AMP - Miben segít egy cégnek egy SEO szakember, hogyan tudja növelni a weboldal eredményességét, ki a jó SEO szakértő és mit várj el tőle?

Mit csinál egy SEO szakértő?


IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


SEO szakértőre van szükséged? Kérj ingyenes konzultációt most! Kattints IDE!

 

A SEO szakemberek a stratégiai marketing szerves részét képezik.

A digitális korban, amikor a világunk nagy része digitálisan működik, az online láthatóság és a „rengeteg találat” kulcsfontosságú minden vállalkozás számára. Ez az a pont, ahol egy SEO-szakértő változást hozhat a játékban. 2002-óta foglalkozok keresőoptimalizálással, azóta a SEO szakemberek száma megsokszorozódott, éppen azért, mert a cégek rájöttek, ha láthatóak szeretnének lenni, akkor a legtöbbet egy SEO szakértő segíthet nekik ebben. 

 

A 2000-es évek elején, amikor nekem már egy 5 telephelyes, három roszágban működő vezetési tanácsadó céget látott el munkával a keresőoptimalizálás, sokan csak legyintettek a SEO szakértőkre: minek az, hirdessünk újságban, szórólapon, TV-ben. Én hittem a keresőoptimalizálásban, tanítottam az egyetemistákat rá több egyetemen is, hirdettem az igét a multinacionális cégek marketing osztályán, foglalkoztattam gyakornokként őket cégemnél. . Rengeteg SEO szakértő került ki ezekből a műhelyekből az én tanításaim nyomán, akik most is sikeres SEO szakemberek. Mert a világ rájött, a SEO szakember az, aki a legolcsóbban hozza az eredményt, még a közösségi média korában is.

 

De kik is a SEO szakértők?

A SEO szakértők a „kulcsszókirályok” és „digitális varázslók” a színfalak mögött álló, meg nem énekelt hősök, akik biztosítják, hogy webhelye ne csak létezzen, hanem gyarapodjon is a digitális versenyhelyzetben. Ez a cikk a SEO-specialisták - a modernkori alkimisták, akik az ismeretlen weboldalak ólmát a Google első oldalának aranyává varázsolják – munkáját mutatja be.

 

Mit csinál pontosan egy SEO specialista?

A keresőmotor-optimalizáló (SEO) szakember javítja a webhelyek forgalmi rangsorát a főbb keresőmotorokban, például a Google és a Microsoft Bing keresőmotorokban.
A SEO szakértő biztosítja a weboldalon belüli optimalizálást, hogy releváns keresési eredményeket és pozitív felhasználói élményt produkáljon, növelve a webhely forgalmát, a vezetési mennyiséget és a márkaismertséget.

 

A SEO specialista elsődleges célja ugyanaz, mint bármely marketingesé: Több eladást teremteni a vállalat számára, csak mindezt nagyon költséghatékonyan teszi. A SEO-szakértő költséghatékonyan, a hirdetéseknél sokkal olcsóbban növelheti a weboldal láthatóságát a keresőmotorokban, végső soron növelve a forgalmat és fejlesztve a több eladást.

 

További feladatai közé tartozik a meta-tagek, webhelytérképek bevezetése és karbantartása, a belső linkek folyamatos állapotának, az URL átirányításoknak és a 404-es hibáknak az elemzése; a versenytársak webes jelenlétének elemzése; a Google Search Console és hasonló webmester-eszközök figyelemmel kísérése; a webhelyen kívüli optimalizáláshoz szükséges linképítési lehetőségek azonosítása; valamint az ügynökségekkel és beszállítókkal kötendő szerződések tárgyalása.

 

Az organikus forgalom építésében sok technikai SEO ismeret van, de a SEO-iparban sokan elsősorban marketingesek és tartalomszakértők. Néhányan szorosan együttműködnek a marketing- és kommunikációs csapattagokkal is, hogy új marketingkezdeményezéseket dolgozzanak ki, blogbejegyzéseken keresztül fejlesszék a bejövő forgalmat, és a felhasználói elkötelezettség növelése érdekében frissítsék vagy kezeljék a közösségi média fiókokat. Ezért a kommunikáció, az üzleti megértés és az erős íráskészség a SEO képzés során fejlesztendő legfontosabb készségek közé tartozik.

 

A SEO-ismeretek szerves részét képezik a keresőmarketingnek (SEM), amely magában foglalja a fizetett forgalom generálását. A SEM ismerete elengedhetetlen a SEO szakemberek számára, de a marketingesektől a szabadúszó írókig bárki számára hasznos. A SEM jó barométerként szolgál a kulcsszavak versenyképességének mérésére, mivel a kattintásonkénti költség (CPC) általában tükrözi az adott keresőkifejezésre való rangsorolás nehézségét.

 

A SEO fejlődése a digitális korszakban

A SEO, ahogy a bevetőben is leírtam, drámaian fejlődött az évek során, alkalmazkodva a keresőmotorok folyamatosan változó algoritmusaihoz és a felhasználói viselkedés változó mintáihoz. Az internet kezdeti időszakában a SEO elsősorban a kulcsszavak tömködéséről és a más webhelyekről származó backlinkek felhalmozásáról szólt. 2004-ben elég volt egy meta címbe beírni egy közepesen nehéz kifejezést, és másnapra első voltam rá a Google találati listáján. 

 

Mára ez egy következő szintre változott - egy kifinomult tudományággá, amely a keresőmotorok algoritmusainak, a felhasználói élménynek és a minőségi tartalomkészítésnek a mélyreható ismeretét igényli. A modern SEO szakértőnek lépést kell tartania a legújabb trendekkel, a hangalapú keresőoptimalizálástól kezdve a mesterséges intelligencia (AEO) és a gépi tanulás keresőalgoritmusokba való beépítéséig. Ez az evolúció azt jelenti, hogy a SEO a puszta taktikai megközelítésből az átfogó digitális marketingstratégiák stratégiai, szerves részévé vált.

 

A SEO és más digitális marketingstratégiák közötti kölcsönhatás

A SEO nem vákuumban létezik. Sikere gyakran összefonódik más digitális marketingstratégiákkal, például a tartalommarketinggel, a közösségi média marketinggel és a pay-per-click hirdetésekkel. A hatékony SEO stratégia holisztikus megközelítést foglal magában, amely összhangban van a vállalat tágabb marketingcéljaival.
A tartalommarketing-erőfeszítések például a SEO-t a hivatkozások generálásával és a kulcsszóoptimalizálás fokozásával erősítik. Hasonlóképpen, egy erőteljes közösségi médiajelenlét felerősítheti a tartalom elérését, ezáltal közvetve a SEO-nak is kedvezve. Ennek a kölcsönhatásnak a megértése kulcsfontosságú minden olyan SEO specialista számára, aki átfogó és hatékony digitális marketingmegoldásokat szeretne nyújtani.

 

Milyen készségekre van szüksége egy SEO szakértőnek?

A kommunikációs készségek a legfontosabbak. Ha egy ügyfél megkér egy SEO szakértőt, hogy növelje webhelye látogatottságát, akkor képesnek kell lennie megfogalmazni a legjobb cselekvési irányt, és megmagyarázni, hogy miért az a legjobb számára.


A technikai fronton releváns készségek tekintetében természetesen ismernie kell a Google Analytics (vagy más webanalitikai eszköz), valamint az olyan SEO eszközök, mint a SEMrush, a Surfer, az AHrefs és a Moz.

 

Hogyan lehet valaki SEO szakértő?

A marketing szakirányú diploma hasznos, de mivel a SEO annyira speciális, nem sok olyan főiskolai kurzus van, amely megadja a szükséges készségeket. Én magam a doktorimat is a keresőoptimalizálásból írtam, de tanítok SEO-t a Soproni és a Miskolci egyetemen is.


Mint a bevezetőben is írtam, sok SEO szakember követte így példámat, tanításaimat, sokan olvassák SEO blogomat és tanulnak abból mind a mai napig. Sok SEO szakértő azonban ma a magyar piacon még csak diplomája sincs, egyszerűen a hasonló blogok olvasásából és saját próbálkozásából lett SEO szakember…

 

Jól fizetik a SEO-specialistát?

Ha nem fizetnék jól, nem lenne ennyi belőle Magyarországon. Azonban nagyfokú változékonyságra számítanánk ebben a számban, mivel a SEO szakértő munkaköre közvetlenül a bevételhez kötődik. Sok vállalat például bónuszokat kínálhat a termékeladási célok, az elért eredmények vagy bizonyos forgalomgenerálásért adott árajánlatok alapján. 


Ráadásul a SEO tanácsadók gyakran szabadúszók, akiket óránként vagy teljesítmény alapján fizetnek, ami nem feltétlenül tükrözi pontosan az átlagos fizetéseket. A szabadúszó létnek persze rengeteg kockázata van mind a vállalkozó mind az azt megbízó részéről. 

 

A SEO-szakértők karrierútja és előmenetelük

A SEO szakértői karrier megkezdése számos lehetőséget nyithat meg. A területen dolgozó kezdők gyakran SEO asszisztensként vagy elemzőként kezdenek, megtanulva a kulcsszókutatás, az on-page optimalizálás és az analitika csínját-bínját. Ahogy tapasztalatot szereznek, olyan vezetői pozíciókba léphetnek előre, mint a SEO menedzser vagy a SEO / digitális marketing vezetője, ahol SEO kampányokat terveznek és felügyelnek.

 

A SEO szaktudás sokoldalúsága lehetővé teszi az átmenetet a kapcsolódó területekre is, mint például a tartalommarketing, a digitális marketingstratégia vagy akár a szabadúszó tanácsadás. A folyamatos tanulás és alkalmazkodás iránt szenvedélyesen érdeklődők számára a SEO karrier dinamikus és kifizetődő pályát kínál a folyamatosan fejlődő digitális marketing területén.

 

SEO szakértők: A digitális identitás építészei

A SEO világa dinamikus és folyamatosan fejlődik, a digitális korszakban elengedhetetlenül fontos munkaterületté vált. Egy SEO szakértő többet tesz, mint a weboldal láthatóságának javítása; ők a márka digitális identitásának építészei, akik biztosítják, hogy vállalkozása megtalálja a hangját, és hangosan és tisztán hallható legyen a hatalmas internetes térben. Akár arra törekszik, hogy SEO specialista legyen, akár arra, hogy felvegyen egyet, ne feledje, hogy ez a szerep kulcsfontosságú a nagyszerű termék és a potenciális közönség közötti szakadék áthidalásában.

 

Az igazán hatékony, a megbízó számára hasznos SEO elsajátításához vezető út nem olyan egyszerű, mint sokan képzelik, de tagadhatatlanul kifizetődő. A vállalkozások számára a képzett SEO szakértőbe való befektetés jelentheti a különbséget aközött, hogy egy rejtett gyöngyszem vagy egy ragyogó jelzőfény a digitális piacon. Azok számára, akik a SEO területén kezdenek karrierbe, ne feledjék, hogy munkájukkal egyszerre egy kattintással alakíthatják a digitális tájat.

 

A digitális világban való további navigálás során nem lehet eléggé hangsúlyozni a SEO szakemberek fontosságát. Ők az internet meg nem énekelt hősei, akik minden egyes keresési lekérdezés mögötti fogaskereket forgatnak, hogy az embereket összekapcsolják a megfelelő tartalommal. A SEO világa nem csak a kulcsszavakról és a linkekről szól; az internet pulzusának megértéséről és ennek a tudásnak a felhasználásáról, hogy megvilágítsa az utat a vállalkozások és a felhasználók számára egyaránt. Ehhez persze tapasztalat és évek kellenek. A valóban hatékony és költséghatékony SEO szakembereket az idő és a tapasztalat neveli. A technikai SEO paramétereket hamar meg lehet tanulni egyetemen vagy blogokból, de a marketing és üzleti rendszerbe építés már nem egy könnyű feladat. 


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 119

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2025.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.