Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
Mi az az építőipari marketing?
Az építőipar egy köztudottan megterhelő terület. A verseny intenzív, a munka gyakran életveszélyes, a profit pedig gyakran nem indokolja az építkezésekkel járó fizikai és anyagi kockázatot. Jogosan merül fel tehát a kérdés, hogy hogyan tehet szert látványos sikerekre egy építőipari cég manapság. A válasz az építőipari marketing.
Mi az az építőipari marketing?
Az építőipari marketing pontosan az, aminek hangzik – kínálatod (termékeid és szolgáltatásaid) népszerűsítése és úgy ügyfelek megszerzése különféle tesztelt és bevált marketingmódszerek segítségével.
Szóval, hogy néz ki egy építőipari marketingstratégia? Milyen elemekből áll össze, és milyen szerepeket töltenek be ezek egy építőipari vállalat munkájában? Ezekre a kérdésekre ad választ a mai cikk.
Az építőipari marketing legfontosabb elemei
Marketingstratégia
Bármekkora is legyen vállalatod, nagyon fontos, hogy alaposan megismerkedj ügyfeleiddel és a piaccal, amiben tevékenykedsz. A stabil növekedéséhez elengedhetetlen, hogy egy előrelátó, hatékony marketingstratégiát építs ki céged számára.
Ez persze a rohanó építőiparra is vonatkozik. Ha szeretnél egy erős, tartós kapcsolatot kialakítani ügyfeleiddel, akkor stratégiádban nem csak saját céges céljaidra kell koncentrálnod, hanem arra is törekedned kell, hogy hitelesen add elő márkád történetét. Az ilyen tartós kapcsolatok elengedhetetlenek, ha visszatérő ügyfelekre vágysz.
Saját webhely
A felhasználói élmény nagyon fontos, ha céged webhelyéről van szó. Mennyire egyszerű használni? Könnyedén megtalálhatók rajta a legfontosabb információk? Egy jól optimalizált webhely nélkül nem igazán számít, hogy mennyire teljesítesz jól más marketingcsatornáidon.
Építőipari céged webhelyed online tevékenységeid főhadiszállása, ha úgy tetszik. Ide kerülnek át azok az érdeklődők, akik Google-találataidra, emailjeidre, illetve különféle hirdetéseidre kattintanak az interneten, tehát ha valamin, akkor webhelyeden nem szabad spórolnod.
Videók és képek
A vizuális tartalmak különösen fontosak egy építőipari cég számára. Videók és képek nélkül nem igazán mutathatod meg az embereknek az interneten, hogy pontosan mivel is foglalkozol és mit kínálsz nekik.
A vizuális tartalmak még a szavaknál is hatékonyabban képesek kommunikálni bizonyos dolgokat. Segítségükkel az érdeklődők nem csak jobban megismerhetik márkádat, hanem munka közben is láthatják az alkalmazottakat, ami pozitív céges kultúrára utal.
Az ilyen képek és videók interakciókra buzdítják az érdeklődőket, nagyban hozzájárulva ezzel céges céljaid eléréséhez. Meg kell mutatnod az embereknek, hogy a te márkád a legjobb választás számukra.
Közösségi média
A modern világban elképzelhetetlen, hogy egy cégnek ne legyen valamilyen közösségi jelenléte az interneten. A közösségi média még a frissen alapított vállalatok számára is lehetőséget nyújt arra, hogy nagyobb közönségeket érjenek el, minimális anyagi befektetés árán. E mellett persze a nagyobb cégeknek is segít megtartani már kiépült ügyfélkörüket.
A közösségi média marketing egyáltalán nem kell, hogy drága legyen – egyes cégek nem is foglalkoznak a fizetett hirdetésekkel, és igyekeznek kizárólag organikus eszközöket bevetni a sikerek érdekében
Tehát habár általában ritkán említik őket egy kontextusban, az építőipar és a közösségi média meglehetősen közel állnak egymáshoz – főleg, ha marketingről van szó.
PPC
A pay-per-click az egyik legnépszerűbb hirdetési modell az interneten. A PPC lényege, hogy egy hirdetőnek csak akkor kell fizetnie, ha valaki rá is kattint hirdetéseire. Ennek persze megvannak a maga buktatói, de kellő odafigyeléssel a befektetések többszörösen is megtérülhetnek.
A PPC több platformon is alkalmazható – a Google és a nagyobb közösségi hálózatok mind biztosítják valamilyen formában a hirdetők számára, ráadásul azt is megszabhatod, hogy mekkora összeget vagy hajlandó befektetni egy adott időszakon belül, így attól sem kell félned, hogy hirdetési költségkereted egyik napról a másikra eltűnne.
SEO
Ha építőipari marketingről van szó, akkor egyszerűen beszélnünk kell a SEO-ról, azaz a keresőoptimalizálásról. A hosszútávú eredmények érdekében bevetetett SEO célja minél magasabb pozíciókban megjelenni a Google és más keresőmotorok találatai között, valahányszor az emberek valamilyen számodra releváns (pl. építőipari) kifejezésekre keresnek rá.
A SEO sikere abban rejlik, hogy az emberek általában az első néhány keresőtalálatra kíváncsiak, így ezekre érkezik a legtöbb organikus (nem fizetett) kattintás is.
Egy jó keresőoptimalizálási stratégiával számos új, előre minősített (azaz jó eséllyel konvertáló) érdeklődőt vonzhatsz webhelyedre.
Email marketing
Ha van egy hűséges ügyfélköröd, vagy tudod, hogy kínálatodra sokan kíváncsiak, akkor az email marketinget is érdemes lesz bevetned.
Az email marketing segítségével előre elkészített, nagy mértékben személyre szabott üzeneteket küldhetsz ki akár többezer feliratkozódnak is, akik konkrét engedélyt adtak arra, hogy marketinganyagokkal keresd őket.
Ezek az emailek rendszeresen emlékeztetik ügyfeleidet (és érdeklődőidet), hogy márkád létezik, így, ha legközelebb építőipari szolgáltatásukra van szükségük, rögtön tudni fogják, hogy kihez forduljanak. Mi több, ha ár/érték arányt nézzük, az email marketinget nehéz utolérni.
PR
A PR, azaz a public relations számtalan üzleti tevékenységet magába foglal. Ide tartozik például a pozitív kapcsolatok kiépítése a helyi közösségekkel és jótékonysági szervezetekkel.
Egy építőipari cég számára nélkülözhetetlen, hogy jó kapcsolatokat ápoljon a környékbéliekkel, hiszen csak így számíthat arra, hogy új projektekkel keresik majd fel a közeli ügyfelek.
A specializálódott médiaorgánumok, úgymint az ipari sajtó, magazinok és folyóiratok még mindig több figyelmet kapnak bizonyos közönségektől, mint a közösségi platformokon terjesztett tartalmak. Sokat jelenthet tehát építőipari céged hírneve számára, ha egy-egy ilyen publikáció lehetőséget kínál a szereplésre.
Nyomtatott média
A közhiedelemmel ellentétben a nyomtatott média még mindig nem a múlté – legalábbis, ha az építőipari marketingről van szó.
Akárcsak a PR más formái, a nyomtatott média is hitelesebb fényben tüntetheti fel márkádat, mint egy közösségi médiás bejegyzés. A hitelesség pedig rendkívül fontos erőforrás az építőiparban, hiszen csak akkor számíthatsz nagyobb (és jövedelmezőbb) projektekre, ha az emberek megbíznak cégedben. A borsúrák és egyéb nyomtatott anyagok sokat segíthetnek ebben.