Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
			
				Mi az a banner?
				A banner (vagy „reklámcsík”) egy weboldalon elhelyezett hirdetéstípus. A bannerhirdetéseket általában egy kép alkotja, amelyen különböző grafikák, szövegek is helyet kapnak. A bannerek nem csak statikus képek lehetnek, hanem animáltak is – ezeket általában Flash technológiával szokás elkészíteni.
			
Mi az a banner?
A banner (vagy „reklámcsík”) egy weboldalon elhelyezett hirdetéstípus. A bannerhirdetéseket általában egy kép alkotja, amelyen különböző grafikák, szövegek is helyet kapnak. A bannerek nem csak statikus képek lehetnek, hanem animáltak is – ezeket általában Flash technológiával szokás elkészíteni.
A bannerek célja nagyon egyszerű: felhívni a figyelmet a reklámozott dologra (legyen az egy márka, egy termék, szolgáltatás, esemény, vagy bármi más), és arra ösztönözni a felhasználót, hogy rákattintson a hirdetésre – ilyenkor a felhasználó általában a hirdető webhelyére, a hirdetés számára kialakított landing, azaz céloldalra kerül át, ahol többet is megtudhat a hirdetett dologról.
A bannerhirdetések szülőatyja Joe McCambley. Az első banner 1994-ben került fel az internetre (itt lehet megtekinteni), és ezzel együtt a világ első banner landing oldala is elkészült (ezt a bannerra kattintva láthatod).
Mire jók a bannerek?
A bannerek hasonló elven működnek, mint egy üzlet elé kirakott molinó. A lehetséges ügyfelek meglátják, megtetszik nekik az ajánlat, amit a banner ígér, és betérnek az üzletbe – vagyis pontosabban a webhelyre. Íme néhány a bannerek leggyakoribb szerepei közül:
Az ügyfélforgalom fellendítése
A bannerhirdetések többek között arra ösztönözhetik a felhasználókat, hogy kattintsanak rájuk, és ezzel megnöveljék a hirdető webhelyének forgalmát. A hirdetések árazása történhet átkattintásai arány, a kattintások száma, a megjelenítések száma, vagy akár a webhelyen töltött idő alapján is.
Egy termék vagy szolgáltatás értékesítése
A bannerhirdetések célja néha az, hogy konkrétan vásárlásra sarkallják a felhasználókat. Ilyen esetben a megfelelő kontextus és elhelyezés különösen fontos. Ahhoz, hogy a hirdetés relevánsnak tűnjön és érdeklődő közönséget érjen el, csak bizonyos témájú webhelyeken érdemes megjeleníteni.
Az ügyfelek figyelmének felkeltése
Ehhez nem csak a designban kell otthon lenni, hanem alaposan utána kell járni annak is, hogy a célközönség mi iránt érdeklődik leginkább. Vannak olyan közönségek, akik a mozgalmas, színes, aktív banneranimációkra reagálnak pozitívan, és olyanok is, akiknek az elegánsabb design kelti fel jobban a figyelmét.
Leárazások és egyéb akciók népszerűsítése
A különböző akciókat és különleges ajánlatokat is érdemes lehet bannerek formájában bejelenteni és terjeszteni, különösen nevesebb ünnepek (karácsony, húsvét, stb.) közeledtével.
 
			 
	 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					