kedvenc receptjeidet, tippeket az éttermi etiketthez, készíts interjúkat szakácsokkal, termelőkkel és más kulcsfontosságú személyekkel. Röviden: készíts olyan tartalmakat blogodra, amelyek hasznosak és értékesek lehetnek célközönséged, azaz ideális vendégeid számára.

 

Ahhoz, hogy blogoddal láthatóbbá válj az online keresők számára, SEO-ra, azaz keresőoptimalizálásra lesz szükséged, amiről itt olvashatsz bővebben!

 

9. Gasztrobloggerek bevonása az étterem marketing stratégiádba

Egy új éttermet óriási kihívás felfuttatni, éppen ezért érdemes ilyenkor mások népszerűségét igénybe venni, hogy étkezdéd neve minél több érdeklődőhöz juthasson el.

 

Felkérhetsz például egy gasztrobloggert (valaki, aki rendszeresen blogol éttermekről, gasztronómiáról és egyéb kapcsolódó témákról), hogy látogasson el hozzád, és próbáljon ki éttermedben egy ingyenes fogást. Ez után tapintatosan kérdezd meg őket, hogy lenne-e kedvük írni egy cikket blogukra tapasztalataikról.

 

Ha egy ingyenes fogással vártad az illetőt, akkor fontos, hogy ezt is megemlítse értékelésében, és ügyelj rá, hogy ne konkrétan értékelést kérj, hanem egy őszinte véleményt éttermedről. Jobb esetben még egy hivatkozást is kapsz majd az illető blogjáról ami sokat segít majd a fent említett keresőoptimalizálásban.

 

Ezek a gasztrobloggerek és a hasonló influencerek jelentősen megerősíthetik étterem marketingedet, függetlenül attól, hogy mekkora saját közönséget sikerült összeszedned magadnak.

 

10. Mobilos hirdetések az étterem marketingben

Ahogy egyre többen használják okostelefonjaikat az internet böngészésére, úgy az étterem marketingben is egyre inkább előtérbe kerülnek a mobilhirdetések. Sok felhasználó utazás közben keres magának étkezdét a közelben, így ezt a fokozottan érdeklődő csoportot nagyon is érdemes külön megcélozni hirdetéseiddel.

 

A Google Ads felületén létrehozhatsz kifejezetten mobileszközökre szabott hirdetéseket is, amik pontosan ezt a célt szolgálják. Az mobilos hirdetések kifejezetten jól kombinálhatók a Googel Ads ajánlattétel-módosítóival is: például nagyobb ajánlatokat tehetsz bizonyos kulcsszavakra ebédidőben, vagy vacsora előtt, míg az éjszakai órákra jelentősen visszavehetsz ezekből.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink