Sajtóoptimalizálás

Sajtóoptimalizálás

A sajtóoptimalizálás definíciója

A sajtóközlemények keresőmotorokra történő optimalizálása. Ez a folyamat sokban hasonlít a „hagyományos” keresőoptimalizáláshoz (SEO), de a tartalom elkészítése során sokkal inkább a kulcsszavakra fekteti a hangsúlyt.

 

Tippek a hatékony sajtóoptimalizáláshoz

Végezz kulcsszókutatást

A megfelelően végzett kulcsszókutatás segíthet kideríteni, hogy ügyfeleid milyen kifejezéseket használnak, amikor rákeresnek az interneten termékeidre vagy szolgáltatásaidra. Ez nem olyasmi, amit feltételezgetni, vagy találgatni kell. Keress egy ingyenes kulcsszókereső eszközt (pl. a Google Ads ingyenes Kulcsszótervezőjét), és fedezd fel azokat a kifejezéseket, amiket érdemes lenne használnod. Végül válogasd ki a legjobb szavakat, és építsd fel ezekre a tájékoztató szövegét.

 

Az olvashatóság mindig fontosabb, mint a SEO

Habár a kulcsszavak fontosak, nem szabad velük átesni a ló túloldalára sem. Ne tömd tele a közlemény szövegét erőltetett kulcsszavakkal annak reményében, hogy ez majd segít a keresőoptimalizáláson. Sokkal fontosabb, hogy amit írsz, az könnyedén olvasható, és természetesen megfogalmazott legyen. Ez az elsődleges szempont – a SEO csak ez után következik.

 

Helyezd el kulcsszavaidat a szöveg elején

Az sem mindegy, hogy kulcsszavaid hol szerepelnek a szövegben. A legjobb rangsorolás érdekében igyekezz elhelyezni a megcélzott kulcsszót a címben, az alcímben, és a szöveg első bekezdésében. Ezt követően több helyen is használd a kulcsszót, ha ez indokolt a szöveg további részeiben, és nem tűnik erőltetettnek vele a fogalmazás.

 

Ne akadj fenn a kulcsszósűrűségben

A kulcsszósűrűség az egyik legöregebb SEO mítosz, ami valamiért a mai napig jelen van az emberek tudatában. Egyesek szerint, ha a tökéletes arányban használod a kulcsszavadat a szövegedben, akkor sokkal jobb esélye lesz rangsorolni a keresőtalálatok között. Ez régebben talán így működött, de manapság egyáltalán nem igaz. Ne pazarold az idődet azzal, és főleg ne áldozd fel szöveged természetes olvashatóságát, hogy megpróbálod egy adott számban elhelyezni benne kulcsszavadat.

 

Használj kulcsszavakkal ellátott visszahivatkozásokat

Sok esetben hivatkozásokat (vagy legalább egyet) is elhelyezhetsz sajtóközleményedben, és ezzel a lehetőséggel mindig megéri élni, hiszen extra forgalmat vonzhatsz vele webhelyedre. Továbbá, ha ezeknek a hivatkozásoknak releváns horgonyszöveget állítasz be, akkor még a SEO-ban is segíthetnek.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink