Építőipari marketing - mi az, hogyan működik (jól)

EN

Építőipari marketing



Mi az az építőipari marketing? 

 

Az építőipar egy köztudottan megterhelő terület. A verseny intenzív, a munka gyakran életveszélyes, a profit pedig gyakran nem indokolja az építkezésekkel járó fizikai és anyagi kockázatot. Jogosan merül fel tehát a kérdés, hogy hogyan tehet szert látványos sikerekre egy építőipari cég manapság. A válasz az építőipari marketing

 

Mi az az építőipari marketing? 

Az építőipari marketing pontosan az, aminek hangzik – kínálatod (termékeid és szolgáltatásaid) népszerűsítése és úgy ügyfelek megszerzése különféle tesztelt és bevált marketingmódszerek segítségével. 

Szóval, hogy néz ki egy építőipari marketingstratégia? Milyen elemekből áll össze, és milyen szerepeket töltenek be ezek egy építőipari vállalat munkájában? Ezekre a kérdésekre ad választ a mai cikk

 

Az építőipari marketing legfontosabb elemei 

Marketingstratégia 

Bármekkora is legyen vállalatod, nagyon fontos, hogy alaposan megismerkedj ügyfeleiddel és a piaccal, amiben tevékenykedsz. A stabil növekedéséhez elengedhetetlen, hogy egy előrelátó, hatékony marketingstratégiát építs ki céged számára. 

Ez persze a rohanó építőiparra is vonatkozik. Ha szeretnél egy erős, tartós kapcsolatot kialakítani ügyfeleiddel, akkor stratégiádban nem csak saját céges céljaidra kell koncentrálnod, hanem arra is törekedned kell, hogy hitelesen add elő márkád történetét. Az ilyen tartós kapcsolatok elengedhetetlenek, ha visszatérő ügyfelekre vágysz. 

 

Saját webhely 

A felhasználói élmény nagyon fontos, ha céged webhelyéről van szó. Mennyire egyszerű használni? Könnyedén megtalálhatók rajta a legfontosabb információk? Egy jól optimalizált webhely nélkül nem igazán számít, hogy mennyire teljesítesz jól más marketingcsatornáidon. 

Építőipari céged webhelyed online tevékenységeid főhadiszállása, ha úgy tetszik. Ide kerülnek át azok az érdeklődők, akik Google-találataidra, emailjeidre, illetve különféle hirdetéseidre kattintanak az interneten, tehát ha valamin, akkor webhelyeden nem szabad spórolnod. 

 

Videók és képek 

A vizuális tartalmak különösen fontosak egy építőipari cég számára. Videók és képek nélkül nem igazán mutathatod meg az embereknek az interneten, hogy pontosan mivel is foglalkozol és mit kínálsz nekik. 

A vizuális tartalmak még a szavaknál is hatékonyabban képesek kommunikálni bizonyos dolgokat. Segítségükkel az érdeklődők nem csak jobban megismerhetik márkádat, hanem munka közben is láthatják az alkalmazottakat, ami pozitív céges kultúrára utal. 

Az ilyen képek és videók interakciókra buzdítják az érdeklődőket, nagyban hozzájárulva ezzel céges céljaid eléréséhez. Meg kell mutatnod az embereknek, hogy a te márkád a legjobb választás számukra. 

 

Közösségi média 

A modern világban elképzelhetetlen, hogy egy cégnek ne legyen valamilyen közösségi jelenléte az interneten. A közösségi média még a frissen alapított vállalatok számára is lehetőséget nyújt arra, hogy nagyobb közönségeket érjenek el, minimális anyagi befektetés árán. E mellett persze a nagyobb cégeknek is segít megtartani már kiépült ügyfélkörüket. 

A közösségi média marketing egyáltalán nem kell, hogy drága legyen – egyes cégek nem is foglalkoznak a fizetett hirdetésekkel, és igyekeznek kizárólag organikus eszközöket bevetni a sikerek érdekében 

Tehát habár általában ritkán említik őket egy kontextusban, az építőipar és a közösségi média meglehetősen közel állnak egymáshoz – főleg, ha marketingről van szó. 

 

PPC 

A pay-per-click az egyik legnépszerűbb hirdetési modell az interneten. A PPC lényege, hogy egy hirdetőnek csak akkor kell fizetnie, ha valaki rá is kattint hirdetéseire. Ennek persze megvannak a maga buktatói, de kellő odafigyeléssel a befektetések többszörösen is megtérülhetnek. 

A PPC több platformon is alkalmazható – a Google és a nagyobb közösségi hálózatok mind biztosítják valamilyen formában a hirdetők számára, ráadásul azt is megszabhatod, hogy mekkora összeget vagy hajlandó befektetni egy adott időszakon belül, így attól sem kell félned, hogy hirdetési költségkereted egyik napról a másikra eltűnne. 

 

SEO 

Ha építőipari marketingről van szó, akkor egyszerűen beszélnünk kell a SEO-ról, azaz a keresőoptimalizálásról. A hosszútávú eredmények érdekében bevetetett SEO célja minél magasabb pozíciókban megjelenni a Google és más keresőmotorok találatai között, valahányszor az emberek valamilyen számodra releváns (pl. építőipari) kifejezésekre keresnek rá. 

A SEO sikere abban rejlik, hogy az emberek általában az első néhány keresőtalálatra kíváncsiak, így ezekre érkezik a legtöbb organikus (nem fizetett) kattintás is. 

Egy jó keresőoptimalizálási stratégiával számos új, előre minősített (azaz jó eséllyel konvertáló) érdeklődőt vonzhatsz webhelyedre. 

 

Email marketing 

Ha van egy hűséges ügyfélköröd, vagy tudod, hogy kínálatodra sokan kíváncsiak, akkor az email marketinget is érdemes lesz bevetned. 

Az email marketing segítségével előre elkészített, nagy mértékben személyre szabott üzeneteket küldhetsz ki akár többezer feliratkozódnak is, akik konkrét engedélyt adtak arra, hogy marketinganyagokkal keresd őket. 

Ezek az emailek rendszeresen emlékeztetik ügyfeleidet (és érdeklődőidet), hogy márkád létezik, így, ha legközelebb építőipari szolgáltatásukra van szükségük, rögtön tudni fogják, hogy kihez forduljanak. Mi több, ha ár/érték arányt nézzük, az email marketinget nehéz utolérni. 

 

PR 

A PR, azaz a public relations számtalan üzleti tevékenységet magába foglal. Ide tartozik például a pozitív kapcsolatok kiépítése a helyi közösségekkel és jótékonysági szervezetekkel. 

Egy építőipari cég számára nélkülözhetetlen, hogy jó kapcsolatokat ápoljon a környékbéliekkel, hiszen csak így számíthat arra, hogy új projektekkel keresik majd fel a közeli ügyfelek. 

A specializálódott médiaorgánumok, úgymint az ipari sajtó, magazinok és folyóiratok még mindig több figyelmet kapnak bizonyos közönségektől, mint a közösségi platformokon terjesztett tartalmak. Sokat jelenthet tehát építőipari céged hírneve számára, ha egy-egy ilyen publikáció lehetőséget kínál a szereplésre. 

 

Nyomtatott média 

A közhiedelemmel ellentétben a nyomtatott média még mindig nem a múlté – legalábbis, ha az építőipari marketingről van szó. 

Akárcsak a PR más formái, a nyomtatott média is hitelesebb fényben tüntetheti fel márkádat, mint egy közösségi médiás bejegyzés. A hitelesség pedig rendkívül fontos erőforrás az építőiparban, hiszen csak akkor számíthatsz nagyobb (és jövedelmezőbb) projektekre, ha az emberek megbíznak cégedben. A borsúrák és egyéb nyomtatott anyagok sokat segíthetnek ebben. 




Gyakori kérdések


Mennyibe kerül az építőipari marketing?

A marketing ára nagyban függ attól, milyen gyorsan várunk eredményt a marketingtől.


Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!