Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
A hirdetéscsoport definíciója
A hirdetési csoport jelentheti a hirdetések bármilyen csoportba rendezését, azonban a Google AdWords és más PPC hirdetéseket kínáló keresőmotorok esetén a kifejezésnek sajátos jelentése van.
A hirdetéscsoport definíciója
A hirdetési csoport jelentheti a hirdetések bármilyen csoportba rendezését, azonban a Google AdWords és más PPC hirdetéseket kínáló keresőmotorok esetén a kifejezésnek sajátos jelentése van.
Ilyen értelemben arról van szó, hogy a hirdetés készítője a kampányhoz kapcsolódó kulcsszókészletet kettő vagy több csoportra osztja, és ezen csoportok köré épít fel egy vagy több hirdetést (általában több mint egy hirdetést szokás egyszerre futtatni, különösen A/B tesztelés során). A kulcsszavak az egyik csoportban egy bizonyos szempont alapján közelebb állnak egymáshoz a mint a többi csoport kulcsszavaihoz.
Példa a hirdetéscsoportra
Például egy hirdető online áruházának szeretne AdWords kampányokat létrehozni különböző tenisz felszereléseknek. Ahelyett, hogy egyetlen hirdetést hozna létre több száz tenisszel kapcsolatos kulcsszóra, különböző hirdetéscsoportokra osztja azokat például az alábbi módon:
Minden hirdetéscsoporthoz tartozik legalább egy saját hirdetés, ami a csoport elsődleges kulcsszavát célozza meg. A fenti példa esetén ez azt jelenti, hogy van egy saját hirdetése a „teniszütők” csoportnak, egy a „teniszlabdák” csoportnak, stb. A különböző csoportokat további alcsoportokra lehetne osztani például márkák szerint.
Hirdetéscsoport a kampányokban
Többek között alábbi szempontok miatt is előnyös egy kampányt több hirdetéscsoportra osztani:
Minél közvetlenebbül kapcsolódik a hirdetés a keresőkifejezéshez, annál jobb lesz az átkattintási arány és a landing oldalak konverziós aránya. Egy „Adidas teniszcipők”-re kereső felhasználó például sokkal nagyobb valószínűséggel kattint egy „Adidas teniszcipők”-et tartalmazó hirdetésre, mint egy olyanra, amiben „Óriási teniszfelszerelés kínálat!” szöveg olvasható.
A sikeres PPC kampányok kulcsa a tesztelés és lekövetés, a hirdetéscsoportokra osztott kampányok követése pedig sokkal egyszerűbb és sokkal eredményesebb is lehet.
A Google 2006-ban beindította a minőségi pontszámrendszerét, azóta pedig szinte lehetetlen AdWords kampányokat indítani különálló hirdetéscsoportok nélkül. A minőségi pontszám is nagyban függ a kulcsszó, a hirdetés és a landing oldal kapcsolatától. Ha ez nem teljesül, akkor a Google alacsony pontszámot szab ki az oldalra és nagyobb licitárakat a kulcszavakra. Ezért tehát, hacsak nem szeretnél emelt árakat fizetni a kampányaidban használt kulcsszavakért, akkor elengedhetetlen egy jól felépített kampányrendszer kialakítása, számos hirdetécsoporttal.