A forgalom, azaz a traffic jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

EN

Forgalom



A forgalom definíciója

Online környezetben forgalom alatt általában egy webhelyre vagy weboldalra érkező látogatók számát értjük. Ahhoz, hogy egy webhely sikeres legyen (jelentsen a siker sok megtekintést, sok letöltést, sok regisztrációt, rendelést, vagy bármi mást), minél nagyobb forgalomra, tehát minél több látogatóra van szüksége.

 

Az ilyen értelemben vett forgalom nem összetévesztendő az adatforgalommal, amely a webhely és a látogató között küldött adatmennyiségre utal. A webhelyre érkező látogatókat, többféleképpen is csoportosíthatjuk, például forrás alapján, vagyis, hogy honnan érkezik a forgalom a webhelyre. Ilyen értelemben megkülönböztetünk:

Mit jelent a forgalom a marketingben?

 

 

 

  • organikus forgalmat, ami a keresőmotorokból (pl. a Google) érkezik;
  • közösségi forgalmat, ami a közösségi médiáról (pl. Facebook) érkezik;
  • közvetlen forgalmat, ami akkor keletkezik, amikor egy felhasználó begépeli egy weboldal URL-jét a böngészőjébe, vagy rákattint egy abban elmentett könyvjelzőre;
  • hivatkozási forgalmat, ami akkor keletkezik, amikor egy felhasználó egy másik domainen kattint rá egy olyan hivatkozásra, ami a webhelyre viszi őt;
  • fizetett forgalmat, ami fizetett hirdetésekből érkezik.

 

A magas forgalom önmagában azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy webhely sikeres is. Fontos, hogy a forgalom minél nagyobb részét képezzék olyan felhasználók, akik konkrét vásárlási szándékkal érkeznek a webhelyre, vagy legalább őszintén érdeklődnek annak kínálata iránt.

 

Egy webhely sikere nem csak a forgalmon múlik

Egy webhely fontosságát, sikerét tehát nem lehet kizárólag a forgalomban mérni, hiszen az olyan mutatók, mint a konverziós arány sokkal pontosabb képet adnak egy webhely teljesítményéről. Ez azért van, mert amikor egy látogató egy webhelyre érkezik, elképzelhető, hogy másodperceken belül sarkon fordul, és lehagyja azt (ezt szokás visszafordulásnak nevezni).

 

Ha a felhasználók gyakran visszafordulnak a webhelyről anélkül, hogy bármilyen műveletet elvégeznének ott, és kevesebb időt töltenek a különböző oldalakon, mint amennyi indokolt lenne (pl. 20 másodpercet egy olyan oldalon, amit legalább 5 perc végigolvasni), akkor elmondhatjuk, hogy a webhely nem túl sikeres, hiába vonz be havonta több százezer látogatót – az ilyen webhelyek általában nem is konvertálnak valami jól.




Gyakori kérdések


Mi az a forgalom?


Miért van szükség forgalomra?


Hogyan szerezhetek több forgalmat?


Hatékony honlapüzemeltetés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!