Mit jelent az általános egyezés (Broad Match)? Az online marketing kifejezés magyarázata, leírása az online marketing tanácsadó szerint.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Általános egyezés (Broad Match)

Általános egyezés (Broad Match)


Mi az az általános egyezés?

Az általános egyezés (angolul „broad match”) egy úgynevezett kulcsszóegyezési típus a Google Ads hirdetési rendszerben, illetve más PPC hirdetési platformokon. A hirdetési rendszerek ilyen és ehhez hasonló kulcsszóegyezési típusok alapján állapítják meg, hogy a hirdetések mely kulcsszavakra jelenjenek meg.

Az „általános” jelző arra utal, hogy a hirdetések a lehető legtöbb kapcsolódó kulcsszóra, tehát általánosságban megjelenjenek. Általános egyezés használatakor a hirdetés akkor is megjelenhet egy keresésre, ha a felhasználó nem pontosan a megcélzott kulcsszavakra keresett rá, hanem olyanokra, amelyek jelentésükben kapcsolódnak azok valamelyikéhez.

A Google a következő definíciót kínálja az általános egyezésre:

„Olyan kulcsszóbeállítás, amely lehetővé teszi, hogy hirdetése megjelenjen, amikor valaki az adott kulcsszavat vagy annak egy változatát keresi. Az általános egyezésű „kerékpárcsengő” kulcsszó hatására például hirdetése megjelenhet, ha valaki olyan változatokat keres, mint például „kerékpárcsengők”, „csengő vásárlás kerékpárhoz” vagy „kerékpáros csengők értékelése”.

Ez tehát azt jelenti, hogy kiválaszthatsz egy olyan kifejezést, aminek köze van cégedhez, termékeidhez, vagy szolgáltatásaidhoz (bármihez, amit hirdetni szeretnél), és a Google megpróbálja majd minden olyan keresésre megjeleníteni hirdetésedet, ami jelentésében kapcsolódik ehhez a kifejezéshez. Persze az, hogy a hirdetés megjelenik-e több mindentől függ, de ez az egyik szűrő, amit a Google megvizsgál a hirdetési lista összeállításakor.

Az általános egyezés szerepe

Fontos megjegyezni, hogy az általános egyezés az alapértelmezett kulcsszóegyezési típus, amelyet a Google beállít, amikor megadsz egy új szót az Ads rendszerében. Fontos tehát tudni, hogy mivel jár az pontosan, ha ezt így, alapértelmezetten hagyod.

A broad match használatakor a megadott kulcsszavadat a rendszer automatikusan egy általánosan kapcsolódó keresések listájával egyezteti össze (innen a „kulcsszóegyezés” fogalma). Ennek két fontos következménye van:

  • Új, hasznos, általánosan egyező kulcsszavakat fedezhetsz fel és célozhatsz meg: Az általános egyezés beállítás számos új, kapcsolódó kulcsszóra és kifejezésre világíthat rá, amelyet az adott keresőmotor hirdetési rendszere relevánsnak tart a megadott kifejezésre. Ezek további lehetséges célzási opciókat kínálnak neked.
  • Egyáltalán nem kapcsolódó kulcsszavakhoz is hozzáegyeztetheti hirdetésedet a hirdetési rendszer: A borad match árnyoldala, hogy teljesen irreleváns szavakra és kifejezésekre is megjelenhetnek hirdetéseid, mert a keresőmotor azt hiszi (tévesen), hogy kapcsolat van a hirdetés tartalma és a keresés között. Habár az algoritmusok egyre fejlettebbek és okosabbak, ne feledd, hogy automatizált eszközök, amik nem tudják tökéletesen értelmezni, hogy miről is szól hirdetésed.
Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
585 754
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Offline hirdetés

Újságpapírok, hirdetőtáblák, szórólapok, TV és rádió reklámok és minden egyéb...

Fogyasztó

Ki az a fogyasztó? A fogyasztó egy olyan személy, aki egy személyes...

Házi lista

Mi is az a házi lista?   A házi lista az az email lista, amelyet minden vállalat saját...

affiliate marketing

Mi az az affiliate marketing? Az affiliate marketing a marketing egy olyan formája, amely...

linkmarketing

Mi is az a linkmarketing? Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.