Banner
Mi az a banner?
A banner (vagy „reklámcsík”) egy weboldalon elhelyezett hirdetéstípus. A bannerhirdetéseket általában egy kép alkotja, amelyen különböző grafikák, szövegek is helyet kapnak. A bannerek nem csak statikus képek lehetnek, hanem animáltak is – ezeket általában Flash technológiával szokás elkészíteni.
A bannerek célja nagyon egyszerű: felhívni a figyelmet a reklámozott dologra (legyen az egy márka, egy termék, szolgáltatás, esemény, vagy bármi más), és arra ösztönözni a felhasználót, hogy rákattintson a hirdetésre – ilyenkor a felhasználó általában a hirdető webhelyére, a hirdetés számára kialakított landing, azaz céloldalra kerül át, ahol többet is megtudhat a hirdetett dologról.
A bannerhirdetések szülőatyja Joe McCambley. Az első banner 1994-ben került fel az internetre (itt lehet megtekinteni), és ezzel együtt a világ első banner landing oldala is elkészült (ezt a bannerra kattintva láthatod).
Mire jók a bannerek?
A bannerek hasonló elven működnek, mint egy üzlet elé kirakott molinó. A lehetséges ügyfelek meglátják, megtetszik nekik az ajánlat, amit a banner ígér, és betérnek az üzletbe – vagyis pontosabban a webhelyre. Íme néhány a bannerek leggyakoribb szerepei közül:
Az ügyfélforgalom fellendítése
A bannerhirdetések többek között arra ösztönözhetik a felhasználókat, hogy kattintsanak rájuk, és ezzel megnöveljék a hirdető webhelyének forgalmát. A hirdetések árazása történhet átkattintásai arány, a kattintások száma, a megjelenítések száma, vagy akár a webhelyen töltött idő alapján is.
Egy termék vagy szolgáltatás értékesítése
A bannerhirdetések célja néha az, hogy konkrétan vásárlásra sarkallják a felhasználókat. Ilyen esetben a megfelelő kontextus és elhelyezés különösen fontos. Ahhoz, hogy a hirdetés relevánsnak tűnjön és érdeklődő közönséget érjen el, csak bizonyos témájú webhelyeken érdemes megjeleníteni.
Az ügyfelek figyelmének felkeltése
Ehhez nem csak a designban kell otthon lenni, hanem alaposan utána kell járni annak is, hogy a célközönség mi iránt érdeklődik leginkább. Vannak olyan közönségek, akik a mozgalmas, színes, aktív banneranimációkra reagálnak pozitívan, és olyanok is, akiknek az elegánsabb design kelti fel jobban a figyelmét.
Leárazások és egyéb akciók népszerűsítése
A különböző akciókat és különleges ajánlatokat is érdemes lehet bannerek formájában bejelenteni és terjeszteni, különösen nevesebb ünnepek (karácsony, húsvét, stb.) közeledtével.
Gyakori kérdések
Mi az a banner?
A banner egy digitális reklámcsík, ami egy weboldal valamelyik hirdetési felületét foglalja el.
Hogy néz ki egy banner?
A bannerek általában grafikus elemeket (képeket, videókat, animációkat) tartalmaznak, és gyakran elütnek a weboldal többi elemétől.
Mire jók a bannerek?
A bannerek vizuális reklámok, amelyek mozgó vagy statikus képek, illetve szövegek segítségével keltik fel a felhasználók figyelmét.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.