A kulcsszónehézség - Keyword Difficulty - jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Kulcsszónehézség

Kulcsszónehézség


Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


A kulcsszónehézség definíciója

A kulcsszónehézség egy fontos mutató a SEO (és a PPC) világában, ami azt fejezi ki, hogy mennyire nehéz rangsorolni egy kulcsszóra. A kulcsszónehézséget értjük akkor is, amikor arról van szó, hogy egy kulcsszóra mekkora „verseny” jellemző.

A kulcsszónehézség (angol felületeken „Keyword difficulty” vagy „Competition”, azaz „verseny”) a legtöbb kulcsszókereső, kulcsszótervező eszközben fellelhető mutató. Általában minél nagyobb ez a pontszám, annál nehezebb rangsorolni az adott kulcsszóra.

Tehát a kulcsszónehézség jelentheti ezt a pontszámot, illetve használható általános kifejezésként is, ha arról beszélünk, hogy mennyire nehéz rangsorolni egy kulcszóra.

 

A kulcsszó nehézségét több külső és belső tényező is befolyásolja, például, hogy mennyire jó minőségű a saját weboldalad, és mennyire jó egy versenytársad konkurens oldala.

 

Amikor a kulcsszónehézségről SEO mutatóként beszélünk, akkor általában egy 0-100 közötti tartományba eső ponszámról van szó. Minél nagyobb a pontszám, annál nehezebb rangsorolni egy kulcsszóra.

 

A Google Kulcsszótervezőjében is található egy egyszerűsített mutató, ami a „Versenyt” jelzi, azonban fontos észben tartani, hogy ez PPC szempontból ítéli meg a kulcsszavak nehézségét, nem pedig organikus, tehát SEO értelemben.

 

A kulcsszónehézség megállapításának fő szempontjai

Amikor a kulcsszónehézséget általános értelemben vizsgálod, akkor többféle külső és belső szempontot is figyelembe kell venned. A legfontosabbak a következők:

 

1. A versenytársaid

A SEO célja az, hogy felülkerekedj versenytársaidon a keresőtalálatok között. A kulcsszónehézség meghatározásához éppen ezért érdemes figyelembe venned az ő webhelyeiket is. Vizsgáld meg:

  • tartalmaik minőségét,
  • on-page optimalizálásukat,
  • és visszahivatkozásaikat (ehhez többféle eszközt is használhatsz).

 

A visszahivatkozások a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak, tehát viszonylag jól tükrözik, hogy mennyire lesz egyszerű rangsorolnod egy kulcsszóra, amit versenytársaid is megcéloznak.

Valójában a visszahivatkozási profil az egyetlen olyan tényező, amit számszerűsíteni lehet, és kifejezhető egy mutatóként. Ezért van az, hogy sok eszköz az alapján állapítja meg egy kulcsszó nehézségét, hogy milyen erős versenytársaid linkprofilja. Minél több tekintélyes webhely rangsorol jól egy kulcsszóra, annál nehezebb lesz neked is rangsorolnod rá.

 

2. Webhelyed tekintélye

Természetesen nem csak versenytársaid, hanem saját webhelyed tekintélyén is múlik, hogy mennyire lesz egyszerű dolgod rangsorolni egy kulcsszóra. Ezt különösen fontos észben tartani, ha egy új webhelyet indítottál el, hiszen eleinte még egyetlen visszahivatkozásod sem lesz, ami erősítené domained tekintélyét a keresőmotorok szemében.

Webhelyed tekintélyét többféle eszközzel is kiszámoltathatod, de fontos észben tartani, hogy ezek (pl. a Moz Domain Authority eszköze) nem hivatalos Google mutatókat használnak.

Továbbá, ha egy webhelyet egy adott eszközzel elemzel, akkor a többit, és sajátodat is ugyan ezzel vizsgáltasd meg, hiszen minden eszköz más mutatókat használ, így csak azok az eredmények hasonlíthatók össze realisztikusan, amelyek ugyan abból az eszközből származnak.

 

3. Tartalmaid minősége

Hiába mutatnak értékes linkek webhelyedre, ha tartalmaid nem elég jó minőségűek a Google szemében. Ezzel kapcsolatban az alábbi kérdéseket tedd fel magadnak:

  • „Mennyire lenne nehéz legalább olyan jó (és lehetőleg jobb) tartalmakat írnom, mint amilyenek az első találati oldalon láthatók?”
  • „Tudok olyan szakértelmet kínálni tartalmaimmal, mint versenytársaim?”
  • „Milyen hasznos dolgokat tudok felkínálni a közönségemnek, amiket versenytársaim nem?” – ezek lehetnek videók, infografikák, stb.

 

Ezek mind szubjektív tényezők, amik szintén befolyásolják, hogy mennyire lesz nehéz jól rangsorolnod egy adott kulcsszóra.

 

4. Keresőszándék

Fontos figyelembe venned a keresőszándékot is, azaz, hogy milyen céllal indít keresést egy felhasználó az interneten. Ez alapján minden keresést négy fő csoportra oszthatunk:

  • Navigációs (például: „google search console”) – ideális tartalomtípusa pl. a kezdőlap
  • Információs (például: „hogyan kell paprikát termeszteni?”) – ideális tartalomtípusa pl. a blogbejegyzés, vagy a videó
  • Tranzakciós (például „olcsó okostelefon tok”) – ideális tartalomtípusa a termék adatlap
  • Kereksedelmi (például „legjobb fejhallgatók”) – ideális tartalomtípusa az értékelés, vagy a vásárlási útmutató

 

A keresőszándékot úgy állapíthatod meg a legegyszerűbben, hogy rákeresel az adott kifejezésre a Google-ban, és megnézed, hogy a keresőmotor milyen találatokat jelenít meg rá. Ilyen típusú tartalmakkal lesz esélyed neked is bejutni az első találatok közé, ha az adott kulcsszót szeretnéd megcélozni.

 

Kulcsszónehézség a gyakorlatban: Mire figyelj oda

1. Ne csak egy mutatót nézz

A kulcsszónehézség csupán a történet egy részét meséli el, hiszen éppen ilyen fontos szempont a kulcsszó keresettsége (keresési arány) és relevanciája is.

Ha például egy alacsony nehézségű kulcsszót célzol meg, amire alig keresnek rá, akkor nem lesz belőle forgalmad.

Ugyan ez vonatkozik a relevanciára is: még ha a kulcsszónehézség alacsony is, nem fogsz tudni jól rangsorolni egy kulcsszóra, ha a keresőszándék, amire a kulcsszó utal, nem passzol a tartalmadhoz.

 

2. Figyelj oda a keresőtalálati oldalakra

Sose bízz csak a kulcsszónehézséget jelző mutatóban. Ez mindig csak arra jó, hogy általánosságban megjósolja, mennyire lesz nehéz rangsorolnod egy kulcsszóra. Elengedhetetlen, hogy a konkrét keresőtalálati oldalakat is ellenőrizd.

Mint fentebb olvashattad, a keresőtalálati oldalakról egyben azt is kiderítheted, hogy az adott keresőmotor milyen szándékot állapított meg az adott kulcsszóhoz. Itt láthatod továbbá azt is, hogy versenytársaid milyen minőségű tartalmakkal rangsorolnak jól a kulcsszóra.

Mi több, szembesülhetsz azokkal a cégóriásokkal is, amelyeket nagyon nehéz lenne leelőznöd egy-egy kulcsszóra.

Ezek mind olyan tényezők, amelyeket egy szimpla kulcsszónehézségi mutató képtelen közölni veled.

 

3. Ne félj megcélozni a nehezebb kulcsszavakat

Csak azért, mert kulcsszónehézségi mutatója magas, még érdemes lehet esélyt adnod egy kulcsszónak. Ez csupán egy szám, ami nem veszi figyelembe, versenytársaid tartalmának minőségét, és saját szakértelmedet sem.

Ha szeretnéd megcélozni a „nehezebb” kulcsszavakat is, az alábbiakra lesz szükséged:

  • Kiváló tartalmak: Ha jobb minőségű, részletesebb, hasznosabb tartalmakat készítesz, mint tekintélyes versenytársaid, idővel leelőzheted őket a találatok között.
  • Tematikai relevancia: Ha webhelyed egy adott témakört, vagy területet fed le, és releváns tartalmaidat belső hivatkozásokkal is összekötöd, akkor leelőzhetsz olyan hiteles, tekintélyes webhelyeket is, amelyek csak egy-egy bejegyzésükben említik meg az adott témát.
  • Minőségi visszahivatkozások: Ha egy bizonyos oldalra több értékes visszahivatkozás is mutat webhelyeden, akkor ez segíthet kiemelni azt a találatok között, még ha általános domain tekintélyed nem is olyan magas a keresőmotorok szemében.



Gyakori kérdések


Mi az a kulcsszónehézség?

A kulcsszónehézség azt mutatja meg, hogy mennyire nehéz rangsorolni egy kulcsszóra. Minél nehezebb a rangsorolás, annál több optimalizálásra lesz szükség, hogy egy webhely előkelő pozícióba kerülhessen az adott kulcsszóra.


Hogyan mérhető a kulcsszó nehézsége?

A legtöbb kulcsszókutató eszköz megjeleníti a javasolt kulcsszavak nehézségét. Ez általában egy 1-100-as skálán helyezkedik el. A magasabb értékű kulcsszavakra nehezebben, míg az alacsonyabbakra könnyebben lehet jól rangsorolni.


Hatékony honlapüzemeltetés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Linkelés

A linkelés definíciója A linkelés saját webhelyed (vagy...

Árképzés

Mi az az árképzés? Egy termék sikeres marketingjének egyik...

Átirányítás

Mi az az átirányítás? Az átirányítás...

Felhasználói tartalom

A felhasználói tartalom definíciója Egy elszánt...

Tartalommarketing

A tartalommarketing definíciója Tartalommarketingnek hívják azt a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.