Általános egyezés (Broad Match)

Általános egyezés (Broad Match)

Mi az az általános egyezés?

Az általános egyezés (angolul „broad match”) egy úgynevezett kulcsszóegyezési típus a Google Ads hirdetési rendszerben, illetve más PPC hirdetési platformokon. A hirdetési rendszerek ilyen és ehhez hasonló kulcsszóegyezési típusok alapján állapítják meg, hogy a hirdetések mely kulcsszavakra jelenjenek meg.

 

Az „általános” jelző arra utal, hogy a hirdetések a lehető legtöbb kapcsolódó kulcsszóra, tehát általánosságban megjelenjenek. Általános egyezés használatakor a hirdetés akkor is megjelenhet egy keresésre, ha a felhasználó nem pontosan a megcélzott kulcsszavakra keresett rá, hanem olyanokra, amelyek jelentésükben kapcsolódnak azok valamelyikéhez.

 

A Google a következő definíciót kínálja az általános egyezésre:

„Olyan kulcsszóbeállítás, amely lehetővé teszi, hogy hirdetése megjelenjen, amikor valaki az adott kulcsszavat vagy annak egy változatát keresi. Az általános egyezésű „kerékpárcsengő” kulcsszó hatására például hirdetése megjelenhet, ha valaki olyan változatokat keres, mint például „kerékpárcsengők”, „csengő vásárlás kerékpárhoz” vagy „kerékpáros csengők értékelése”.

 

Ez tehát azt jelenti, hogy kiválaszthatsz egy olyan kifejezést, aminek köze van cégedhez, termékeidhez, vagy szolgáltatásaidhoz (bármihez, amit hirdetni szeretnél), és a Google megpróbálja majd minden olyan keresésre megjeleníteni hirdetésedet, ami jelentésében kapcsolódik ehhez a kifejezéshez. Persze az, hogy a hirdetés megjelenik-e több mindentől függ, de ez az egyik szűrő, amit a Google megvizsgál a hirdetési lista összeállításakor.

Nézzünk egy példát az általános egyezésre!

Ha egy hirdető a "sportcipő" kulcsszóra broad match-t használja, akkor a hirdetési platformja megjelenítheti a hirdetéseket olyan kereséseknél is, mint például "futócipő", "sport lábbeli" vagy "sportos cipők vásárlása". Tehát a broad match lehetőséget nyújt a hirdetések számára, hogy nagyobb hozzáférést kapjanak, és elérjék azokat a felhasználókat is, akik hasonló, de nem pontosan megegyező kifejezéseket használnak a keresésük során.

 

Az általános egyezés szerepe

Fontos megjegyezni, hogy az általános egyezés az alapértelmezett kulcsszóegyezési típus, amelyet a Google beállít, amikor megadsz egy új szót az Ads rendszerében. Fontos tehát tudni, hogy mivel jár az pontosan, ha ezt így, alapértelmezetten hagyod.

 

A broad match használatakor a megadott kulcsszavadat a rendszer automatikusan egy általánosan kapcsolódó keresések listájával egyezteti össze (innen a „kulcsszóegyezés” fogalma). Ennek két fontos következménye van:

  • Új, hasznos, általánosan egyező kulcsszavakat fedezhetsz fel és célozhatsz meg: Az általános egyezés beállítás számos új, kapcsolódó kulcsszóra és kifejezésre világíthat rá, amelyet az adott keresőmotor hirdetési rendszere relevánsnak tart a megadott kifejezésre. Ezek további lehetséges célzási opciókat kínálnak neked.
  • Egyáltalán nem kapcsolódó kulcsszavakhoz is hozzáegyeztetheti hirdetésedet a hirdetési rendszer: A borad match árnyoldala, hogy teljesen irreleváns szavakra és kifejezésekre is megjelenhetnek hirdetéseid, mert a keresőmotor azt hiszi (tévesen), hogy kapcsolat van a hirdetés tartalma és a keresés között. Habár az algoritmusok egyre fejlettebbek és okosabbak, ne feledd, hogy automatizált eszközök, amik nem tudják tökéletesen értelmezni, hogy miről is szól hirdetésed.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink