Mikroblogolás
A mikroblogolás definíciója
A mikroblogolás rövid bejegyzések („mikroblogok”) publikálását jelenti. Ezek a bejegyzések általában kevesebb, mint 300 szó terjedelműek, és tartalmazhatnak képeket, videókat, infografikákat, vagy akár hangklipeket is.
A mikroblogolás neve kissé megtévesztő, ugyanis nem csak a blogokon, hanem a közösségi platformokon (Twitter, Facebook, stb.) megjelenő rövid bejegyzések is mikroblogoknak számítanak.
Példa a mikroblogolásra
Tegyük fel például, hogy céged megjelenik egy neves újság egyik számában, így írsz erről egy rövid bejegyzést, amiben felhívod olvasóid figyelmét a cikkre, és esetleg elhelyezel egy arra mutató hivatkozást, hogy elolvashassák azt. Egy ilyen bejelentés általában nem kell, hogy néhány sornál hosszabb legyen, így egy is mikroblognak számít.
Az ilyen híreken kívül az idézetek, rövid összefoglalók, mémek, infografikák és egyéb „falatnyi” tartalmak tartoznak a leggyakoribb mikroblogok közé. A legtöbb marketinges tudja, hogy a vizuális tartalmak több aktivitásra ösztönzik az embereket, így a mikroblogok többsége tartalmaz valamilyen képes vagy videós elemet, még h a csak illusztrációs célból is.
A mikroblogok előnyei
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi haszna van az ilyen rövid tartalmaknak marketing szempontjából. Lássuk:
Minimális erőfeszítést igényelnek
Egy mikroblog elkészítése minimális időt és erőforrásokat követel csupán, így egy hosszabb bejegyzés helyett ugyanannyi idő alatt több kisebb tartalmat is létrehozhatsz. Lehetetlen naponta több, részletes bejegyzést készíteni, legalább is nem hosszútávon. A mikroblogok azonban olyan egyszerűen kivitelezhetők, hogy akár percek alatt is elkészíthetsz egyet.
A mikroblogokra fordított minimális összegek képesek többszörösen is megtérülni, ami értelemszerűen csábító ösztönző sok márka és marketinges számára.
Folyamatos aktivitást kínál
A folytonosság nélkülözhetetlen a hatékony és sikeres tartalommarketinghez. Azok a márkák, amelyek rendszeresen posztolnak egy platformra (legyen az a Facebook, vagy saját blogjuk) jobb aktivitási arányt is képesek elérni közönségük köreiben. Ez nem meglepő, elvégre a mai rohanó világban az emberek előnyben részesítik a tömör tartalmakat, amik rögtön a lényegre törnek, és azonnali örömöket nyújtanak számukra. A mikroblogok tökéletesek erre.
Mobilbarát tartalmak
A mobileszközök manapság minden lehetséges ügyfél zsebében (vagy inkább kezében) ott vannak. Sokaknak már felkelés után az az egyik első dolguk, hogy ránézzenek az új üzenetekre, vagy hírekre készülékükön.
Az olyan mikroblog platformok, mint például a Twitter nagyon népszerűek, hiszen egy jól optimalizált telefonos alkalmazás formájában is használhatók, ami a mobil orientált fogyasztóknak kedvez. Mindez azt jelenti, hogy a mikroblogolással a márkák óriási közönségeket érhetnek el, hiszen a legtöbb mikroblog okostelefonokon is könnyedén megtekinthető.
Gyakori kérdések
Mi az a mikroblogolás?
A mikroblogolás rövid, általában 300 szónál rövidebb tartalmak (mikroblogok) megosztását jelenti. Ezekben szerepelhetnek képek, videók, infografikák, és hangklipek is.
Hol lehet mikroblogolni?
Minden olyan platform ideális mikroblogolásra, amelyre rövid tartalmakat lehet publikálni, és lehetőleg okostelefonokról is könnyedén elérhetők. Ilyen például egy céges blog, a Facebook, a Twitter, és számos más platform is.
Miért érdemes mikroblogolni?
A mikroblogok minimális erőfeszítéssel, rövid idő alatt elkészíthetők, és többszörösen képesek megtérülni, többek között a kiváltott aktivitás értelmében. Mivel a mikroblogok általában rövid, tömör tartalmak, az okostelefonokat használó közönség számára is ideálisak, ami lényegesen kiterjesztheti egy márka eléréseit.