notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Minden, amit az Instagram marketingről tudnod érdemes

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
fooldal > Szakszótár > Instagram marketing

Instagram marketing


Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


Mi az az Instagram marketing?

Instagram marketingnek nevezzük azt, amikor egy cég vagy egy magánszemély egy terméket, szolgáltatást eseményt, stb. igyekszik az Instagram eszközeivel népszerűsíteni.

 

Az Instagram 2010-ben jött létre, és az elmúlt egy évtized során a világ egyik legnagyobb és legnépszerűbb közösségi platformjává érett (ugyanis csupán a YouTube és a Facebook előzik meg). 2018-ban átlépte az áhított 1 milliárd aktív havi felhasználót, és ez a szám azóta csak egyre nő és nő. Az Instagram marketing éppen ezért kínál nagyszerű lehetőségeket az olyan márkák számára, amelyek a világ egyik legnyüzsgőbb online hálózatán szeretnék népszerűsíteni kínálatukat.

 

Hogyan zajlik az Instagram marketing?

A következőkben megmutatjuk, hogy milyen módszerekkel viheted sikerre Instagram marketingedet.

 

1. Törekedj a hitelességre

Az Instagram egy ízig-vérig vizuális platform, ahol a képeké és a videóké a főszerep. Ezek a vizuális tartalmak lehetővé teszik számodra, hogy egy sajátos személyiséget alakíts ki márkádnak. Ezt persze többféleképpen is megteheted, de amire minden esetben oda kell figyelned, az az, hogy maradj hiteles! Azt mutasd, amire ügyfeleid számíthatnak tőled, hogy kiérdemeld bizalmukat és hűségüket.

 

2. Légy releváns

A fenti ponthoz kapcsolódóan ügyelj arra is, hogy tartalmaid kapcsolódjanak kínálatodhoz. Persze, hacsak nem túl szigorú Instagram fiókod esztétikai stratégiája, néha elfér egy-egy különleges kép vagy videó.

 

Azonban ha azt szeretnéd, hogy a látogatók rögtön megértsék, hogy mit árulsz, amit rákoppintanak márkád Instagram profiljára, akkor fontos, hogy a fő hangsúly kínálatodon (termékeiden és szolgáltatásaidon legyen).

 

A fenti grafikonon azt láthatod, hogy mik zavarják leginkább a közösségi média felhasználóit. Ezekből az adatokból egyértelműen kiderül, hogy a vásárlók szívesebben látnak olyan tartalmakat a márkáktól, amelyek közvetlenül kapcsolódnak termékeikhez – tehát nem kedvelik annyira az irreleváns képeket és videókat az Instagramon sem.

 

Az Instagram marketingben fontos figyelembe venni azt is, hogy a platform nem időrendben, hanem a felhasználók érdeklődése szerint rendezi sorba a megjelenített tartalmakat a képfolyamukon. Éppen ezért törekedj arra, hogy feltöltéseid célközönséged érdeklődését tükrözzék.

 

Mindenképpen érdemes hashtageket használni az Instagramon, hiszen ezek segítenek a felhasználóknak rátalálni azokra a dolgokra, amik érdeklik őket – jó eséllyel a te feltöltéseidre. Jó, ha van egy márkás hashtaged, amit mások eddig nem használtak a platformon (és lehetőleg más népszerűbb platformokon sem).

 

3. Ne feledkezz meg az aktivitásról

Az Instagram algoritmusa azt is megköveteli a márkáktól, hogy kellően aktívak maradjanak a platformon, és hogy ezzel közönségüket is aktivitásra ösztönözzék. A rendszer logikája viszonylag egyszerű: minél aktívabb vagy, annál többen kedvelik majd bejegyzéseidet, és így annál többekhez jutnak majd el bejegyzéseid.

 

A legtöbb márka egy-egy Instagram profiljára átlagosan naponta egyszer posztol. Az ideális posztok száma valójában a célközönségtől függ – vannak, akik naponta egyszer látnak szívesen új tartalmakat márkádtól, és vannak, akik naponta többet is szívesen fogadnak. Ezt magadnak kell kitapasztalnod, hiszen nincs két egyforma célközönség.

 

Ugyan ez vonatkozik arra is, hogy mikor érdemes kiposztolni azt a néhány képet vagy videót a hét, illetve a nap folyamán. A drasztikusan általánosító statisztikák szerint heti szinten szerdán, délután 3 órakor számíthatsz a legtöbb aktivitásra közönségedtől, de ez nem jelenti azt, hogy a te márkád közönsége is pont ekkor a legvevőbb tartalmaidra.

 

Szerencsére az Instagram marketingben rengeteget segíthet a platform Elemzések funkciója, ami hasznos statisztikákat mutat bejegyzéseidről és célközönségedről is. Itt megnézheted, hogy a saját közönséged mikor a legaktívabb, hogy ehhez igazíthasd bejegyzéseid ütemezését.

 

4. Ügyelj az esztétikai hatásra

Mint említettük, az Instagram egy erősen vizuális platform, így fontos, hogy márkád profilja esztétikus és megnyerő legyen. Minél mutatósabbak azok a képek és videók, amiket feltöltesz profilodra, annál többen és annál több időt töltenek majd nézegetésével a felhasználók.

 

Ehhez mindenképpen ügyelj rá, hogy a feltöltött képek stílusa összefüggő, egységes legyen, hogy a profil rendezettnek és elegánsnak tűnjön.

 

5. Légy ellenállhatatlan

Az Instagram marketing fontos része természetesen a kreativitás is, hiszen valamivel okot kell adnod a felhasználóknak, hogy tőled vásároljanak. Gondoskodj róla, hogy bejegyzéseid érdekesek, hasznosak és tisztán érthetők legyenek.

 

Ha szeretnéd felkelteni és megtartani célközönséged figyelmét, akkor érdemes időnként olyan bejegyzéseket is létrehozni, amelyek bizonyos érzelmeket céloznak meg. Az „amíg a készlet tart” és hasonló jellegű üzenetek például lemaradástól való félelmet illetve sürgősségérzetet ébresztenek fel az emberekben, és arra ösztönzik őket, hogy minél előbb vásárolni akarjanak tőled.

 

Egy másik jó módszer nyereményjátékokat indítani, amikkel temérdek aktivitásra veheted rá célközönségedet. Az ilyen játékoknál a nevezést általában profilod követéséhez, egy ismerős megjelöléséhez, vagy éppen egy hashtaggel megjelölt kép feltöltéséhez szokás kötni. Ez rengeteg nyüzsgést indít be márkád körül, céged neve pedig olyan emberek előtt is megjelenhet, akik másképpen nem is találtak volna rá profilodra.

 

Így tett a Ceralbin is – bőrápolási termékekkel foglalkozó cég nőnap alkalmából indított nyereményjátékot, amelyben a nevezéshez követni kellett a cég Instagram profilját, meg kellett jelölni két ismerőst és válaszolni kellett egy kérdésre.

 

Hasonló célból szokás kihívásokat is szervezni, amikhez az Instagram nagyszerű platformot kínál – ezekkel engedheted igazán szárnyalni saját kreativitásodat, és persze célközönségedét is.

 

Mindezeket felépítheted valamilyen ünnep vagy évforduló köré, de sosem muszáj egy neves dátumig várni, ha szimplán eszedbe jut egy jó ötlet.

 

6. Fess megbízható képet magadról

Az Instagram marketing fő célja az, hogy vásárlásra és egyéb konverziókra ösztönözd célközönségedet. Az emberek azonban nem szívesen üzletelnek egy olyan márkával, amit nem ismernek, és amiben nem bíznak. Éppen ezért fontos, hogy megszerezd elégedett ügyfeleid véleményeit márkádról, és – ha erre engedélyt adnak – megoszd őket Instagram profilodon is.

 

A helyzet az, hogy 10-ből 7 vevő a közösségi médián is ellenőriz egy márkát, mielőtt vásárolna valamit. Sokat seg

SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
875 370
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kulcsszó

Mi a kulcsszó szerepe? A kulcsszó, vagy keresőszó mindig egy olyan...

linkcsere

Linkcsere Akkor beszélünk linkcseréről, amikor két weboldal tulajdonos...

Hoax

A hoax szó jelentése átverés, megtévesztés,...

Információs termék

Egy információs termék valamilyen médián keresztül...

Bérleti lista

Mi az a bérleti lista? A bérleti listák, vagy email bérleti...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.