Forgalom

Forgalom

A forgalom definíciója

Online környezetben forgalom alatt általában egy webhelyre vagy weboldalra érkező látogatók számát értjük. Ahhoz, hogy egy webhely sikeres legyen (jelentsen a siker sok megtekintést, sok letöltést, sok regisztrációt, rendelést, vagy bármi mást), minél nagyobb forgalomra, tehát minél több látogatóra van szüksége.

 

Az ilyen értelemben vett forgalom nem összetévesztendő az adatforgalommal, amely a webhely és a látogató között küldött adatmennyiségre utal. A webhelyre érkező látogatókat, többféleképpen is csoportosíthatjuk, például forrás alapján, vagyis, hogy honnan érkezik a forgalom a webhelyre. Ilyen értelemben megkülönböztetünk:

Forgalom

 

 

 

  • organikus forgalmat, ami a keresőmotorokból (pl. a Google) érkezik;
  • közösségi forgalmat, ami a közösségi médiáról (pl. Facebook) érkezik;
  • közvetlen forgalmat, ami akkor keletkezik, amikor egy felhasználó begépeli egy weboldal URL-jét a böngészőjébe, vagy rákattint egy abban elmentett könyvjelzőre;
  • hivatkozási forgalmat, ami akkor keletkezik, amikor egy felhasználó egy másik domainen kattint rá egy olyan hivatkozásra, ami a webhelyre viszi őt;
  • fizetett forgalmat, ami fizetett hirdetésekből érkezik.

 

A magas forgalom önmagában azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy webhely sikeres is. Fontos, hogy a forgalom minél nagyobb részét képezzék olyan felhasználók, akik konkrét vásárlási szándékkal érkeznek a webhelyre, vagy legalább őszintén érdeklődnek annak kínálata iránt.

 

Egy webhely sikere nem csak a forgalmon múlik

Egy webhely fontosságát, sikerét tehát nem lehet kizárólag a forgalomban mérni, hiszen az olyan mutatók, mint a konverziós arány sokkal pontosabb képet adnak egy webhely teljesítményéről. Ez azért van, mert amikor egy látogató egy webhelyre érkezik, elképzelhető, hogy másodperceken belül sarkon fordul, és lehagyja azt (ezt szokás visszafordulásnak nevezni).

 

Ha a felhasználók gyakran visszafordulnak a webhelyről anélkül, hogy bármilyen műveletet elvégeznének ott, és kevesebb időt töltenek a különböző oldalakon, mint amennyi indokolt lenne (pl. 20 másodpercet egy olyan oldalon, amit legalább 5 perc végigolvasni), akkor elmondhatjuk, hogy a webhely nem túl sikeres, hiába vonz be havonta több százezer látogatót – az ilyen webhelyek általában nem is konvertálnak valami jól.

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink